Gå til innhold

lydkort hvilket velger jeg?

Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg på et tema jeg er helt blåst på? Jeg har hittil ikke prioritert lyd på pc, har kun benyttet hovedkortets innebygde lydkort. Nå har jeg imdilertidig lagt over hele cd samlinga mi over på pc, og har lyst å kjøpe et bra mellomklasse-anlegg å ha til PCèn (ser for meg Denon med B&W høyttalere). Så er det store spørsmålet, hvilken betydning har kvaliteten på lydkortet sålenge det skal kobles mot forsterkeren? Har ikke kvaliteten på lydkortet kun betydning når det er koblet rett til høyttalerne, eller er jeg helt på bærtur nå? Hvis det allikevel er avgjørende, har dere noen gode tips om bra lydkort? Jeg skal kun bruke det til musikk, så jeg har ikke behov for surround (jeg er av den gamle skolen som hevder at musikk og surround overhode ikke hører sammen) Takker for godte tips, og beklager at innlegget ble litt langt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Lydkortet er like viktig som CD-spilleren er i et vanlig stereoanlegg. For å spille av i stereo er det best å kjøpe et kort som f.eks Onkyo Wavio, som er laget spesielt for å kobles til forsterker med RCA-kontakter. Evt kan du se på E-MU 1212M, M-audio Audiophile 192 og ESI Juli@ som alle leverer god lydkvalitet i stereo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...