Gå til innhold

Sci/Fi og Horror Anime for voksne?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En bør vel da legge til at Gantz! tilbyr såvidt mye vold, gørr og nakenhet at det ble i meste laget selv for japanske TV-stasjoner.

 

Etter ca. 50 kapittel begynner plottet såvidt å bli klart. Da har du til gjengjeld vasset i mye blod for å komme dit.

6937803[/snapback]

Synes Gantz var ganske genialt ja, tho, jeg har ikke fått sett igjennom mer enn ett par episoder enda.

Lenke til kommentar

Hellsing kan jo muligens være noe for deg, om du liker pistoler og monstre som vampyrer osv? Damene i denne animen er skikkelig hote XD

 

Jeg er veldig glad i sci-fi og SPESIELT horror filmer og anime. Jeg har en del bøker og pynt i huset som er mye av dette og ikke minst filmer.

 

Og så var det en jeg ikke helt husker nå XD Den har vert på canal + (mener jeg det var) for nesten ett år siden. Rå stilig uten sånne morsom figurer som digimon og Mythical detectiv Loki Ragnarok (er ikke altid man har lyst til å le av morro ting både barn og voksene forstår, det pleier vanlighvis å være dumme snublinger og rare ansiktsutrykk). En skikkelig sci-fi anime!

 

Vil man ha mere voksent anime egentlig så er det veldig mye av anime som da hadde vert 18 år på om de ikke var anime om du skjønner hva jeg mener :roll:

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...
"Serial Experiments Lain" er

- Sci-fi

- horror, og

- for voksne.

 

 

Full pott, med andre ord.

6850052[/snapback]

Helt enig med den, siden serien også er kort, burde den ses 2 ganger, da den kan være litt vansklig å forstå.

6933521[/snapback]

 

Jeg kan fint gi min støtte på dette. De første par episodene kan være litt tunge og forvirrende ikkeminst, men vel verdt å se igjennom.

 

Også er det endel serier som er foreslått som er mer beregnet på ungdom enn vokse, med unntak av Elfen Lied og et par andre, kanskje en tanke å prøve å gi forslag som stemmer mest overens med hva han spør etter.

 

Hele ghost in the shell serien m/filmer er bra scifi, mye story og tekst, men er av mine top3 anime serier.

Lenke til kommentar

Tusen takk for alle svarene! Skal se om jeg får tak i Elfen Lied og kanskje Hellsing.

Må ta litt etterhvert, problemet er at den dvd-spilleren jeg har akkurat nå kun tar sone 2 og det finnes jo så mye mye mer anime på sone 1 enn sone 2..

 

Noen som har et tips om en rimelig multi-region spiller?

Endret av RougeAlien
Lenke til kommentar
tror ingen har nevnt trigun.

 

det er post-apocalypse anime på sit beste.

 

hovedpersonen kan riktig nok bsktives som en "morsom karakter", men han berer samtidig på en veldig dyp tragedie.

 

en serie med masse stemning, humor og en del action.

6971988[/snapback]

 

støttes, men du bør lese mangaen, slutten på mangaen er helt forskjellig i fra animen.

Lenke til kommentar
Gilgamesh ? Aldri hørt om.. Finner heller lite om det, er det en serie, har du link til infoside eller ? Jeg ble veldig nyskjerrig.. ;)

7871886[/snapback]

 

Det virker som en serie veldig få har hørt om. Jeg suger å finne linker med info osv, det beste er bare å laste den ned, får å se om den faller i smak.

 

Ellers kan du sjekke: ImdB, for litt mer info.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
tror ingen har nevnt trigun.

 

det er post-apocalypse anime på sit beste.

 

hovedpersonen kan riktig nok bsktives som en "morsom karakter", men han berer samtidig på en veldig dyp tragedie.

 

en serie med masse stemning, humor og en del action.

6971988[/snapback]

 

Bekrefter på det sterkeste at denne burde sees av alle anime fans

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...