paalkreps Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 I "hjelp til kjøp og salg" forumet, har jeg oppdaget at de samme spørsmålene går igjen. Og igjen.. og igjen.... I "Anbefalinger - Spilleren", så har dere satt sammen en vakker pc til ca.12000, men utrolig mange postere på forumet har enten mindre å rutte med, eller mer å rutte med. Spørsmålet er som følger: Har dere anledning til å lage noen underkategorier for å tilpasse siden til situasjonen? Gjerne en kategori med "spilleren - lavbudsjett", en med "spilleren - velutstyrt", og en "spilleren - rik og dedikert". (kun eksempler) "lavbudsjett", der ser jeg for meg at det er en grense på 8000. Dette blir den billige versjonen av "spillpc" som kan kjøre de fleste spill uten super grafikk og detaljer. "velutstyrt", der ser jeg for meg at det er en grense på 15000. Her bør det finnes det som trengs for å ha en rå spilldata uten å tappe oljefondet. "rik og dedikert, her kan dere putte inn en grense på 20-25 tusen. Kommer vi over det, så har de garantert økonomi til å kjøpe et pakketilbud som ville fått hårene til å reise seg på ryggen til de fleste som vet hva forskjellen på Tetris og Doom3 er.. Ingen av disse forslagene er myntet på overklokkere. Er noen kyndig nok til å overklokken pcen sin, er de sannsynligvis kapabel nok til å velge ut deler deretter. Det blir lettere å besvare alle postene som detter inn på "hjelp til kjøp og salg", hvis folk allerede har et oppsett å gå etter i sin prisklasse. Jeg har lagt merke til at det er mange kyndige på forumet som gladelig hjelper til med sin mening. Til disse folkene må jeg bare si "tusen takk for hjelpen", på vegne av meg selv og de tusenvis andre med penger som har brent i lommen etter å bli brukt på "spiller-pc". Jeg vet vi alle har skrudd av browseren med litt mer vett i hodet. Jeg innser at det vil bli mye arbeid å opprettholde slike kategorier, i og med at det stadig kommer noe nytt ut. Derfor håper jeg at dere vil dra nytte av kunnskapen til alle kyndige som hjelper til med råd og tips, og la de komme til enighet og nytte. Gjerne starte en sticky for å komme til enighet? Det vil bli nødvendig å drøfte pcen del for del, til dere har optimalisert anbefalningene etter behov. (crossfire vs. sli? 1 korts oppsett? Physx vs. Ikke Physx? Hvilke musematte er deiligst for diverse behov? Relevant hovedkort for folk som ikke overklokker? Prosessorer? Tøft kabinett vs. støysvakt kabinett? Mengde Ram? osv osv) Jeg har enda ikke funnet noe sted på siden som tar oppgjør med behovet for en enighet, så jeg tenkte jeg skulle poste her og høre med dere. Dette er bare forslag selvfølgelig. Alle har individuelle ønsker og behov. Tanken er bare at det hadde hjulpet de søkende "spillere" og dere her på hw.no til å oppnå litt mer ryddighet. Jeg vil selv være med og spørre spørsmål og fortsette å komme med tips å ideer om dette blir aktuelt. Ellers tar jeg hatten av for Hardware.no mvh. Pål Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Tipset redaksjonen i hardware om dette så vi får se hva de svarer Lenke til kommentar
Illus Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Hei! Har tenkt på det samme, men har vel funnet ut at det vanskelig lar seg gjøre. For det første blir hardware fort utdatert og hardware.no har ikke vært spesielt flink til å oppdatere disse anbefalingene (etter min mening). Og for det andre så er det mange som vil ha AMD eller Intel eller ATI eller.. osv. osv. .. og da blir det plutselig hundre varianter som må lages og oppdateres. Vi må nok bare leve med disse trådene.. :o) Lenke til kommentar
paalkreps Skrevet 11. september 2006 Forfatter Del Skrevet 11. september 2006 Takker Alton Illus, det er sant at folk foretrekker enten AMD/INTEL. Men: skal vi være realistisk er det kun 1 oppsett til hver prisklasse som er optimalt til spill. Meningen med anbefalings-utdypningen min er å presentere det beste valget til de med penger uten peiling, som vil ha spillpcen de fortjener Personlig tror jeg det vil ordne seg med oppdateringer så lenge det finnes en samletråd/forum, der folk fortløpende kan diskutere hvilke nye deler som blir best i forskjellige prisklasse-oppsett. Så lenge folk forholder seg objektive i forhold til kvalitet skal det ikke bli noe problem å finne det optimale oppsettet. pål Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå