tobbesen Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 god kveld! vennen min som kjøpte en komplett pc for ikke lenge siden har STORE problemer! han har allerede sendt den inn til reparasjon, men de gjorde ikke noe med problemet hos komplett... nå vet han ikke hva han skal gjøre, pc'en vil ikke starte! kan han kreve pengene tilbake?? på forhånd takk tobbesen Lenke til kommentar
Ole_Rygg Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Tror han kan kreve ny pc, men ikke pengene tilbake. Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 sikker? det er jo angrefrist loven og!? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Du tenker på forbrukerkjøpsloven? Linke til loven: http://www.lovdata.no/all/hl-20020621-034.html Linke til forbrukerportalens omtale av den: http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/...4/1025782287.59 Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 jeg så egentlig denne: http://www.komplett.no/k/k.asp?action=custserv&topic=cooling det er vel angrerett da... men vil det gjelde? på en måte? kan han sende den inn og få penger? ellr blir det laaange reparasjondtider etc. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Angrefristen er jo nødt til å bli benyttet innen 14dager... Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 men hvis den er blitt kjøpt en måned, og vært på rep i 3 uker, så må det jo være greit? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 men hvis den er blitt kjøpt en måned, og vært på rep i 3 uker, så må det jo være greit? 6827288[/snapback] Nei, det kan jeg ikke se noen grunn til. I forhold til å heve kjøpet så må det være vesentlig mangel ved produktet og de skal etter loven ha noen forsøk på seg til å fikse den samme feilen. Altså, hvis det er tydelig at det er forskjellige feiler så blir det jo da flere forsøk... Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 Reklamasjon - Forbrukekjøpsloven av 21. Juni Nr. 34 2002 Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget, eller burde oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. En mangel som viser seg innen seks måneder etter at forbrukeren overtok tingen (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang. Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes oss skriftlig primært ved å søke retur på vår web. Support og retur Bekreftelse (RMA nummer) på mottak av reklamasjonshenvendelsen vil komme på mail til den mailadressen som kunden har registrert på sin kundekonto. I bekreftelsen vil det også bli informert om det kreves spesielle vilkår / håndtering fra kjøper side ifm. retursending av tingen. (F.eks. antistatisk beskyttelse Support og retur eller retur direkte til produsent Support og retur) Dersom det foreligger en mangel ved tingen og forbrukeren har reklamert innen de nevnte fristene kan forbrukeren gjøre gjeldende følgende mangelsbeføyelser: * Holde kjøpesummen tilbake * Under visse forutsetninger velge mellom retting eller omlevering * Kreve heving dersom mangelen ikke er uvesentlig (forutsetning at varen er i samme stand og mengde, § 51) * Kreve erstatning tatt fra reklamasjons info til komplett. da må det jo være mulig med heving av kjøpet? det er jo innen for alle frister Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 prøver på en liten bumb, trenger litt flere svar Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 prøver på en liten bumb, trenger litt flere svar 6827774[/snapback] Du er litt for utålmodig, bumpe skal du egentlig ikke gjøre i det hele tatt, men hvis du først gjør det så vent i hvertfall 1 døgn før du gjør det. Uansett, ta en titt innom: Reklamasjon, garanti og bærbar PC. Info. Selv om den i utgangspunktet er for bærbar PC, så kan den sannsynligvis brukes da informasjonen er lik. Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 vil det helt sikekrt gjelde stasjonær pc og? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Ja, det ville jeg da regne med, selv om informasjon angående batterier kanskje er litt dødfødt... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 vennen min som kjøpte en komplett pc for ikke lenge siden har STORE problemer!han har allerede sendt den inn til reparasjon, men de gjorde ikke noe med problemet hos komplett... 6826892[/snapback] Klarer du beskrive problemet? Hva sa/skrev Komplett om maskinproblemet og det de hadde gjort når de sendte maskinen i retur? Hva mener du med "komlett pc". er dette en PC i deler for montering, en hyllevare PC, eller en PC satt sammen etter din venns spsifikasjoner? Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 (endret) takk for svar. vennen min er jævla uheldig, senest i kveld ble han banka opp i frognerparken og frastjålet mobilen. grunnen til at han sendte inn pc'en var at den skrudde seg av, helt ufrivillig hele tida.. så vil den bare ikke på! komplett sendte den tilbake helt lik, de sa at problemet var fikset... det er en gamer a20 med litt endra spesifikasjoner, så den var satt sammen av de! Endret 9. september 2006 av tobbesen Lenke til kommentar
PerB Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Etter det du sier er denne Gamer A20 en tilvirkningsmaskin. Kjøper velger selv ut de deler maskinen skal ha. Dermed starter foreldelsesfristen for bruk av Angrerett allerede når han mottok ordrebekreftelsen. Han har imidlertid garanti og support (detaljer og fremgangsmåte er avhengig av hva han spesifiserte da maskinen ble bestilt). At maskinen slår seg av hele tiden behøver ikke slydes maskinfeil, men kan like gjerne være forårsaket av datavirus. I hvilke situasjoner skrur maskinen seg av? Er det blåskjerm? Er det ved spilling eller bruk av spseiell software? Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 etter litt spilling maks 5 min så skrudde den seg av.. så han sendte den inn.. uten noe forskjell fikk han den tilbake, så skrudde den av seg til og med uten at han spillte... så vil den ikke på... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå