3dme Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Jeg driver for tiden å lager en hjemmeside, problemet er bare at jeg kan veldig lite om html. Jeg designet en side i photshop, snekret den sammen med css og resultatet kan dere se her: http://home.online.no/~o-bernh/Stellar.html Problemet derimot er at jeg ikke greier å implementere innholdet slik jeg vil ha det. Innholdet skal være i boksen under overskriften (contact), boksen skal være et vindu i seg selv med egen scroller (enten den jeg har designet på høyre side, eller standard) som igjen skal inneholde en side i seg selv som jeg kan skrive innholdet på. Det hadde vært ekstra fint om innholdet hadde vært dynamisk. Kan noen gi meg en pekepinn til hvordan jeg kan få dette til? Har prøvd i timesvis uten resultater. Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 For å begynne med en skjennepreken så vil jeg si at sider som mer eller mindre består av kun bilder er ganske grusomme..., tunge å laste, fæle mot søkemotorer, vanskelig å vedlikeholde og endre og håpløse for alle som ikke har samme fysiske muligheter som deg (blinde, navigerer uten mus osv osv) Så har du gjort en fundamental kode-feil: du har puttet innholdet inn mellom <head></head>, ALT innhold skal mellom <body></body> Så til problemet ditt: Putt inn dette i HTML: <div id="content">Her er innholdet</div> Også putter du CSS'n som bestemmer hvor <div> skal plaseres i stilarket Lenke til kommentar
3dme Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 Kan det at koden min er i feil tag ha gjort slik at css dokumentet ikke ville fungere på vanlig måte og jeg ble tvunget til å bruke style attributten? Og, hvis jeg fikser det og implementerer div taggen, vil det bli et eget vindu med standard scroller? Førsteprioritet nå er egentlig bare å få siden sammen og opp. Jeg kan konverte bilder til html senere når jeg skal optimere den og slik. Og tusen takk for hjelp, skal prøve det ut. : - ) Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Ja, det kan absolutt ha noe med det å gjøre. <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css"> putter du inn i <head> Også lager du en fil med navn style.css i samme mappa og putter all css der. Og får å få <div>'n til å "scrolle" putter du dette i css-fila: #content { overflow:scroll; } Lenke til kommentar
3dme Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 (endret) Kjempeflott. Takk for at hjalp meg fikse innholdsvinduet. Da har jeg bare enda et problem: Jeg ønsker å ha et bakgrunnsbilde i innholdsdelen: Her er css koden jeg har skrevet: #content { position: absolute; width: 648px; height: 255px; :border 0; top: 235px; left: 144px; background-image: /images1/content_27.gif; overflow: scroll; } Er det noe som tilsier at bakgrunnsbildet ikke vil fungere? For det gjør det nemlig ikke. Også er det menyen da, jeg lurer på om jeg bør gjøre det slik at designet er en side for seg selv og menyen linker til sider innenfor innholdet? Slik at designet bare må lades en gang? Endret 8. september 2006 av 3dme Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Prøv: background-image: url('images1/content_27.gif') Lenke til kommentar
3dme Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 Og da var siden lastet opp så langt jeg har kommet nå (samme link som før). Skal prøve å knote ned menyen selv. Tusen takk for hjelpen PHPdude! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå