TommyGun77 Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Har fått meg ny pc i dag Den er det en sata disk i, men når jeg prøver å koble på en gammel ide disk så starter ikke den opp, har satt ide disken til slave. Noen forslag? Lenke til kommentar
Ole_Rygg Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Må vell finnes noe i som du kan endre på biosen? Ett tips er jo og sjekke om pcen faktisk støtter sata, men regner jo med at den gjør det. Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 Hovedkortet er Asus P5W DH Deluxe, og disken som fungerer er sata. Lenke til kommentar
Ole_Rygg Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Tror det må settes opp slik at den ene er sata og den andre ide i bios en plass. Men jeg har egentlig ikke så mye peil på det. Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Har fått meg ny pc i dag Den er det en sata disk i, men når jeg prøver å koble på en gammel ide disk så starter ikke den opp, har satt ide disken til slave. Noen forslag? 6825687[/snapback] Dersom du har IDE-disken din stående som slave, så forutsetter dette at du har noe annet som master på denne IDE-kanalen. HD bør stå som master på IDE. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Når du kopler til en IDE disk vil denne legge seg føst i "Harddisk Boot Order" i BIOS . Det du må gjøre da er å finne HD boot priority i BIOS , deretter flytte SATA disken opp til 1'ste posisjon igjen (siden denne har OS'et du skal boote fra) Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 Når du kopler til en IDE disk vil denne legge seg føst i "Harddisk Boot Order" i BIOS .Det du må gjøre da er å finne HD boot priority i BIOS , deretter flytte SATA disken opp til 1'ste posisjon igjen (siden denne har OS'et du skal boote fra) 6826149[/snapback] gjorde det i sta, og det funka Lenke til kommentar
norbat Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Jeg henger meg på denne tråden da jeg har en tilsvarende problem. Jeg har fra før en Sata. Hovedkortet har ikke IDE tilgang så jeg har skaffet et kontrollkort som er satt i et av pci sporene. Harddisken er koblet til og jeg kan se under oppstarten hat maxtor haddisken (IDE) er å finne (selv om jeg ikke ser den i bios?!). Jeg kan imidlertid ikke finne den i diskbehandlingen eller i utforsker. IDE disken er satt opp som slave. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå