Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Advarer mot NextGenTel


Anbefalte innlegg

Har og ADSL2 hos NGT. dvs vi har bare 4mbit linje for alt over blir ustabilt, men regninga på adsl2 får vi, selv om vi ringer inn aldri så mange ganger å klager... når vi lar være å betale summen for adsl2 fordi vi ikke får det vi skal ha er de raske med å skru av linja og gi oss purringer. hater ngt over alt på jord, aldri har jeg hatt lyst å slå noen så hardt gjennom telefonen som jeg har når jeg snakker med kunde"service" der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

syns også at nextgentel ikke er noe særlig egentlig.

husker jeg hadde tilkoblings problemer med linja, kobla ut og inn hele tiden.

så da sendte jeg en mail, men fikk bare standard svar hele tiden. ting som jeg seff hadde prøvd før. også var det en smart jævel som foreslo at jeg skulle resette ruteren. OK tenkte jeg, det kan jeg prøve, for det har jeg ikke gjort. men, det skulle jeg ALDRI ha gjort, da forsvant alle innstillinger, absolutt alt som hadde med NGT forsvant fra ruteren. så da var det uten nett i 1-2uker, før jeg traff en på tlf som hadde litt peil, og som fikk hjulpet meg opp igjen. Utrolig sier jeg bare!

 

jeg tror heller ikke at dem vet hva "auto-giro" er, for rimelig ofte trekker dem ikke automatisk fra konto, så da blir det forfalte regninger, nedsatt hastig osv. skjer nesten hver 2. el. 3. mnd :mad:

selv om det er penger der...

 

dette er ikke første gang, og sikkert ikke siste gang jeg har problemer.

vurderer og bytte til canal digital, samme som TV'en, kabelnettet.

håper dem er mere seriøse?

Endret av just-_-me
Lenke til kommentar
Har ADSL2+ her og, hadde riktignok store ventetider før linjen var oppe, og litt ustabil i de første dagene. De sier vi er for langt fra sentralen for å få optimal hastighet, vi får vel rundt 11-13 mbit. For å sjekke den faktiske hastigheten, anbefalte de ikke å bruke HW/Itavisens hastighetsmåler, men heller å laste ned denne filen for å måle hastighet. Men nå går kundeservicen ganske greit, egentlig. Korte ventetider, og ganskje stabilt. Akkurat nå har vi vært koblet til sentralen i 34 dager uten utfall. Men siden vi ikke får den lovt hastighet er det vel like greit å bare bestille ADSL classic, eller noe.

6830808[/snapback]

Har ADSL2+ fra Nextgentel og får 3001,6 kB/s på den fila. Den starter på 9000 kB/s, men synker kraftig. Får ikke stabilisert seg.. skulle hatt en mye større fil.

 

Har vanligvis 1550 kB/s.

 

Edit: Lasta ned ISO-filene til en linux distro, og havna stabilt på 1603 kB/s. Skulle gjerne hatt mer :)

Endret av dan1el
Lenke til kommentar

Skal nok bli Ventelo/Tele2 her i huset når bindinga går ut. Vi bestilte ADSL Classic og har vært uten nett i ca 2 uker nå. Idioter som trodde at vår ADSL2+ ruter skulle støtte vanlig ADSL. Venter nå på at vår ruter skal komme i posten. Huff, det er vanskelig å være avhengig av World of Warcraft. Er så jævlig irritert av den kundeservicen, hver gang det er et problem. Jeg ser at det lyser grønt overalt med det modemet vi hadde fått fra Telenor. Dermed er det nok et ruterproblem. Men skal prøve litt med min personlige ruter i dag, med noe jeg fant på ngt forumet:

 

Hvis du har tenkt å bruke en annet adsl-router enn den du får fra Nextgentel må du være sikker på du kjøper et Annex B-modem og at det støtter G.DMT. 

Steder å kjøpe router fra: 
http://www.draytek.no/produkter.htm 
http://www.gdsl.no/ 

Instillinger du kan trenge ved oppsett av adsl-modemet: 

Circuit Type: G.DMT 
VPI: 1 
VCI: 32 
Encapsulation type/Data link encapsulation: PPP 
Encapsulating type/PPP Mode: VC Multiplexed (MUX) 
Protocol: PPPoA 
Modulation: Multimode 
Username: P##### 
hvor ##### er kundenummeret ditt minus 10000 (f.eks 54321 blir da P44321) 
password: samme som aktiveringspassordet du brukte til å aktivere routeren. 
PPP Authentication: CHAP 

er noen linjer fra ngt som bruker PPPoE i steden. kan være andre innstillinger på disse.

Lenke til kommentar

I dag ~11:00 ble vi omkoblet til ADSL2+ som startet med at vi ikke fikk "ADSL-link" signal til det nye modemet. Det gamle modemet fikk link, men det støtter jo ikke rett oppkobling. På telefon ble vi fortalt av montør at han hadde testet at alt fungerte, og vistnok at han skulle høre med NGT og høre om de hadde noe med saken og gjøre.

 

Timer uten nett: ~6

Lenke til kommentar
I dag ~11:00 ble vi omkoblet til ADSL2+ som startet med at vi ikke fikk "ADSL-link" signal til det nye modemet. Det gamle modemet fikk link, men det støtter jo ikke rett oppkobling. På telefon ble vi fortalt av montør at han hadde testet at alt fungerte, og vistnok at han skulle høre med NGT og høre om de hadde noe med saken og gjøre.

 

Timer uten nett: ~6

6958548[/snapback]

 

Velkommen til dine verste internetmåneder fremover.. Dette blir gøy skal du se :-)

Lenke til kommentar

Vi har fått link mot modemet, men problemet er at:

I router ble det satt NAT-table men uten effekt, etter en reboot ble hastigheten satt til 17Mbit/768kbit, etter en factory reset var hastighet 15Mbit/1471kbit, men vistnok fortsatt med problemer på NAT. Han jeg bor med herjet på i to timer ute å få ting til å fungere slik han vil og skal nå ta en pause med resarch inn i routeren.

 

 

Nett : JA

NAT : NEI

Hastighet : tptest

12.90 Mbit / 12.39 Mbit download TCP/UDP

1.20 Mbit / 1.30 Mbit upload TCP/UDP

HW: 12821 kbps / 1148 kbps download/upload med 9ms ping

 

 

Lenke til kommentar

Nå ble jeg forbanna. En drittleverandør utenom det vanlige. Jeg snakket med dem på telefon på tirsdagen, og de hadde da sendt oss en ny ruter. De lovet og garanterte at jeg ville få den på fredagen, og dermed på nett. Men neida, jeg lurte nå på hvorfor jeg ikke hadde nett nå. Jeg ringte dem, og de hadde først sendt ruteren nå. :roll: Det blir da 2-3 uker uten nett nå. Vil skifte til Tele2 eller Ventelo.

Lenke til kommentar
Nå ble jeg forbanna. En drittleverandør utenom det vanlige. Jeg snakket med dem på telefon på tirsdagen, og de hadde da sendt oss en ny ruter. De lovet og garanterte at jeg ville få den på fredagen, og dermed på nett. Men neida, jeg lurte nå på hvorfor jeg ikke hadde nett nå. Jeg ringte dem, og de hadde først sendt ruteren nå. :roll: Det blir da 2-3 uker uten nett nå. Vil skifte til Tele2 eller Ventelo.

6966018[/snapback]

 

Det skal og nevnes at de nekter å sende rutere ekspress, om man betaler for det eller ikke. Det gjør meg forbannet når de bryter et løfte i tilleg til det.

 

 

 

(Ja, jeg har hørt om at man kan redigere inlegg, men følte at dette inlegget fortjente et eget inlegg)

Lenke til kommentar

Jeg er fremdeles oppkoblet selv om nedkoblingen skulle skje den 22.

 

Og tror dere ikke det dumpet en regning i posten.

 

Det er ikke mye NextGenTel er like flinke på, som å sende reginger og purringer.

 

Det er de helt råe på. Og som oftest ligger det ting på lur som gjør at du må betale litt ekstra for ting du ikke har bedt om. Som feks ny ruter hvis du har opplevd problemer med den første..

 

..slik undertegnede har opplevd..

Lenke til kommentar
Faktisk hastighet kan være bedre eller dårligere avhengig av kvaliteten i kobbernettet mellom telefonsentralen og huset ditt.

 

jeg bare quorer ngt sine hjemmer sider , det er større krav til kabel på adsl2 en det er på vanlig adsl ( etter hva jeg har skjønt ) , så du får heller klage til telenor som ikke har byttet ut kabelnettet di siste 20 årene

 

det kan og være du ligge i ytterkanten av dektingsområdet på adsl2 på din sentral ( altså rett innenfor max lengde ) , dette vil og redusere kapasiteten og stabiliten på nettet

 

 

jeg har nå had ngt i ca 3 år , uten en eneste time nedtid , har vært plug and play hele veien , nå har jeg riktignokk bare vanlig adsl , men jeg har den høyeste oppgitte hastigheten di leverer , og det funker som bare juling , får over lovet hastighet til tider og .

 

 

sånn da var det ikke bare negativt i denne tråden her heller ;)

Lenke til kommentar

Det stemmer det. Vanlig ADSL funker fett. ADSL2 not.

 

Men vi skal betale i dyre dommer selv om NGT vet at ledningsnettet ikke er godt nok..

 

I mitt tilfelle har NGT løyet om at de feilsøkte mitt nett. De har sagt at saken videresendtes til teknisk utredning. For å få meg til å holde munn.

 

Det skjedde aldri noe, og det er svært svært lenge siden. De neste henvendelsene mine gjorde det klart at nei de hadde fremdeles ikke skjønt at noe var galt med nettet mitt.

 

"Det synket så fint i ruteren"

 

...ja da var alt i skjønneste orden. Klart at jeg er villig til å betale 500 kr i måneden for en ruter som synker med 17 mbit i ruteren, men gir alt fra 64 kbsek til 4-5.000 kbsek periodevis.. gjennomsnittlig ca 2.000-3.000 kbsek...

 

Fremdeles har ikke NGT innsett at linjen min fungerer..

 

Har en mistanke om at kundeservicen er fysisk plassert i østeuropa med ansatte opplært til å si norske gloser og fraser basert på "trigger-ord". På lik linje med epostsupporten.. Kommer det feks to ord i samme epost, setter det automatiske svarprogrammet igang med å sende makrosvar.

 

..det er slik det føles i hvertfall..

Lenke til kommentar

ADSL2 funker bra her. Får utnytta hele 20Mbit linjen min.

Jeg syns folk bør slutte å rope varsko bare for at DU iopplever problemer.

Det du må tenke på er at bor du veldig langt unna sentralen er det teknisk umulig for deg å få utnytta ADSL2 linjen din fullt ut.

 

Annen ting er at for å hele tatt utnytta den i f.eks filnedlasting så må du ha en jævlig bra server å laste fra. Nextgentel er uten tvil den beste ISP`en vi har. Såklart de har sine minussider men de er bra !

Lenke til kommentar
Greit nok. Er ikke hastigheten jeg er oppgitt over.

 

Jeg quoter meg selv; Legger du merke til noe der? :p

 

Jeg er oppgitt over supporten. Kundeservicen. Bare vent, du finner nok ut hva jeg mener. Har selv -vært- fornøyd kunde der... mens alt gikk som det skulle..

 

Jeg bor dessuten ikke så langt unna sentralen heller..

Endret av Patience
Lenke til kommentar

Så kommer neste problem:

 

Ping statistics for 217.199.33.57:

Packets: Sent = 10742, Received = 10548, Lost = 194 (1% loss),

Approximate round trip times in milli-seconds:

Minimum = 9ms, Maximum = 2993ms, Average = 11ms

 

En så stor del packetloss er selvsagt totalt uaktuellt. Det blir nok snakk med NGT-support på mandag for å stille ned hastigheten til den blir stabil.

Pingen er forøvrig også nesten 30% høyere enn vi hadde med ADSL. :(

 

EDIT: Den korrekte prosenten er selvsagt en del over 1 og altså 1,81 %.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Det stemmer det. Vanlig ADSL funker fett. ADSL2 not.

 

Men vi skal betale i dyre dommer selv om NGT vet at ledningsnettet ikke er godt nok..

 

I mitt tilfelle har NGT løyet om at de feilsøkte mitt nett. De har sagt at saken videresendtes til teknisk utredning. For å få meg til å holde munn.

 

Det skjedde aldri noe, og det er svært svært lenge siden. De neste henvendelsene mine gjorde det klart at nei de hadde fremdeles ikke skjønt at noe var galt med nettet mitt.

 

"Det synket så fint i ruteren"

 

...ja da var alt i skjønneste orden. Klart at jeg er villig til å betale 500 kr i måneden for en ruter som synker med 17 mbit i ruteren, men gir alt fra 64 kbsek til 4-5.000 kbsek periodevis.. gjennomsnittlig ca 2.000-3.000 kbsek...

 

Fremdeles har ikke NGT innsett at linjen min fungerer..

 

Har en mistanke om at kundeservicen er fysisk plassert i østeuropa med ansatte opplært til å si norske gloser og fraser basert på "trigger-ord". På lik linje med epostsupporten.. Kommer det feks to ord i samme epost, setter det automatiske svarprogrammet igang med å sende makrosvar.

 

..det er slik det føles i hvertfall..

6971691[/snapback]

 

Hvis du går inn her; http://www.bredbandsguiden.no, og reistrerer deg, kan du gå inn på "min profil" og finne ut hvor lang avstand du har til sentralen du er koblet til :w00t:

bilde:

ngt....bmp

Endret av just-_-me
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...