ShareFun Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Skal ha med meg en halv liter skotsk whiskey på fest. Noen som vet av noen gode drinker jeg kan lage? Personlig syns jeg whiskey smaker dritt, så hadde vært greit med en drink i stede. Noen som har forslag, evt oppskrifter? Tusen takk :!: Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Hmmm, prøve å drikke den med Cola? Nei vet jeg ikke jeg, det er vel kanskje helligbrøde det.. Lenke til kommentar
ShareFun Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 Hater også Cola, men cola + whiskey smakte ikke så heltforjævli sist gang jeg prøvde det. Men trenger oppskrift på en skikkelig drink, som fjerner den vonde whiskeysmaken på en måte:P Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 http://www.webtender.com/ Lenke til kommentar
araziel Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Hvorfor i all verden kjøpte du whiskey da ? Og hvilken whiskey er det? Anyways, http://idrink.com/ burde svare på spørsmålet ditt og mer til. Lenke til kommentar
ShareFun Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 Jeg har fått whiskeyen, og gidder ikke å skaffe noe annet til i kveld Som nevnt i første post er det skotsk whiskey. Veit ikke åssen merke osv. Men takk for linker Lenke til kommentar
ShareFun Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 (endret) Forresten.. hva er "1 twist lemon peel" ? edit: never mind Endret 8. september 2006 av Sfun Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 (endret) Vel, det er en drink som heter Whisky Sour, men den er vanskelig å lage, og ikke spesiell god å drikke med mindre du har noen timer på deg. Den mest populære whiskydrinken er nok Seven and Seven, som du finner her. Du kan selvsagt bytte ut whiskymerket, drinken ble helt sikkert lansert som en måte å markedsføre Seagram 7 på. Ellers kan du jo alltids sjenke deg en god bar whisky uten is ved siden av og bruke hele kvelden på å prøve å venne deg til smaken Whisky er kjempegodt, men det tar litt tid å bli vant til det. Endret 8. september 2006 av tofagerl Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Whiskey, og øvrig brunt brennevin, skal egentlig drikkes reint. Mange blander litt vann inn i whiskeyen sin, eller har isbiter i. Nå har jeg ikke veldig god peiling på whiskey, men vil tro det vanligste er å blande med cola (dog det regnes som en skam blant whiskeydrikkere). Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 (endret) Skal du plent blande ut whiskeyen med noe, er ikke Irish Coffee et dumt valg. Den kan kanskje bli litt vel avansert å få til utover kvelden, og er vel også en drink man ikke orker så veldig mange av. Det finnes mange oppskrifter, så du får lete frem en passende selv. En nyere drink som etter sigende er funnet opp av en bergensk bartender, kalles Apple Jack og involverer Jack Daniels, eplesnaps, sweet&sour og club soda. Du trenger sikkert ikke å være så avansert, det er sikkert verdt et forsøk å bare blande med vanlig eplejuice, og det går sikkert an med annet enn Jack. Har ikke smakt på dette, så jeg kan ikke garantere at det er godt. Hvis det er helt forjævlig får du heller sende meg en PM, så skal jeg refundere eplejuicekostnadene dine. Endret 8. september 2006 av Isbilen Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Skal du plent blande ut whiskeyen med noe, er ikke Irish Coffee et dumt valg. Den kan kanskje bli litt vel avansert å få til utover kvelden, og er vel også en drink man ikke orker så veldig mange av. Det finnes mange oppskrifter, så du får lete frem en passende selv. En nyere drink som etter sigende er funnet opp av en bergensk bartender, kalles Apple Jack og involverer Jack Daniels, eplesnaps, sweet&sour og club soda. Du trenger sikkert ikke å være så avansert, det er sikkert verdt et forsøk å bare blande med vanlig eplejuice, og det går sikkert an med annet enn Jack. Har ikke smakt på dette, så jeg kan ikke garantere at det er godt. Hvis det er helt forjævlig får du heller sende meg en PM, så skal jeg refundere eplejuicekostnadene dine. 6828527[/snapback] Og en flaske Jack Daniels ^^ Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Vil anta at en kar med vettet i behold ikke blander ut en hel flaske på en gang når han ikke vet om drinken blir god. Dessuten trenger du sikkert ikke bruke Jack selv om den sikkert passer bedre enn ekte whiskyer, som er noe skarpere i smaken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå