stavros Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Jeg har pr idag en stasjonær pc med følgende spesifikasjoner, Asus a8v deluxe hovedkort ATI Radeon 9800XT AGP skjermkort AMD Athlon 64 3500+ s939 CPU 2x 512 pc3200 Twinmos ddr-minne i dual-channel 5 p-ata harddisker 7200rpm 500w Chieftec psu Spørsmålet mitt er om jeg ville merket vesentlig forskjell jevnt over med 2stk 512 minnebrikker til slik at det ble totatlt 2gb isteden for 1? Eller burde jeg spare denne tusenlappen til en senere oppgradering der jeg skifter ut flere deler. Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Kommer helt annpå hva du bruker pcen til, bruker du den mye til spill som BF2 o.l er det anbefalt med 2GB for å kjøre spillene perfekt. (Og må ha cpu og skjermkort som klarer å kjøre bra i tillegg) Hvis du bruker den til enkle spill som coutern-strike og andre skriver programmer osv, så er det ikke så stort behov for 2GB.. Lenke til kommentar
stavros Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 Ja.. men det jeg lurte på var om jeg kom til å merke noen vesentlig forskjell jevnt over sammen med de andre delene listet Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Hei! I spill vil det nok ikke bli så veldig stor forskjell, siden du har et skjermkort som er en stor flaskehals fra før. Ellers vil forskjellen bli liten med "vanlig" bruk, i tyngre programmer som krever veldig mye minne vil det selvsagt gå noe bedre. Jeg har testet min pc med 1GB minne og en forholdsvis lik med 2GB minne, og forskjellene på ulike bruksområde var ikke så veldig stor. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Har man nok minne fra før vil man neppe merke noe forskjell om man får mere minne. Har man for lite minne vil man merke STOR forskjell på hastigheten. Man kan sjekke i task manager hvor mye minne som maksimalt har blitt brukt (Commit Charge - Peak). Er denne over så mye minne du har så har du for lite. Lenke til kommentar
stavros Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 Ja, jeg tenkte det eventuelt var noen flaskehalser der. Får jo fatt i et bra AGP skjermkort til ca 3500 men jeg tror heller jeg venter til jeg skal fåreta en mer omfattende oppgradering hvor jeg skifter ut hovedkort og cpu også slik at jeg kan benytte pci-e og ddr2 Takk for svar! Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 ATI Radeon 9800XT AGP skjermkort med dette skjermkortet vil jeg ambefale deg å spare til litt over jul og kjøpe et skjermkort i stedet pga siden det er AGP så burde du skaffe deg et nytt hovedkort også med PCIe 16x Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå