Klette Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Nå sitter jeg her i et nettverk med en del pc'er, og siden jeg er den som må fikse ting her, er jeg lei all løpingen fram og tilbake. Så da tenkte jeg at jeg skulle lage et program som kunne: 1. Logge seg på en annen pc, via bruker navn og passord ( alle pc'ene kjører win2000 ) 2. Overføre filer 3. Starte og avslutte program Jeg har et program jeg fikk en venn til å lage til meg, men dette er i perl, jeg vil gjerne ha en GUI på det, noen tips om hvordan dette kan gjøres? NB: Jeg er helt fersk på programering område [ Denne Melding var redigert av: Klette på 2002-10-28 17:14 ] Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Hei. Har du prøvd VNC? http://www.uk.research.att.com/vnc/ Ikke helt som du beskriver, men du installerer det på din egen maskin + de maskinene du vil ha kontroll over. Deretter logger du deg inn og får opp en remote desktop i eget vindu på din lokale maskin. Dette med full mulighet til filoverføring osv. Progget er gratis. Bruker det selv her hvor jeg kun har 1 maskin med skjerm, og 2 uten. En glimrende løsning. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 hvis du ønsker å lage dette selv er nok kanskje visual basic det letteste. Dette er ikke så altfor vansklig hvis du finner en god winsock tutorial. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå