Edmund Blackadder Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Kanskje litt vanskelig å forklare men here it goes.. I veldig mange thrillere og slike filmer så drar man rundt i verden til disse store byene osv.. Ved første blikk på det nye/første stedet, så kommer det opp en slik grønn tekst der det står hvor vi er (Eks. Tokyo, Japan). Altså det kommer opp fra venstre til høyre akkurat som om noen skulle ha skrevet det, bare veldig fort. De sekundene som følger er det en sånn blinkende greie som du alltid har når du skriver, der du skriver. Mitt spørsmål er hvordan jeg kan få til dette ved hjelp av enten After Effects eller Premiere Pro 2.0 Takk. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Om du har ein nyare versjon av AE (6.5 eller 7.0) meiner eg det er med malar for ein slik "skrivemaskineffekt". Skriv fyrst teksten, og legg til eit Animation preset. Hugser ikkje kva den heiter, men det finn du fort ut om du leiter. Eller so kan du gjere det manuelt i begge program. I AE er det å skrive teksten og so animere ei maske, i PPro leggje effekten Crop til teksten, og keyframe mengda crop. For å lage den blinkande greia, lag ein liten grøn firkant i t.d. tekstverktøyet i PPro, legg den på tidslinja, kutt den opp i mange små bitar, og lag eit lite mellomrom mellom bitane. Då vil du få ein blinkeeffekt. Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 (endret) Takk for svar. Finnes det noen tutorials på nettet om dette? Klarer ikke å søke ettersom jeg ikke vet hva jeg skal søke etter. Et lite OT spm mens jeg har sjansen: Det er en jungel av nettsider for lyder som man kan bruke.. Hvilke er den/de beste siden(e)? Endret 9. september 2006 av Edmund Blackadder Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 (endret) Etter litt søking (stikkord: typewriter) fann eg berre denne for AE, og dette tipset: To get a typewriter effect use the Visible Characters control in the Path Text filter Med andre ord, lag ein Path text (ikkje sikker på kvar du finn den, men sjå i hjelp), og keyframe "Visible Characters". (Men prøv med "Animation Presets" fyrst, om du har det. Skriv teksten, og dra malen ned på den etterpå. Veldig enkelt.) Alt det var i After Effects. Eg kan forklare framgangsmåten i PPro nøyaktig, men det vil vere enklare i AE, so med mindre du vil det so gjer eg ikkje det. Når det gjeld lydar so har eg ikkje peiling på kva side som er best. Denne samlinga er laga av ein på Wrigleyvideo.com-forumet, kan hende det er ein noko bra der. For å gjere utvalet litt større: http://www.stevengotz.com/audio.htm Endret 10. september 2006 av incanus Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 Vet du hva Animation Preseten heter? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Nei, men det kan vere det er noko med Typewriter. Berre sjå gjennom dei, so finn du det sikkert fort ut. Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 (endret) Jeg fant den og det fungerte veldig bra. Men hvordan kan jeg få den til å skrive raskere? Går ganske langsomt. EDIT: Fant det ut og det var veldig enkelt heh En ting til.. Trenger også lyden til dette, som du kanskje kan forestille deg ettersom dette er på en del filmer osv.. Men igjen vet jeg ikke hva jeg skal søke på. Endret 10. september 2006 av Edmund Blackadder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå