Gå til innhold

Advarer mot NextGenTel

Anbefalte innlegg

Jeg må nesten bare advare folk mot NextGenTel.

Har i mange mange år vært trofast og fornøyd kunde hos NextGenTel. Men opplevde nå og da at de ikke hadde kapasistet til å fikse problemet der og da. Forståelig. Alle har vi fysiske begrensinger. En overgangsfase.

Men nå siden midten av juni har jeg regelrett opplevd en side av kundeservicen som jeg ikke trodde var mulig.

Jeg bestilte ADSL2+ og fikk dette levert ovenstående dato. Men linjen har hele tiden vekslet mellom 64kb/sek og 19 Mbit. Sistnevnte 19 mbit var bare glimt. Stort sett har makshastigheten vært på 3-6 Mbit.

Greit nok. Er ikke hastigheten jeg er oppgitt over.

Men saksgangen bak alle problemene. Begeret mitt rant i dag over da jeg etter en lang kamp mot NextGenTel fikk et uvitende standardsvar nr. 987 som atter en gang var blottet for all tvil om at her hadde heller ikke dette vedkommende lest og sett i loggen "hva er det denne karen sliter med" og "hva har blitt sagt og gjort før".

Vi kommer ingen vei. Uansett hva jeg prøver på. Og klager jeg inn, så kommer det jagge meg et "level 0" svar igjen som tar alt det elementære om igjen fra der vi var da vi begynte.

Derfor må jeg nesten bare si til alle som har ADSL2+ , eller har bestilt det - får dere problemer med NextGenTel så kutt forbindelsen så snart dere kan. Sannsynligheten for at dere kommer i kontakt med kundeservicen på NextGenTel bør taes som et skremsel.

For meg så er det blitt en prinsippsak nå. Jeg kan bare ikke gi meg. Lurer på om for eksempel VG kunne tenkt seg en ny artikkel på fremsiden om NextGenTel?

Endret av Patience
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105476

Er ganske teit at man skal sitte i telefonen i flere timer for å ordne opp i noe som egentlig er selgers problem, men som blir dyttet over på kunden. I følge forbrukerkjøpsloven har du vel ikke fått det du har betalt for, og kan vel kreve å få pengene tilbake :hmm:

Er ikke helt sikker ...

Lenke til kommentar
Sannsynligheten for at dere kommer i kontakt med kundeservicen på NextGenTel bør taes som et skremsel.

Hvis du ringer "riktig" nr, så kommer du til den delen av teknisk support som faktisk kan noe.....koster riktignok litt ekstra, men samtalene blir mye kortere, så det blir ikke så mye dyrer alikevel....jeg ringer kun 820 79970 når jeg har problemer med linja, og da går alt "smooth".

Har forøvrig hatt noe av de samme problemene som trådstarter, etter at jeg fikk adsl2. Vel egentlig, så har jeg ikke adsl2, siden den fysiske kabelen ikke tåler den hastigheten, noe jeg også har fått bekreftet fra Telenor, som på sin side, ikke ser noen grunn til å utbedre denne. Forståelig nok, siden de ikke får noen penger av meg.

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Har ADSL2+ her og, hadde riktignok store ventetider før linjen var oppe, og litt ustabil i de første dagene. De sier vi er for langt fra sentralen for å få optimal hastighet, vi får vel rundt 11-13 mbit. For å sjekke den faktiske hastigheten, anbefalte de ikke å bruke HW/Itavisens hastighetsmåler, men heller å laste ned denne filen for å måle hastighet. Men nå går kundeservicen ganske greit, egentlig. Korte ventetider, og ganskje stabilt. Akkurat nå har vi vært koblet til sentralen i 34 dager uten utfall. Men siden vi ikke får den lovt hastighet er det vel like greit å bare bestille ADSL classic, eller noe.

Lenke til kommentar

Etter to år med perfekt ADSL-forhold hos NGT bestillte vi forige uke ADSL2+. ~6.5 Mbit/600 kbit reell hastighet på en 7100/670 linje med 8-9 ping mot servere i Oslo med studentpris tror jeg ingen kunne ha slått. Men ADSL2+ blir nok litt anderledes og kan godt oppdatere denne tråden med mine oppdagelser når vi oppgraderer.

Lenke til kommentar
For å sjekke den faktiske hastigheten, anbefalte de ikke å bruke HW/Itavisens hastighetsmåler, men heller å laste ned denne filen for å måle hastighet.

Ironisk nok får jeg bare 1MB/s på den når jeg får 2,1MB/s andre steder :)

6837023[/snapback]

Hvilke andre steder? :dribble:

6843532[/snapback]

Eneste plassen jeg får maxet min linje er med torrents. Lurer på det samme. Og ikke si UiO! ;)

Lenke til kommentar

Er også lei NGT. Har hatt en del problemmer med regninger og greier der og dama på kundeservicen må være det sureste jeg har vært borti.

Nå bruker jeg å være rimelig høflig i slike situasjoner ettersom det ikke er personen som tar telefonen som er ansvarlig for mine problemmer, men når dem svarer meg surt og nedsettende så blir jeg forbannet :realmad:

Ikke lenge før jeg kommer til å skifte til lyse heldigvis!! :woot:

Lenke til kommentar

Jeg hadde også mye trøbbel med NGT, etter at jeg skulle flytte min 8mbit til en annen adresse og samtidig oppgradere til ADSL2+ 20mbit. Alt i alt tok det vel tre og en halv måned før jeg var på nett med den nye linja, men etter at de omsider klarte å få opp linja har jeg hatt null problemer.

Lenke til kommentar

Ja da har jeg fått nok et svar fra nextgentel om at de ikke kunne se at det var noen feil. Og at jeg ikke ville få noen kompensasjon for problemene..

Det var jo egentlig som forventet...

De nekter å innrømme at de har ikke oversikt. Og de har ikke gjort noe som helst for å hjelpe meg. De kunne tilbydd seg å komme på hjemmebesøk som en siste utvei for å se på kablingen her (selv om feilen ikke ligger her garantert) Bare det at de TILBYR seg å VISER at de prøver i allefall..

Men villigheten til å hjelpe sine kunder glimrer med sin mangel i NextGenTel. Med mindre du betaler ekstra selvfølgelig. Melder du deg inn i gullklubben kan du jo få litt hjelp. Men er du ikke med i den losjen, må de jo holde tilbake og gi middelmådig hjelp.

I morgen 22.9 kobles jeg ned fra nextgentel. Og ikke faen aldri noensinne i verden kommer jeg til å ønske å ha noe med det selskapet å gjøre igjen..

De er de verste og mest useriøse jeg har opplevd i mine 31 år på denne landejorda.

Kos dere mens linjen er i orden. For straks dere får problemer, så er helvete løs...

Pat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...