Gå til innhold

Omtale av Reservoir Dogs (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, jeg har selv spilt igjennom hele spillet, og jeg synes det er ett knallspill! Dog har det sine feil og mangler, grafikken er elendig, bilkjøringen likedan osv. Og 1/10 synes jeg er helt ufortjent. Det hadde da en ganske god underholdningsverdi, i alle fall for min del.

Og skjønner ikke hva anmelderen mente med at filmsekvensene ikke var verdt å se på, jeg synes det var meget artig å se igjen filmsekvensene på spillet. Og å spille de ulike 'fargepersonene' i filmen.

 

Føler at de fleste er imot det jeg sa ovenfor, men jeg fikk noe godt ut av spillet, og jeg følte motivasjon til å spille videre hele tiden. Såklart er filmen mange hakk over spillet, men man kan da ikke sammenligne en film vs. ett spill? Det blir liksom feil, dataanimerte figurer vs. en film som er blant de beste i verden. Det er dømt til å gå dårlig.

Virker som mange av dere som har spilt spillet, inkludert anmelder hadde små forventninger til spillet. Forventer man at spillet/filmen er elendig, blir den elendig.

 

Noe som ikke var nevnt i anmeldelsen var lyden/musikken, det var jo blant det beste i hele spillet! F.eks. 'Little Green Bag' og 'Stuck in the Middle with you' er jo slagere, som gjorde det artig å kjøre bilene som egentlig ikke var mulig å kjøre. Lyden på MP5'en og M4'en var også eksemplarisk, det dundret i vei når jeg skjøt lange 'burster.'

 

På grunn av lydeffektene og underholdningsverdien synes jeg det burde ha fått 5/10, som nevnt i stad; skjønner overhodet ingenting av 1/10 karakteren som gamer's anmelder gav. :nei:

Lenke til kommentar

Det siste jeg vil gjøre er å fortelle andre hva de skal mene om noe, men en ting jeg reagerer litt på er begrunnelser som "filmklippene i spillet var bra, derfor fortjener spillet bedre karakter". Hvis filmklippene er så mye bedre enn spillet, er det da lurere å bruke fire-fem hundrelapper på spillet enn å bruke en hundrelapp på DVD-utgaven av filmen? Filmklippene er pynt, ekstra dilldall som ikke har noe å si for spillopplevelsen. Spesielt ikke i Reservoir Dogs, ettersom filmklippene ikke engang tjener til å knytte sammen de enkelte oppdragene. Dette gjelder også musikken; den kan kjøpes på CD, ettersom det er det samme lydsporet som på filmen. At innpakningen har visse elementer som tiltaler noen, påvirker ikke spillet det spor.

 

Ellers er det veldig hyggelig å se at så mange fant omtalen underholdende. Husk at jeg spilte gjennom spillet for at dere skulle slippe. ;)

 

PS: Jeg må få lov til å påpeke at MP5-en i spillet enten bruker et hittil ukjent kaliber eller rett og slett har ruskende feil lydeffekt. :p

Lenke til kommentar

Ja er det ikke typisk. MP5 er en knallertpistol med 9mm, er liksom ikke noe stort mer en popkornlyder når den puttrer i vei. AG3 derimot er litt mer sus i serken. Men i spill så bli AG3 ofte en nøytral poff poff, mens MP3 høres ut som 12,7 miltraljøse (som veier dødsmange kilo, og bare tullinger vil bruke 5mann på å bære greia ut i skauen med ammunisjon).

 

Men værre blir det vel når kongen over alle kongers ertepistoler blir brukt i spill. M-16, med bittesmå kuler. Den blåser alt og alle i spill, til og med på lydfronten.

Lenke til kommentar

skal ikke uttale meg hvor godt spillet er men jeg liker at artikkelskriver uttrykker seg på en slik negativ måte når det virker som grafikken er fullstendig utdatert og gammeldags.

Men dette har jo alltid vært et problem med spill de seneste åra, spy ut en haug med lite gjennomtenkte spill.

Vi får håpe det blir kvalitet framfor kvantitet på 360 og ps3.

Folk skal jo tross alt bruke 400 spenn på hvert spill.

Lenke til kommentar

For meg virker det nesten som om anmelderen har bestemt seg på forhånd

for å ikke prøve å like det engang.

I mitt tilfelle spillte jeg meg gjennom på to dager,

og hadde det kjempemorro.

 

Men langt langt ifra verdt 349kr.

Men en hundrings hadde gått glatt. Kanskje t.o.m. 150 kr...

 

holder meg til 4/10 score jeg, men hvis man ikke forventer

noe som helst, så kan man få intrykk av en 5/10 eller kanskje 6/10

ettersom hvor morro man har det.

Lenke til kommentar

Som sagt tidligere, anmelderen har gitt heilt feil karakter.

Det er som Jon Ivar sier:

"For meg virker det nesten som om anmelderen har bestemt seg på forhånd

for å ikke prøve å like det engang."

 

Grafikken var brukbar.. Bedre enn mange spill som kommer ut nå til dags. Var så dårlig som anmelderen skal ha det til, så har han hatt noen grafikk problemer.

Lyden var også bra.

Filmklippene gjorde bare alt mer spennende og bedre.

Hva er vel ikke kjedligere enn når du hopper rett over til neste oppdrag uten noenting mellom.

 

Jeg tror anmelderen har spillt litt for mye Quake, doom, half-life og annet sånt dritt, og tror at alle spill skal være sånt.

 

Som jeg sa tidligere, dette er et av de få spillene jeg har runda på lang tid pga. underholdningsverdien.

4-5/10.

Lenke til kommentar
IGN gir Reservoir Dogs 7.5/10.

Av og til undrar eg på om det er same spel folk får servert rundt omkring.

6835797[/snapback]

 

Lukter fanboy-isme/bestikkelser lang vei her... :hmm:

 

Rikkmund, jeg tviler på at han faktisk mener det...

 

EDIT:

 

For meg virker det nesten som om anmelderen har bestemt seg på forhånd

for å ikke prøve å like det engang.

I mitt tilfelle spillte jeg meg gjennom på to dager,

og hadde det kjempemorro.

 

Men langt langt ifra verdt 349kr.

Men en hundrings hadde gått glatt. Kanskje t.o.m. 150 kr...

 

holder meg til 4/10 score jeg, men hvis man ikke forventer

noe som helst, så kan man få intrykk av en 5/10 eller kanskje 6/10

ettersom hvor morro man har det.

6836095[/snapback]

 

Nå snakker du bare rundt deg selv. Du sier at spillet var kjempeartig, men sier også samtidig at det ikke er verd pengene. Det koster ikke 100kr, eller 150kr for den saks skyld. Det koster 350-500kr, og da må man gå etter det. Går man etter det, så finner man ut at spillet på langt nær er noe bra spill, og definitivt ikke verd pengene.

 

Tør jeg spørre om noen av dere som faktisk likte spillet, har kjøpt og betalt det? Det tviler jeg egentlig på. Da hadde dere nok hatt en annen tone.

 

Personlig ville jeg gitt spillet 2-3/10, men jeg synes det er like greit at Yeti gir det 1/10, for 2-3/10 betyr også at man bør holde seg unna, men 1'ern gjør virkelig folk sikker på at de ikke skal kjøpe det.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

For det første, så har jeg lært meg å ha null forventning til pc/xbox

spill når jeg kjøper dem.

I dette tilfelle kostet det meg 349kr å ha det gøy i ca 4 til 5 timer.

Sammelignet med BF2, som har gitt meg ca 100 timer, til

samme pris, så er det ikke verdt den prisen.

Men så lenge det varte, så hadde jeg det morsomt,

til en viss grad. Nok til at jeg ville spille gjennom det.

Det er sluttfølelsen du sitter igjen med som evt gir

deg følelsen av pengeverdien i spillet.

Der trakk det ned masse, nettop fordi spillet er brukt opp

i mitt tilfelle.

Skjønner ikke hvorfor det er å snakke rundt seg selv...

Lenke til kommentar

Jeg ga opp spillet etter andre oppdrag.. Jeg synes kanskje 1/10 er litt drøyt, finnes jo værre spill, men ville ikke gitt det stort mer enn 2/10 selv. Helt håpløst irriterende spill egentlig. Enkelte irritasjonsmomenter som feks at når du tar et gissel, så holder det ut i ca et minutt før det dør.. Jeg ble bare frustrert av å spille meg igjennom første oppdrag egentlig.. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Altså, når du sier at et spill ikke er verd pengene, så betyr det jo at det ikke er noe bra. Samtidig sier du at du syntes spillet faktisk er bra. Jeg vil i allefall se på det som å snakke rundt seg selv. :hmm:

6837656[/snapback]

 

 

Jeg sa at spillet ikke var verdt den prisen.

Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å forstå

to sider av samme sak...

 

Ok, jeg prøver en annen vri:

La oss si du går på restaurant, og bestiller et kongemåltid.

Maten er grei nok. Bedre enn vanlig hjemmelaget,

men heller ikke noe å skryte av.

Men til slutt, så synes du at det kostet mer en det

smakte.

Betyr det at det smakte dårlig?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...