Gå til innhold

Problem med å lodde på ny jack-plugg

Anbefalte innlegg

Heisann!

Sitter her og putler med å bytte ny plugg på Porta-Pro headsettet mitt. Den andre pluggen ble ødelagt, og jeg hadde ikke garantibeviset.

Men problemet er som følger. Ledningen har 2 ground ledere, en fra hvert øre. Samt to ledere som er isolert inni ledningen igjen. Disse skal vel til hver sin plass inne i pluggen? De to ground på samme kontaktpunkt?

post-49565-1157733489_thumb.jpg

Problem fortsetter. Hvis jeg kun kobler til f.eks venstre øre + ground, er det fin lyd i venstre øre. Kobler jeg derimot til høyre øre også, er det ingen lyd på høyresiden.

Kobler jeg kun til høyresiden, er det fin lyd der, men ikke på venstre.

Sikkert helt ekstremt dårlig forklart, men lurer du på noe og du tror du vet svaret, spør i stedet for å ikke svare i det heletatt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341
hehe, man lærer av feilene sine.

jeg syns også det er no dritt og lodde og herje med så små ledninger.

skal jo ingenting til før dem knekker/ryker.

er vel en grunn til at jeg skal bli elektrikker, så jeg slipper og holde på med så små ledninger :p

6827614[/snapback]

har du noen tips for å få av isolasjonen og lakken noenlunde bra? mine ser ut som et hærverk etter jeg skiftet plugg, var noe dritt å få lyd i begge kanaler

Lenke til kommentar

Ville heller brukt litt mer tid med en tapetkniv eller liknende, for du får det sikkert å se penere ut.

Dessuten anbefaler jeg deg å korte av ledningen med kanskje 10 cm der som pluggen stod. Grunnen til dette er at ledningen bøyes mer og oftere akkurat der, så det kan godt hende at du har et brudd allerede.

Lenke til kommentar
Ville heller brukt litt mer tid med en tapetkniv eller liknende, for du får det sikkert å se penere ut.

Dessuten anbefaler jeg deg å korte av ledningen med kanskje 10 cm der som pluggen stod. Grunnen til dette er at ledningen bøyes mer og oftere akkurat der, så det kan godt hende at du har et brudd allerede.

6874578[/snapback]

Ble strøkent med lighter også.

Har kutten ned minst 10cm, funker nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...