Gå til innhold

Push-epost, når kommer det?


Anbefalte innlegg

Som overskriften sier, når kan vi forvente å få push-epost over UMTS-nettet her i Norge?

 

Jeg har bodd i Japan, og der benytter "alle" epost mellom telefonene fremfor SMS. Fordeler er bla. større anonymitet (trenger ikke være redd for å gi vekk epostadressen, da man lett kan blokkere folk man ikke liker og sågar endre epostadressen) samt at det er billigere.

 

I Japan får man en epostadresse under operatøren (dette er en tilleggstjeneste med lav månedsavgift), f.eks. [email protected] eller [email protected]).

 

Jeg regner med at Telenor vil være først ut i Norge med dette, men de vil kanskje melke SMS i det ytterste?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går ikke det da? Jeg har feks en @netcom.no adresse. tror telenor kunder får @telenormobil.no?

 

Dette blir jo da en vanlig epost adresse,m hvordan skal push-epost funegre da? Ikke hørt om det... Japan er for øvrig laaangt foran oss, 3g er jo nokså gammelt også der.

Endret av shaaland
Lenke til kommentar
Går ikke det da? Jeg har feks en @netcom.no adresse. tror telenor kunder får @telenormobil.no?

 

Dette blir jo da en vanlig epost adresse,m hvordan skal push-epost funegre da? Ikke hørt om det... Japan er for øvrig laaangt foran oss, 3g er jo nokså gammelt også der.

6825408[/snapback]

 

Push-epost innebærer at du ikke behøver å innstille telefonen på å sjekke e-post med gitte intervaller. Eposten blir "pushet" akkurat som en SMS, du får den umiddelbart, og uten at du behøver å overføre data (=bruke penger) på å sjekke med serveren om det venter ny e-post.

 

De er ikke så langt foran som man skulle tro, jeg har jo nylig bodd der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...