AnaXyd Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 (endret) Hei! Jeg har oppdaget et problem... Det er at noen ganger etter at jeg har skrudd av pcn, og skal starte den på nytt igjen starter ikke pumpa. Det er andre gangen det skjer nå. Første gangen var det på kvelden, så jeg dreit i det og venta til neste dag. Og dagen etter funket det fint. Jeg skjønner ikke helt hvorfor pumpa ikke vil starte.... Noen som kan hjelpe? Hadde vært kjekt med noen kvikke svar, da jeg sitter uten spill-pc på en fredagskveld... Endret 8. september 2006 av AnaXyd Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 Jeg fikk den faktisk til å gå igjen nå. Starta pcn, holdte pumpa i hånda og holdte den litt på skrå. Plutselig starta den. Da blir ikke fredagen så kjedelig alikevel! Men, kan noen forklare meg hvorfor dette skjedde? Er pumpa så svak at den noen ganger ikke klarer å dra alt vannet rundt? Så når jeg holdte den litt på skrå så gikk det lettere for den? Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Kan være dårlig kontakt fra ledningen til pumpa eller fra ledningen til 3 pinskontakten eller 3 pinskontakten sitter dårlig på hovedkortet eller hvor du har den? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 Det har jeg sjekket... Tror alt er som det skal der. Men jeg tror dermed mer på at pumpa ikke helt klarte å starte, fordi det var for tungt for den? Merkelig det men... Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Normalt skal den pumpa ikke ha noe som helst problemer med å pumpe vannet rundt i systemet. Det jeg tror du kanskje bør sjekke, er om det finnes fremmedlegemer inni pumpa. Det kan være alt fra en plastbit fra selve pumpa eller annet som måtte ha kommet inn i vannkjølinga di via tanken. Slike biter kan fort låse fast impelleren i pumpa. Skal selvsagt ikke utelukke elektriske problemer som allerede er nevnt, men har mest tro på at det er andre ting som blokkerer pumpa. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 (endret) Det er litt rart.. Jeg må inrømme at jeg noen ganger hører en slags svak rasle lyd. Høres ut som den pisker litt luft noen ganger. Men dette er ikke alltid. Men, det med at den ikke starter igjen rett etter at jeg har skrudd av windows... Det er litt rart at det bare skjer da, og ikke andre ganger? Kjedelig at det alltid skal være noe gæli med denna vannkjøinga.. Forresten: Kan det bli noe ødelagt med en løs del inni der? Venter litt med å avmontere alt nå.. Er så mye styr.. Endret 10. september 2006 av AnaXyd Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Kan vel være verdt å nevne at det har vært mange poster på xs som omhandler akkurat det samme, altså at den enten dør helt eller starter opp bare noen ganger... Hmm, kanskje like så greit at jeg gikk for MCP655! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Kan vel være verdt å nevne at det har vært mange poster på xs som omhandler akkurat det samme, altså at den enten dør helt eller starter opp bare noen ganger... Hmm, kanskje like så greit at jeg gikk for MCP655! 6926137[/snapback] Link? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Det kan se ut som denne pumpa har flere feil/mangler enn å støye noe infernalsk. Min (integert m/tank) tar alltid en tankepause ved oppstart. I tillegg ser det ut til at den er meget kresen med tanke på startspenning. Har forsøkt å styre turtall (støy) men det er komplett umulig da alt under ca. 10.5-11volt medfører at den stopper. (Da går turtall ned fra 4.7k til ca. 3.4k) Må si jeg angrer på kjøpet av denne. PS. Microplex har hatt ett par tildels tvilsomme 12VOlts pumper etter min mening. Bør se til å ta inn noen flere slik som bl.a. Caseking.de kan levere. En pris på nesten kr.800 for slikt "søppel" (min ringe mening) er kr.500 i overkant. Edit: Grunnen til at jeg går litt hardt ut mot denne pumpa, er at den *totalt* ødelegger vitsen med vannkjøling (lav støy) i det ene Core 2 Duo systemet mitt (intstallert i Lian Li PC60). En *utrolig* enervende lyd! Endret 30. september 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Min støyer absolutt ikke... Det med startspenning er samme her.. Prøve å koble den på viftestyringa mi, men det medførte at pumpa nektet å starte. Nå har jeg akkurat byttet til denne pumpen, og var fornøyd i førsten, da alt var fint. Men det blir nesten mer mekking enn fornøyelse foran pcn.. Er også enig at pumpa ikke har verdt 800kr. Hva mener du med tankepause før oppstart? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Kan vel være verdt å nevne at det har vært mange poster på xs som omhandler akkurat det samme, altså at den enten dør helt eller starter opp bare noen ganger... Hmm, kanskje like så greit at jeg gikk for MCP655! 6926137[/snapback] Link? 6973672[/snapback] Her er ett eksempel: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=116325 Hvis du søker gjennom der vil du finne mange poster om akkurat samme problem Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Hva mener du med tankepause før oppstart? 6973958[/snapback] Med det mener jeg at det tar ca. 2-3 sekunder etter at PSU leverer spenning før den starter (HD, vifter starter, men ikke pumpe). Du må ha en annen pumpe... Min bråker noe helt for j***ig.. @sablabra: Kan ikke se at linken din referer til denne pumpa (MCP350), men det er jo svakt av trådstarter/deltakere i tråden og ikke spesifisere annet enn DCC (eller er jeg blind). Endret 30. september 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 1. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2006 Hva mener du med tankepause før oppstart? 6973958[/snapback] Med det mener jeg at det tar ca. 2-3 sekunder etter at PSU leverer spenning før den starter (HD, vifter starter, men ikke pumpe). Du må ha en annen pumpe... Min bråker noe helt for j***ig.. @sablabra: Kan ikke se at linken din referer til denne pumpa (MCP350), men det er jo svakt av trådstarter/deltakere i tråden og ikke spesifisere annet enn DCC (eller er jeg blind). 6974140[/snapback] DCC=? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Swiftech 350 er en laing ddc. Alphacool og DD har deres egne versjoner av denne de også. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 @sablabra:Kan ikke se at linken din referer til denne pumpa (MCP350), men det er jo svakt av trådstarter/deltakere i tråden og ikke spesifisere annet enn DCC (eller er jeg blind). 6974140[/snapback] Som Herr Brun sier, Laing DDC er det samme som Swiftech MCP350. Akkurat som at Laing D5 er det samme som Swiftech MCP655 Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 1. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2006 Jaha... Hva menes med dette da? @sablabra:Kan ikke se at linken din referer til denne pumpa (MCP350), men det er jo svakt av trådstarter/deltakere i tråden og ikke spesifisere annet enn DCC (eller er jeg blind). Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Hva mener du med tankepause før oppstart? 6973958[/snapback] @sablabra: Kan ikke se at linken din referer til denne pumpa (MCP350), men det er jo svakt av trådstarter/deltakere i tråden og ikke spesifisere annet enn DCC (eller er jeg blind). 6974140[/snapback] Tingen er at det er samme pumpa. Om Swiftech har satt merkelappen sin på den er det fortsatt Laing som har produsert den. Den er den mest populære pumpen for tiden (kanskje sammen med d5), så "alle" vet at det er den det er snakk om når man sier DDC. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 (endret) OK.. "alle" inkluderer ikke meg Jeg klarte å lese DC (skrev DCC) som i AC/DC.. "Get it?" (mao. jeg trodde de refererte til 12V). Når jeg blir så "inne" i pumper/blokker så gjør jeg neppe en slik generaltabbe å ikke vite hva DDC står for (på samme måte som "alle" vet TTBT er ThermalTake Big Thypoon... not..) PS. Kan det være slik at min MCP350 (Laing DDC) har en feil da den støyer *svært* kraftig? Endret 1. oktober 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 PS.Kan det være slik at min MCP350 (Laing DDC) har en feil da den støyer *svært* kraftig? 6976199[/snapback] Det er vel mulig. Hvordan er den montert? Den skal visstnok være helt stille hvis du monterer den med gummi. Det som er "in" på xtremesystems er å plassere den på noe gele-greier, men vet ikke nøyaktig hva det er. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 1. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2006 Misforståelser er noe som skjer hele tida! Jeg tror pumpa di ikke er helt stabil, da du utrykker støyen i pumpa som KRAFTIG. Min derimot, hører jeg ikke.. Ikke annet en den lille knatringa, som sannsynligvis er luftbobler eller fremmedlegemer, som Skrue forklarer. Men kan problemet mitt kanksje være noe med elektronikken? Jeg har jo researchet litt... Og det viser seg at hver gang jeg skrur av pcn, og skrur den på igjen rett etterpå, er ikke pumpa med. Hver gang. Rart? Samtidig så var det jo rart at pumpa startet når jeg tok den opp og holdte den skakt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå