RottePostei Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Hva slags vaskemiddel bør man bruke hvis man skal vaske kamerahuset? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Hva slags vaskemiddel bør man bruke hvis man skal vaske kamerahuset?Pingo husvask. Noen bruker KeyboardCleaner, noen Ajax, jeg bruker kun en lett fuktig klut med lunkent vann. Lenke til kommentar
engekri Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 (endret) Tørket av mitt med isopropanol. Funka fett det. Selges som kondensfjerner. på bensinstasjoner. Evt. fugerer rødsprit helt ok også. Ikke snakk om å helle over hele kameraet da, jeg mente å ta en fille og bruke den for å tørke av kamerahuset med et eller annet som løser opp det meste. Endret 10. september 2006 av engekri Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Tørket av mitt med isopropanol. Funka fett det. Selges som frostvæske(? tror jeg på bensinstasjoner. Evt. fugerer rødsprit helt ok også. 6828993[/snapback] er dette slikt som ikke ødelegger elektronikk? altså, viss jeg feks haddde sølt det over kamera ville det nok tålt det? Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Ville ikke prøvd det der trikset nei, men det brukes mye til å vaske elektronikk etc. pga at det ikke legger igjen noen produktrester og fordamper fort. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Les bruksanvisningen så slipper du å ødelegge kameraet. Lenke til kommentar
engekri Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Mente selvfølgelig å bruke en fille til å tørke av huset med noe væske som løser opp håndsvetten din effektivt. Da er rødsprit og isopropanol greit, for det fordamer hvis det ligger rester igjen etterpå. Lenke til kommentar
stifosh Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Du tar av objektivet, setter huset i oppvaskmaskina, fyller på Sun Ultra og vasker i 2 timer i 65 grader varmt såpevann under trykk.. Neida, hva med å bruke en vanlig fuktig klut med litt mildt såpevann på? På samme måte som du tørker støv i huset. Så lenge du ikke skal tørke inni kameraet eller på optikken burde det holde lenge. Og så må løuten bare være fuktig da; det må ikke flyte med vann. Jeg gjør det med alt fra kamera til PCer osv osv osv. Har aldri brukt sære vaskemidler til sånt. Det er jo lagd for å bruke, til og med utendørs uten hvite bomullshansker? Da må det tåle at du tørker av det! Stig Lenke til kommentar
engekri Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Dersom såpen ikke løses skikkelig opp blir den liggende igjen utenpå kameraet, Bare nevner det jeg. Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Tørket av mitt med isopropanol. Funka fett det. Selges som frostvæske(? tror jeg på bensinstasjoner. Evt. fugerer rødsprit helt ok også. Ikke snakk om å helle over hele kameraet da, jeg mente å ta en fille og bruke den for å tørke av kamerahuset med et eller annet som løser opp det meste. 6828993[/snapback] Isopropanol har ikke noe med frostveske og gjøre, det er kondesfjerner. Den inneholder 80-100% isopropanol. Lenke til kommentar
engekri Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Selvfølgelig er det kondensfjerner og ikke frostvæske... Var ikke sikker, derav spørsmålstegnet bak. Innlegget er redigert nå. Lenke til kommentar
stifosh Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Dersom såpen ikke løses skikkelig opp blir den liggende igjen utenpå kameraet, Bare nevner det jeg. 6838377[/snapback] Ja, og? Hvis du tar i huset uten hansker, vil det også bli liggende igjen døde hudceller, fett fra fingrene og svette, som heller ikke løser seg opp eller forsvinner. Jeg har til dags dato aldri vært borte i en gjenstand som ikke tåler å tørkes av forsiktig med en fuktig klut. Hvis den IKKE gjør det, burde den ikke brukes utendørs, og sannsynligvis ikke uten hansker. Det er derfor det heter kameraHUS; fordi det har vegger og tak som er ment for å holde ting ute, og beskytte de følsomme tingene inni. For egen del hadde jeg mye heller tørket av kameraet med en fuktig klut enn å begynne å mikse kjemikalier. Stig Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 plasten/gummien har mykje mindre vondt av ein fuktig klut en isopropanol... Og til dere som påstår at rødsprit ikkje etterlater rester... feil... p.g.a. denatureringsmiddelet i rødsprit så etterlater den ganske mykje grums. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå