Gå til innhold

plate som dekker for viftehull under amilo`en min.

Fat_ASS

Anbefalte innlegg

noen som har bilde av en amilo bærbar pc fra undersiden?? jeg sliter med at viften går hele tiden og når jeg ser under pc`en min så ser jeg en plate eller no som dekker for der det er markert at viften er. vet ikke om det skal være sånn...min logikk sier at hvis det ikke hadde vært dekket noe for, så ville viften fått mer luft å da kjølt cpu bedre.

Så hvis noen andre vet noe om dette så kan de jo fortelle meg om det skal være sånn...må da gå ann å ta vekk den platen. mister man garantien hvis man skrur opp noen av lokkene som er under pc`en?? feks hvis man vil bytte minne eller no??

Endret av Fat_ASS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På min CL56 er det akkurat slik. På den tidligere Compal CL51 var det ett åpent hull her, mens CL56, som er bygd på det samme chassiset, har fått dette hullet tettet selv om konturene av hullet fortsatt er der. Antageligvis har CL56 mindre behov for kjøling, og dermed trengte man ikke det ekstra hullet under (maskina blir aldri så varm at den trenger den ekstra luften fra hullet under).

Vil man bytte minne er det vanligvis egne luker som kan åpnes for å komme til dette slik at man slipper å åpne selve maskinen. Noen produsenter kan bli gjerrige på garanti om du har åpnet hele maskinen og dessuten modifisert karosseriet (spesielt Dell er strie på dette). Hvor gammel er maskinen, er det lenge igjen av garantien/reklamasjonstiden (to år) enda?

Lenke til kommentar

kjøpte den for to dager siden...

problemet er at vifta går hele tiden.. enda jeg bruker et slikt et power savings prog som klokker ned cpu.

d er plagsomt med tanke på at jeg bruker pc`en på skolen.

det er to lokk under maskina mi, og det ene er til minne å det andre er til cpu (der vifta ligger).

vis jeg prøver å åpne det. blir da garantien gåen?? må da ha lov og bytte feks minne selv...eller eventuelt cpu`en?!

Lenke til kommentar

Bytte av minne, prosessor, harddisk eller optisk enhet skal ikke ha noe å si for garantien. Hvis hullet er dekt til av en løs plate fra innsiden regner jeg med de ikke vil si noe på garantien om du fjerner denne, må du derimot skjære/kappe noe så KAN de vel hevde at dette bryter garantien.

Vær obs på at selv om som du sier så vil mer luft gi bedre kjøling - MEN mer luftstrømming vil gjøre at vifta vil bråke mer i de periodene den er i drift (dette er fortsatt ren logikk...).

Kan strømsparingsprogrammet ditt vise cpu-tempen, og hva ligger den i så fall på til vanlig?

Lenke til kommentar
Bytte av minne, prosessor, harddisk eller optisk enhet skal ikke ha noe å si for garantien. Hvis hullet er dekt til av en løs plate fra innsiden regner jeg med de ikke vil si noe på garantien om du fjerner denne, må du derimot skjære/kappe noe så KAN de vel hevde at dette bryter garantien.

Vær obs på at selv om som du sier så vil mer luft gi bedre kjøling - MEN mer luftstrømming vil gjøre at vifta vil bråke mer i de periodene den er i drift (dette er fortsatt ren logikk...).

Kan strømsparingsprogrammet ditt vise cpu-tempen, og hva ligger den i så fall på til vanlig?

6827588[/snapback]

nei det kan ikke vise temperatur..d er et helt enkelt proggram...:/

har presset litt på den platen å funnet ut at den er nok løs...blir neppe noe skjærinng...:)

Skal skru opp lokket som må til å se hva som skjer..blir neppe i natt men kanskje i løpet a morra dage...:)

Lenke til kommentar
vil ikke dette gjøre den mindre stabil da??
det er mulig, hvis du overdriver. det kommer an på hva slags prosessor du har også (som jeg har forklart i tråden jeg linker til). Hvis du har pentium m kan den undervoltes mye mer enn de nye prosessorene, det er også (dermed) mulig å undervolte for mye på høyeste multiplier > potensiell fare for ustabilitet Endret av mandela
Lenke til kommentar

ja seff mente undervolte...:p

Problemet hos meg er bare at den (PST) menyen er disabla. kan ikke trykke noe på den. den er bare grå.

Trottle greiene derimot er fult funksjonell...men skjønner ikke helt hvordan jeg skal bruke den...:s

Noen andre programmer som kan gjøre samme greia? som kanskje funker på min pc også...;)

EDIT:

Hvilken CPU har du?

Har en intel celeron m CPU. 1,6GHZ

Endret av Fat_ASS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...