Gå til innhold

FCPGA CPU uten vifte...

KnutIvars

Anbefalte innlegg

Hei! Lurte på om det er noen som vet om det går ann å kjøre f.eks Celeron 1.0 med passiv kjøling? bør helst være 800MHz eller mer. PIII 800 f.eks? Har en svær kobber kjøleribbe som er dritbra. AS3 har jeg også, så det skal ikke stå på vilje... Har også en PSU med vifte som suger opp fra CPU kjøleribba.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For at det skal fungere må vifta som trekker luft ut av psuen være veldig kraftig. Jeg ville heller plassert en vifte med lav dba (f. eks. papst 80mm 12DBa) over den passive kjøleren. Om du har en psu som ligger på tverre over cpu socketen ville jeg satt denne viften til å trekke luften inn i psu. Da kan du ha en stillegående kjølerløsning som på tross av lav støy har såpass god luftflyt at du kan kjøre systemet uten å koke cpuen. (Mitt system kjører med en slik løsning, og jeg hører min Seagate Barracuda IV i silentdrive(modda med kjøleribbe) bedre enn noe annet i maskinen med en temp på min 1ghz coppermine under 35c). Jeg bruker kun 80mm 12DBa vifter fra papst, en i front med støvfilter, og en montert på en Zalman 123 over cpu samt en på utblåsing gjennom PSU. Jeg kan ikke overklokke denne cpuen med pga. begrensninger på coppermine kjernen. Et tips er å kjøpe støydemingsmatter fra noice control, og plassere dem med limsiden inn (med folien på) da dette ikke setter begrensninger på luftflyten, men senker støynivået til et enda lavere stadium.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...