Gå til innhold

Drink med whiskey

ShareFun

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, det er en drink som heter Whisky Sour, men den er vanskelig å lage, og ikke spesiell god å drikke med mindre du har noen timer på deg.

Den mest populære whiskydrinken er nok Seven and Seven, som du finner her.

Du kan selvsagt bytte ut whiskymerket, drinken ble helt sikkert lansert som en måte å markedsføre Seagram 7 på.

Ellers kan du jo alltids sjenke deg en god bar whisky uten is ved siden av og bruke hele kvelden på å prøve å venne deg til smaken :)

Whisky er kjempegodt, men det tar litt tid å bli vant til det.

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar

Skal du plent blande ut whiskeyen med noe, er ikke Irish Coffee et dumt valg. Den kan kanskje bli litt vel avansert å få til utover kvelden, og er vel også en drink man ikke orker så veldig mange av. Det finnes mange oppskrifter, så du får lete frem en passende selv.

En nyere drink som etter sigende er funnet opp av en bergensk bartender, kalles Apple Jack og involverer Jack Daniels, eplesnaps, sweet&sour og club soda. Du trenger sikkert ikke å være så avansert, det er sikkert verdt et forsøk å bare blande med vanlig eplejuice, og det går sikkert an med annet enn Jack. Har ikke smakt på dette, så jeg kan ikke garantere at det er godt. Hvis det er helt forjævlig får du heller sende meg en PM, så skal jeg refundere eplejuicekostnadene dine.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Skal du plent blande ut whiskeyen med noe, er ikke Irish Coffee et dumt valg. Den kan kanskje bli litt vel avansert å få til utover kvelden, og er vel også en drink man ikke orker så veldig mange av. Det finnes mange oppskrifter, så du får lete frem en passende selv.

En nyere drink som etter sigende er funnet opp av en bergensk bartender, kalles Apple Jack og involverer Jack Daniels, eplesnaps, sweet&sour og club soda. Du trenger sikkert ikke å være så avansert, det er sikkert verdt et forsøk å bare blande med vanlig eplejuice, og det går sikkert an med annet enn Jack.  Har ikke smakt på dette, så jeg kan ikke garantere at det er godt. Hvis det er helt forjævlig får du heller sende meg en PM, så skal jeg refundere eplejuicekostnadene dine.

6828527[/snapback]

Og en flaske Jack Daniels ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...