efikkan Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Jeg synest ikke at dette var noen grunn til kritikk mot Microsoft eller Windows, men at de først innfører IPv6 nå er heller noe å sette pekefingeren på. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Enig. Og vis ikke Microsoft legger ut en "kritisk" oppdatering sånn at alle Windows XP brukere får innstallert IPv6 fortjener de enda mer smekk på fingern. For vis det ikke skjer vil verden fortsatt være avhengig av IPv4 i 5-10 år til. Lenke til kommentar
WhiteFire Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 (festhk @ 08/09-2006 : 17:19)Virker som om det er bred enighet rundt at ipv6 ikke vil ha noen andre konsekvenser enn å skape behov for oppgraderinger rundt omkring. Sitter med en følelse av at hw.no publiserte sin versjon av artikkelen fordi alle andre har en, uten å nødvendigvis tenke så mye igjennom om det er en reell problemstilling eller ikke. Javel? Så og si alle jeg har snakket med som har noe med nettverk å gjøre er positive til ipv6. Ipv6 vil ordne problemet med for få ip-adresser, det vil gjøre det mulig å ordne IPer mer hierarkisk, og det vil hindre kaos når det blir stadig flere enheter som har IP. Ipv6 er et nødvendig og gunstig framskritt slik jeg ser det. AtW Er ikke negativ til IPV6 i det hele tatt. Burde vært lansert og implementert for lenge siden. Irritererer meg bare over skepsis uten rot i virkeligheten og at alle nyhetssteder henger seg på uten å tenke selv. Hvis nettet faktisk blir tregt som følge av ipv6 er den eneste skumle tingen som skjer at internett verden over vil bli oppgradert, så enkelt er det. Lenke til kommentar
2mmy Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Eh....både Windows XP og Windows 2000 har da støtte for IPv6. På Xp er det innebygget, mens på 2K er det et tillegg man kan laste ned mener jeg. |2mmy| Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Eh....både Windows XP og Windows 2000 har da støtte for IPv6. På Xp er det innebygget, mens på 2K er det et tillegg man kan laste ned mener jeg. |2mmy| 6832153[/snapback] Ja, men da må du installere det som en protokoll (i XP altså), noe de aller fleste ikke har gjort. AtW Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Det blir vel sikkert implementert i windows update etter hvert. Ikke at alle bruker det så mye som de skulle men... Lenke til kommentar
nomore Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Off-topic: Eg prøvde nettopp å installere IPv6 i Windows XP SP2 nå, og får opp en feilmelding om at en utvidet feil oppstod. Grattulere... Lenke til kommentar
iMono Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Jeg synest ikke at dette var noen grunn til kritikk mot Microsoft eller Windows, men at de først innfører IPv6 nå er heller noe å sette pekefingeren på. 6827184[/snapback] Når var det IPv6 kom? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Jeg synest ikke at dette var noen grunn til kritikk mot Microsoft eller Windows, men at de først innfører IPv6 nå er heller noe å sette pekefingeren på. 6827184[/snapback] Når var det IPv6 kom? 6836201[/snapback] http://no.wikipedia.org/wiki/IPv6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå