Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke skrudd den på nå

Anbefalte innlegg

Hadde dette problemet for litt siden og nå vil den heller ikke skru seg på (ja alt av strøm er satt inn). Den ser ut til å skulle skru seg på men det tar et halvt sekund før den bare skrur seg rett av og ikke reagerer på ei god stund.

Har forsøkt å resatt biosen men ingenting funker uansett. Tror dere at hovedkorte kan være gåent? Er litt redd for det :\ Håper det fins andre løsninger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan hende strømforsyningen har takket for seg. Har du en annen strømforsyning du kan teste med?

Hva er maskinvaren din?

Prøv å koble ut alt som du ikke har behov for, for å starte maskinen.

Det du trenger er: Hovedkort, CPU, skjermkort, minne og en harddisk.

Hvis du f.eks har 2 minnebrikker, ta ut 1. Har du flere harddisker, fjern alle unntatt den harddisken Windows er installert på. Fjern også unødvendigheter som lys, ekstra vifter, cd-rom osv.

Dette er for å sjekke om PSU'en din starter opp med kun det nødvendigste.

Ettersom vi ikke vet maskinvaren din eller noe slik, kan det hende PSU er for liten for systemet du kjører den på.

Lenke til kommentar

Kan prøve det moltrez, ikke dumt... men tingen er at jeg har ikke satt i noe på hundre år og det har funket fint til nå, men kan jo være PSU også. Har 2 minnebrikker, en på 512 og en på 1024 (ddr2). Har 3 disker inni der så jeg kan vel plukke ut noe ja.

Ingenting er kortsluttet efikkan :)

Lenke til kommentar

Virker som jeg har fått det samme problemet. Sitter og spiller et spill som jeg installerte nettopp. Så skrur maskina mi seg av og vil ikke på igjen. Dvs, den gjør av og til en krampetreking og cpu-vifta beveger seg 1 cm og så skjer det ikke noe mer. Den virker død. Kan det være strømforsyningen som bare gir seg sånn uten videre? Den virker i ett sekund av og til. Har prøvd det som som står ovenfor å starte maskina med kun det nødvendigste, men det gjorde ingen forskjell. Kan maskina bare slutte å virke dersom skjermkortet går? Spillet jeg installerte er ikke av de nyeste, så jeg skulle ha mer enn bra nok skjermkort til å takle det. Ellers har jeg ingen ide - håper noen andre har det.

Dersom jeg må prøve en annen strømforsyning, kan jeg bare bruke et hvilket som helst annet?

Maskina er ca ett år gammel.

Kabinett:Aopen H600B. 350w

Hovedkort: Gigabyte GA-K8NF-9.

CPU:AMD Athlon 64 3200+ "Venice".

CPU-Kjøler:Arctic Cooling Freezer 64.

Ram:OCZ 1024MB Premier Dual Channel.

Harddisk:Samsung Spinpoint 160GB S-ATA II.

Skjermkort:Club3D Geforce 6600GT.

Lenke til kommentar
Hmm, ser ut til at ene ramsloten/brikken er ødelagt. Tok ut den ene 512-brikken og det ser ut til at ting funker fint nå, får se ettervært. Takk for hjelpen begge to, det skal gudene vite at jeg ble gla nå :D

6832229[/snapback]

Forsøk med den andre brikken alene, så ser du om det er feil med brikken eller sporet.
Lenke til kommentar
Forsøk med den andre brikken alene, så ser du om det er feil med brikken eller sporet.

6834762[/snapback]

Har prøvd begge ram brikkene i alle sporene hver for seg. Ingenting nytt om skjer. Maskinen ser ut til å ville starte i 1/2 sekund og så skjer der ikke noe mer. :no:

Kan det være noen annen hardware enn strømforsyningen som er gåen bare sånn uten videre? Jeg fikk prøve en annen strømforsyning, men den var bare 230w så jeg vet ikke om den er for lite kraftig til å starte maskina med den harware jeg har? Skjedde vaffal ikke noe da heller.

Endret av jello
Lenke til kommentar
230 Watt er nok alt for lite. Din 350 Watt kan være i minste laget når du har alt inne. Dette kan ha svekket strømforsyningen (ved at den har kjørt på maks i lang tid).

6837085[/snapback]

Ok... da er jo der håp om at det "bare" er strømforsyningen. Får se om jeg kan få låne en mer kraftig en av noen andre...

Lenke til kommentar

Den strømforsyningen der er det tvilsomt at feiler noe. Det er faktisk en veldig god strømforsyning ifølge diverse tester.

Den yter langt over alle andre 350W PSUer...

Jeg har selv kjørt min Aopen 350 watter fra det kabinettet med en blodklokket X2 3800 @ 2,9 Ghz og et overklokket ATI X850 XT kort.

Men det kan vel være at den er defekt allikevel, jeg blir bare frustrert når alle her på forumet sier en 350W PSU er for lite uansett hva slags hw du har :roll:

Endret av aspstein
Lenke til kommentar

Vel, jeg har funnet ut hva som feiler maskina mi. Skjermkortet er gåen. Prøvde med et annet skjermkort og voila! Maskina skrudde seg på. Det rare er at maskina mi ville ikke skru seg på uten skjermkort - derfor trodde jeg ikke det var det som var gåent i utgangspunktet. Men etter at det skjermkortet som jeg lånte var fjernet, DA starter maskina uten skjermkort. Så puttet jeg mitt gamle tilbake og nå er jeg tilbake til utgangspunktet. Anyway, jeg håper der er garanti på kortet. Har ikke råd til nytt nå.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...