Alpine R12 Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Jeg husker en lærer jeg hadde på vidregående snakket så varmt om water injection og at det var en bilig måte og få noen ekstra hester. Det funker vell sånn at man spruter inn fin støvet vann inn (før eller etter?) turboen. Det fin støvete vannet har et stor åverflate areal, som gjør at varmen spres bedre og skaper en kjølende effekt. Jeg lurer da på om noen har prøv dette eller har det og hvorfor det er så lite utbret, har det noen ulemper? takker for svar på forhånd Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Her er en flott writeup om water injection http://water.lovehorsepower.com/FAQ.htm Lenke til kommentar
spitz Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Grunnen til at det er lite utbredt er enkel - de færreste kjører så høyt trykk at det har noe for seg uansett. Ove Harlems 718-hesters Evo kjører med et slikt Aquamist-system, og det er vel en av de få bilene i Norge utstyrt med noe sånt. Lenke til kommentar
VF-racing Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Hensikten med waterinjection er jo å få ned temperaturen på lufta inn til motoren.. Noe en IC klarer fint... WI system er ganske dyrt. Koster vel fort 7k... Vet det finns billige løsninger som ikke vil funke.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå