-Jungeldyret Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Hei! Jeg har et videokamera (Canon MV650i). Jeg klarer ikke å få overført video fra det til pcen. Jeg bruker det som fulgte med til kameraet, Pinnacle Studio 8.0 SE og en USB-kabel. Jeg putter kabelen inn, og starter Pinnacle. Men det virker som om Pinnacle bare støtter Firewire eller noe sånt. Det skjer ingen ting når jeg kobler til kameraet. Det skal brukes til et skoleprosjekt om reklame, så takker for hjelp. =) Mvh, Andreas. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 (endret) Du trenger Firewire kabel (og Firewire inngang på PC'en hvis du ikke har det). Dette gjelder ikke bare Pinnacle men alle redigeringsprogrammene for video. Endret 8. september 2006 av froggyler Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 (endret) Så det er ikke mulig for meg å overføre med USB? Hvorfor følger det da med USB-kabel og ikke Firewire? Edit: Hvor kan jeg eventuelt kjøpe Firewire, og hvordan sjekke om jeg har firewire port? Endret 8. september 2006 av xerminx Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Så det er ikke mulig for meg å overføre med USB? Hvorfor følger det da med USB-kabel og ikke Firewire?Fordi kameraet har mulighet for lagring av bilder på SD-minnekortet og det er overføring av bilder fra dette som gjøres via USB.Det er ikke alle som overfører video til PC, de fleste bruker analogkabelen for å overføre video/lyd til en videospiller og denne kabelen følger med som standard. Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 ok, men hvordan kan jeg få overført til pc da? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 ok, men hvordan kan jeg få overført til pc da?froggyler har allerede svart deg på det spørsmålet. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 ok, men hvordan kan jeg få overført til pc da? 6825810[/snapback] https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=493658 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå