vargaz Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Nedkoblet pga . av inaktivitets - timeout hva betyr det? Det er slikt hver dag når jeg kommer hjem fra jobb, jeg trodde først det var noe med at den kobla seg ned for at linjen min ikke ble brukt, men det skal den jo uansett ikke gjøre? påenget med adsl er at man er online 24/7? Uansett så har jeg dette problemet, og jeg må bruke lang tid hverdag på å restarte og koble opp igjen. Dette er et stort problem når ikke jeg er hjemme og dama/besteforeldra skal bruke datamaskinene i huset. De klarer ikke å fikse dette selv. Dette skjer uansett om linja er aktiv eller ikke. Noen som har noen tips? Thomson Speedtouch 585i router forresten... (nextgentel JA! arg..) Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 Kjenner forresten at agressjonen bygger seg opp sekund for sekund nå... når jeg kommer hjem kommer en stakkar på telefon supporten til NGT til å få en LITE hyggelig tlf samtale. . . RRR...!! Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Er ikke ille å ringe dit midt på dagen... da er ventetiden ganske ok. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 Får ikke ringt før klokken 1500... men har de noe gratis nr. ? er det også gratis med mobil? faan blir så forbanna på dem.. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Får ikke ringt før klokken 1500... men har de noe gratis nr. ? er det også gratis med mobil? faan blir så forbanna på dem.. 6824760[/snapback] Kundeservice privat: 07979 Ekspress kundeservice: 820 79 97 0 Tjenesten koster kr 13,09 per minutt PC-hjelp: 820 97 079 Tjenesten koster kr 25,78 per minutt 07979 er så vidt meg bekjent ikke noe gratisnummer Lykke til Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 Mente de hadde et 800 nr... Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 http://www.nextgentel.no/kundesider/kundeservice/ Forventet ventetid akkurat nå: Teknisk 3 min Betaling og faktura 6 min Leveranse og installasjon 3 min NextPhone og NextTV 4 min Andre spørsmål 1 min Velg andre spørsmål og si at du skal snakke med teknisk så slipper du unna med 1 min. venting! Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 (endret) dobbelpost dobbelpost Endret 8. september 2006 av DJ ZooL Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Mente de hadde et 800 nr... 6825004[/snapback] Hadde, ikke har Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 Men noen som kan hjelpe meg med probleme mitt da? Uten at jeg trenger å ringe NGT? Det er ikke holdbart å miste nett så ofte som jeg gjør. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Ring NGT gratis: http://www.gulesider.no/gs/categoryList.c?q=Nextgentel Kan det være 'keep alive/nailed up' setting i router/modem som er avslått? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 Vet ikke, men takker for tipset! skal se på det når jeg kommer hjem Lenke til kommentar
mar Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 http://www.nextgentel.no/kundesider/kundeservice/ Forventet ventetid akkurat nå: Teknisk 3 min Betaling og faktura 6 min Leveranse og installasjon 3 min NextPhone og NextTV 4 min Andre spørsmål 1 min Velg andre spørsmål og si at du skal snakke med teknisk så slipper du unna med 1 min. venting! 6825011[/snapback] Nei, da må du først vente 1 minutt, så blir du satt over til teknisk og kommer bakerst i den køen.... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 «Forventa ventetid» hos NGT er like påliteleg som...eit eller anna som ikkje er påliteleg. Veldig lurt å bruke linken til Gulesider over. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 Ring NGT gratis: http://www.gulesider.no/gs/categoryList.c?q=Nextgentel Kan det være 'keep alive/nailed up' setting i router/modem som er avslått? 6825176[/snapback] Finner ingen av de funksjonene, noen som vet hvor jeg kan finne dem? La oss ikke lage dette til en "vi hater" ngt tråd... vi alle hater dem.. men ikke i denne tråden.. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 ... vi alle hater dem...Hvordan kan du påstå det? Gjelder ikke meg, så da er det ikke alle.Har hatt NGT som leverandør i 3 år nå og har ingenting å utsette på de. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 Skjønte det måtte komme en viceass som deg, så revurderte å skrive det... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 (endret) cremaster PostPosted: Tue May 09, 2006 11:35 am Post subject: Problemer med ustabil router og rød internettlampe? Se her! Hadde problem med ustabil router som stadig restartet seg selv, voldsomme pingtopper ved onlinespilling og en irriterende rød internet LED. Alt dette løste seg ved å fjerne ubrukte tilkoblinger i routeren. Oppskrift: Gå til Start og velg kjør, skriv så: "telnet 10.0.0.1" > Username : "Administrator" (husk stor A!) > "ppp" > "ifdelete intf=TypeA_1" > ifdelete intf=TypeA_2" >ifdelete intf=TypeA_3" Ikke ta med " " Trykk enter ved hver: > Husk å ikke slette "TypeB_2"! Noen få benytter for eksempel A_2 istedenfor B_2 som tilkobling, sjekk derfor hvilken tilkobling du benytter før du gjør forandringer! Oppskrift for å sjekke tilkoblingstype: Gå til denne linken: http://10.0.0.1/ Under bredbåndsforbindelse ser du hvilken tilkobling som er aktiv/tilkoblet. Hvis alt skulle gå galt kan du få tilbake det gamle oppsettet ved å restarte routeren. Dette gjør du ved å trykke en kulepenn inn i det lille hullet bak på routeren, og holde den der i ca. 10 sekunder. Kan legge til at jeg er fornøyd ADSL2+ kunde hos NGT, så de finnes Endret 8. september 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Chrian Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Du kommer også frem til NGT på 55527979, gratis med de fleste IP telefonleverandører. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå