Gå til innhold

Spill med like dynamisk historie som Deus Ex

Anbefalte innlegg

Er i ferd med å spille meg gjennom DX, og er stadig storlig imponert over den dynamiske historien! Spillet føyer seg etter hvilke valg du gjør på en troverdig måte, og får deg til å tenke over den etiske problematikken. Noen som vet om andre spill som på samme vis gir spilleren frihet til å forme historien slik han vil, og hvor ikke bare det endelige utfallet, men /hele historien/ avhenger av spillerens handlinger?

Kent William Innholt

Gamer.no

[ Denne Melding var redigert av: TST på 2002-10-29 15:54 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-10-29 07:59, skrev Erling E.:

Siden du nevner dette med etiske valg, må jeg jo naturligvis bringe opp Morrowind. Du har spilt det, har du ikke? :smile:

Jo, men ikke i den utstrekning jeg føler du snakker om. Hva sikter du til? Er klar over at valg av levevei har en etisk side, men i DX er det til tider såpass vanskelig å bedømme valgsituasjonen at du går rundt lenge etterpå og lurer på om du gjorde det rette.

Quote:

Den 2002-10-29 00:16, skrev Ratatosk:

Prøv System Shock 2.

Har spilt det et stykke, har det den samme historiestrukturen? Har ikke merket noe hittil...

Quote:

Den 2002-10-29 00:59, drepte nerd-light:

hu nano dam ombord på flyet

Ville helst ikke ødelegge den overraskelsen for nykommere til spillet, men det er akkurat det jeg snakker om. Poenget mitt er at spillet får det til å virke som om alt står og faller på ditt valg her. Er det mulig å heller drepe J.L.?

- oerhört

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-29 07:59, skrev Erling E.:

Siden du nevner dette med etiske valg, må jeg jo naturligvis bringe opp Morrowind. Du har spilt det, har du ikke? :smile:

Joda, jeg har spilt det og jeg har kun en ting å si om den saken: USJ!

Deus Ex og System Shock 2 er begge bra spill selv om jeg aldri har klart å få rotet meg til å spille gjennom de. Hmm, tror jeg vet hva jeg skal til helga. :razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...