A!1 Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Er alle butikkene støvsugde for 800MHz+ DDR2 minne? Det ser tomt ut, med 2 uker leveringstid uansett hvor jeg sjekker. Dessuten har jeg sett prisene på alle merker 800MHz ram gå opp de siste dagene. Noen har til og med økt med nesten 50% i pris over 2 dager. Hva skjer? Har etterspørselen vært så høy p.g.a skolestart at det ikke er igjen brikker på markedet? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Bestill fra utlandet, det gjorde jeg Mine G-Skill 6400hz brikker kommer herfra : https://www.memory-configurator.com/ Med toll og frakt kom det på ca 2400, og disse ville ha kosta ca 3500+ i norge om man skal se på dagens priser på ram. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 (endret) Disse da?6825352[/snapback] Funker sikkert, men så var det den prisen vi snakket om da... De brikkene er definitivt ikke verd 3500-4000kr uansett hvordan man vender på det. Ang. bestille fra utlandet, det går sikkert. Men... jeg kan jo like gjerne vente 2 uker ekstra på at de kommer inn i norge... Blir vel ihvertfall 2uker å vente uansett viss jeg bestiller fra utlandet. Endret 8. september 2006 av Mental Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Jepp, etter at Conroe kom i salg har DDR2-800 blitt ganske støvsugd fra markedet. Prisene har gått kraftig oppover og prisene på DDR2-667 og 533 er også på full fart oppover. Minneprodusentene merker betydelig økt etterspørsel og prisene fyker i været. 31.7: Økende minnepriser 11.8: Minneprodusenter øker prisene Det er ikke mer enn 3-4 måneder siden man fikk 2*1GiB DDR2-533 for ca 1200kr. Nå starter prisene på 1500kr og tilgjengeligheten på raske brikker under 2000kr fordamper som dugg i solstek. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Disse da?6825352[/snapback] Funker sikkert, men så var det den prisen vi snakket om da... De brikkene er definitivt ikke verd 3500-4000kr uansett hvordan man vender på det. Ang. bestille fra utlandet, det går sikkert. Men... jeg kan jo like gjerne vente 2 uker ekstra på at de kommer inn i norge... Blir vel ihvertfall 2uker å vente uansett viss jeg bestiller fra utlandet. 6825629[/snapback] Joa prisen er en ting, men det er jo ikke nevnt maks pris, og disse var jo på lager, så får meg at det var det største problemet, at han ikke fant noen på lager. Hadde de bare vært på lager hos SHG, så hadde det jo vært litt bedere, var stort hopp fra SHG og shappa som hadde den på lager. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 Hadde de bare vært på lager hos SHG, så hadde det jo vært litt bedere, var stort hopp fra SHG og shappa som hadde den på lager.6825705[/snapback] Er vel det som er grunnen til at de hadde de på lager også... Men problemet er jo at den høye etterspørselen gjør at lagrene tømmes som igjen presser prisene opp og gir lang leveringstid. Vi får vel et høyt prishopp nå, så faller sikkert prisene mot jul eller på nyåret... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Disse da?6825352[/snapback] Funker sikkert, men så var det den prisen vi snakket om da... De brikkene er definitivt ikke verd 3500-4000kr uansett hvordan man vender på det. Ang. bestille fra utlandet, det går sikkert. Men... jeg kan jo like gjerne vente 2 uker ekstra på at de kommer inn i norge... Blir vel ihvertfall 2uker å vente uansett viss jeg bestiller fra utlandet. 6825629[/snapback] Minnebrikkene jeg bestilte fra Irland brukte 2 dager til norge, deretter brukte tollen 2 dager. Den femte dagen fikk jeg brikkene Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 litt off topic. MEN hvis man kjøper fra utlandet hvilken pris gjelder da? € 203.00 Ex. Vat € 245.63 Inc. Vat Hvem av prisene er det man må betale 25% moms på? For det er vel det som er tollen er det ikke? Er litt grønn på dette jeg Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 enda mer off topic bare lurer: når prisene på minne går *** høyt opp nå, så vil de produsere mer, og folk kjøpe mindre... så om et halvt års tid vil det være overproduksjon, og prisen være langt lavere igjen? Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Kryr jo av ddr-800 på ebay. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 litt off topic. MEN hvis man kjøper fra utlandet hvilken pris gjelder da?€ 203.00 Ex. Vat € 245.63 Inc. Vat Hvem av prisene er det man må betale 25% moms på? For det er vel det som er tollen er det ikke? Er litt grønn på dette jeg 6827712[/snapback] Du må betale 25% moms av førstnevnte pris, altså € 203+frakt. I.o.m det er datautstyr, så slipper du å betale ekstra toll-avgift også Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 En liten oppdatering: Inquirer - DRAM pricing set to swerve sharply Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå