Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med oppstart (svar litt kjapt,om du kan)

Anbefalte innlegg

Hei folkens! :) Jeg har nå fått meg nytt hovedkort...har fått noen med skikkelig peiling på data,til å sette inn kortet for meg.Men jeg har enda ikke fått til å starte opp pc'en. Mange som jeg kjenner,menner at det er feil med hovedkortet,eller at det er feil hovedkort.Onkelen min kjøpte dette hovedkortet til meg,og han vet nok at han har kjøpt rett.Noen av problemene er:

-Full start ved strømtilførsel(altså,pc'en starter med en gang jeg setter i kontakten)

-Kommer ikke inn i windows.Kommer bare til BIOS.

Grunnen til at jeg trenger hjelp,er fordi jeg skal fikse den her.Sånn at jeg slipper å sende den inn på reperasjon.Det blir kostbart.Isåfall,vil jeg bare vite hva som er problemet.

Er det noe dere ikke skjønte,så spør meg

Takk

Endret av AH-tjo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er PSU'en som "bestemmer" om det skal være full system start ved strømtilførsel så det er ingen feil. Tror ikke hovedkortet er defekt nå den går inn i bios, for den ville ikke gått inn i bios om det var defekt. Tror heller det er harddisken det er noe galt med.

Lenke til kommentar
Er PSU'en som "bestemmer" om det skal være full system start ved strømtilførsel så det er ingen feil. Tror ikke hovedkortet er defekt nå den går inn i bios, for den ville ikke gått inn i bios om det var defekt. Tror heller det er harddisken det er noe galt med.

6826131[/snapback]

Ja jeg tror og det er noe med harddisken,men hva skulle det så være?

Lenke til kommentar

En gammel Windowsinstallasjon vil ikke kjenne det nye hovedkortet ditt (mangle alle drivere etc). Det anbefales å foreta en nyinstallasjon av operativsystemet for å få et stabilt system. Det er også mulig å kjøre en repairinstallasjon. I begge tilfelle må du boote med Windows CDen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...