Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[NGT] Nedkoblet pga inaktivitets - timeout ?!?


Anbefalte innlegg

Nedkoblet pga . av inaktivitets - timeout hva betyr det?

Det er slikt hver dag når jeg kommer hjem fra jobb, jeg trodde først det var noe med at den kobla seg ned for at linjen min ikke ble brukt, men det skal den jo uansett ikke gjøre? påenget med adsl er at man er online 24/7?

Uansett så har jeg dette problemet, og jeg må bruke lang tid hverdag på å restarte og koble opp igjen. Dette er et stort problem når ikke jeg er hjemme og dama/besteforeldra skal bruke datamaskinene i huset. De klarer ikke å fikse dette selv. Dette skjer uansett om linja er aktiv eller ikke.

 

Noen som har noen tips?

Thomson Speedtouch 585i router forresten... (nextgentel JA! arg..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får ikke ringt før klokken 1500... men har de noe gratis nr. ? er det også gratis med mobil? faan blir så forbanna på dem..

6824760[/snapback]

 

Kundeservice privat: 07979

 

Ekspress kundeservice: 820 79 97 0 Tjenesten koster kr 13,09 per minutt

 

PC-hjelp: 820 97 079 Tjenesten koster kr 25,78 per minutt

 

07979 er så vidt meg bekjent ikke noe gratisnummer

 

Lykke til

Lenke til kommentar
http://www.nextgentel.no/kundesider/kundeservice/

 

Forventet ventetid akkurat nå:

Teknisk 3 min   

Betaling og faktura 6 min

Leveranse og installasjon 3 min

NextPhone og NextTV 4 min

Andre spørsmål 1 min

 

Velg andre spørsmål og si at du skal snakke med teknisk så slipper du unna med 1 min. venting!

6825011[/snapback]

 

Nei, da må du først vente 1 minutt, så blir du satt over til teknisk og kommer bakerst i den køen....

Lenke til kommentar

cremaster PostPosted: Tue May 09, 2006 11:35 am Post subject: Problemer med ustabil router og rød internettlampe? Se her!

 

Hadde problem med ustabil router som stadig restartet seg selv, voldsomme pingtopper ved onlinespilling og en irriterende rød internet LED. Alt dette løste seg ved å fjerne ubrukte tilkoblinger i routeren.

 

Oppskrift: Gå til Start og velg kjør, skriv så: "telnet 10.0.0.1" > Username : "Administrator" (husk stor A!) > "ppp" > "ifdelete intf=TypeA_1" > ifdelete intf=TypeA_2" >ifdelete intf=TypeA_3"

 

Ikke ta med " "

Trykk enter ved hver: >

Husk å ikke slette "TypeB_2"!

 

Noen få benytter for eksempel A_2 istedenfor B_2 som tilkobling, sjekk derfor hvilken tilkobling du benytter før du gjør forandringer!

 

Oppskrift for å sjekke tilkoblingstype:

Gå til denne linken: http://10.0.0.1/

Under bredbåndsforbindelse ser du hvilken tilkobling som er aktiv/tilkoblet.

 

Hvis alt skulle gå galt kan du få tilbake det gamle oppsettet ved å restarte routeren. Dette gjør du ved å trykke en kulepenn inn i det lille hullet bak på routeren, og holde den der i ca. 10 sekunder.

 

Kan legge til at jeg er fornøyd ADSL2+ kunde hos NGT, så de finnes :tease:

Endret av la7dfa-com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...