Gå til innhold

Kan vifter/kjølere skade HK'et?

MrVilla

Anbefalte innlegg

Hei der.

Jeg sitter og funderer på å kjøpe meg en ny prossessor (XP2000), og trenger da også en ny kjøler.

Men når jeg ser slike enheter som veier 500 og 650 gram, så lurer jeg på om dette er forsvarlig for HK'et?

Sikkert bare jeg som føler det slik, men ville egentlig bare få bekreftet at dette ikke er til noen skade.

Jeg leste at man burde ta av disse enhetene dersom man skulle flytte pc'en, men jeg føler fortsatt at dette er for tungt.

Noen som har noen beroligende fakta å komme med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg kan berolige deg:) Har selv en vifte fra Zalman som veier litt over 900g. Produsenten advarte riktignok om at ved transport, så kan både fester og cpu knekke eller bli skadet på andre andre måter, og at de derfor anbefaler å fjerne viften hvis pc`en skal transporteres i f.eks bil. Viftefestene på P4 HK skal tåle opp til 400g(eller 500), men vil ikke ha noe problem med en tyngre vifte/ribbe så lenge maskinen står i ro, så det er nok bare under transport du bør være litt obs! HK vil ikke ta noen skade av den omtrent uansett(bortsett fra festene da). Les bruksanvisningen fra produsenten, de hadde neppe laget viften om den hadde f**** opp maskinen din, dårlig markesføring det:-)

[ Denne Melding var redigert av: BioNor på 2002-10-29 15:21 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...