Gjest Slettet-qtXdRFbtay Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Heisann. Hjelper en kamerat som har et par problemer med sin nye dual-core PC. Han kobla alt utenom prosessoren og da sveiv alt inne i PCen, men når han setter inn prosessoren så skrur den seg av på under ett sekund. Lastet opp et par videoer som viser hvordan det er før og etter vi setter inn prosessoren: Video når det fungerer (uten prosessor) Video når det ikke fungerer (med prosessor) Vi får ikke noe bilde heller, det gjelder både med eller uten prosessor. Prosessor Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte Oppsettet mitt: Skjermkort Asus GeForce 7900GTX 512MB GDDR3, HDTV, PCI-Express, Tv-Out/2xDVI-I, 650/1600MHz DVD-brenner NEC DVD-brenner ND-4571A IDE Black OEM, Dual, Ram, LabelFlash HardDisk Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2 16MB 7200RPM Ram Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's Hovedkort Asus P5B, P965, Socket-775, ATX, GbLAN, 6xSATAII, PCI-Ex16 Strømforsyning Apevia 550W Chameleon Alu, Blå/Grønn/Rød LED, 2xSATA, PCI-E, ATX/EPS, 20/24pin Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Hmm, mulig jeg misforstår fremgangsmåten her, men det er ofte fail safe som gjør at en kjøler/vifte må være koblet til CPU fan header for at maskinen skal poste. Hvorfor forsøke å starte uten kjøler? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qtXdRFbtay Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Har prøvd med også, men helt likt... bare latskap når vi skulle filme det. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Husket 4 pin 12v fra PSU til HK? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qtXdRFbtay Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 (endret) Ja... den står i den. Endret 8. september 2006 av Slettet-qtXdRFbtay Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Vanskelig å si, det er mye problemer mellom minne og forskjellige Core 2 HK. Krever ofte flash av bios. Noe som er ganske vanskelig når en ikke får bilde. Prøv elimineringsmetoden(fjern komponenter du ikke trenger evt prøv med alternative komponenter om du har annet minne/1brikke, annen CPU, annen PSU osv) Reset Cmos, sjekk kabler osv Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qtXdRFbtay Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Ser ut til at den kabelen som skal inn i 4-pin EATX12V mangler, så nei den var visst ikke koblet likevel. Funker det med en 6 pin og bare la to pins være på utsiden? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 6 pin kabelen er til skjermkortet! lurt å koble til skjermkortet, ikke HK! 12v til hovedkortet har enten 4 eller 8 pinner. Kan ikke svare på om PCI-Ekabelen kan brukes!!, men det er en 4 pin ut fra PSU! Eller P4 kontakt om du vil. Mulig den er delbar og 8 pin Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Fra manual: # 1 x Main Power (20+4pin) # 1 x 12V (P4) Hva du skal koble til HK # 2 x SATA # 1 x PCI-E=6pin skal til skjermkort. # 8 x Peripheral # 2 x Floppy Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qtXdRFbtay Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Tusen takk.. stemmer at det var en delbar 8-pin. Så skal teste nå. Sier ifra om ting fungerer Igjen tusen takk. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 jeg hadde noe lignende problem før.. har du satt i 4 pins kontakten som er over cpu'en? det hadde ikke jeg, men når jeg satte den i funket det.. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå