Gå til innhold

HP dv9005 - Oppgraderings muligheter?

simenfsf

Anbefalte innlegg

Heisann. Har fått en ny laptop ala dv9005. Og lurte egentlig bare på hvilke oppgraderinger man kan få gjort. Er kjempe fornøyd med den hittil, bortsett fra et defekt batteri, men i fremtiden øsnker jeg kanskje å oppgradere litt.

Kan jeg oppgradere harddisken? Må jeg da bytte ut min på 100G, eller kan man få plass til to? Og hvilke harddisk typer må ejg se etter i nettbutikker?

Kan jeg få kjøpt bedre batteri enn det vanlige 8-cellers batteriet? Hvilken type batteri skla jeg se etter?

Takker

Edit: Jeg har 9005, ikke 6005 :)

Endret av simenfs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann. Har fått en ny laptop ala dv6005. Og lurte egentlig bare på hvilke oppgraderinger man kan få gjort. Er kjempe fornøyd med den hittil, bortsett fra et defekt batteri, men i fremtiden øsnker jeg kanskje å oppgradere litt.

Kan jeg oppgradere harddisken? Må jeg da bytte ut min på 100G, eller kan man få plass til to? Og hvilke harddisk typer må ejg se etter i nettbutikker?

Kan jeg få kjøpt bedre batteri enn det vanlige 8-cellers batteriet? Hvilken type batteri skla jeg se etter?

Takker

6824293[/snapback]

Det er bare plass til en harddisk i denne modellen. Lurer på om ikke dv9000 serien har plass til to hardisker. Men i dv6000 serien må du da eventuelt bytte ut din eksisterende harddisk med en ny. Det beste er kanskje å kjøpe en ekstern harddisk du kobler til ved behov.

Mulig jeg tar feil, men jeg tror det bare er et 6-cellers batteri i denne modellen. Det skal være mulig å kjøpe et 12-cellers batteri. Men etter det jeg har lest er ikke dette batteriet helt flatt i bunnen. Så maskinen vil stå litt på skjevt når batteriet står i. Dette grunnet at batteriet stikker litt mer ut på den ene siden.

Lenke til kommentar
Heisann. Har fått en ny laptop ala dv6005. Og lurte egentlig bare på hvilke oppgraderinger man kan få gjort. Er kjempe fornøyd med den hittil, bortsett fra et defekt batteri, men i fremtiden øsnker jeg kanskje å oppgradere litt.

Takker

6824293[/snapback]

Det er bare plass til en harddisk i denne modellen. Lurer på om ikke dv9000 serien har plass til to hardisker. Men i dv6000 serien må du da eventuelt bytte ut din eksisterende harddisk med en ny. Det beste er kanskje å kjøpe en ekstern harddisk du kobler til ved behov.

Mulig jeg tar feil, men jeg tror det bare er et 6-cellers batteri i denne modellen. Det skal være mulig å kjøpe et 12-cellers batteri. Men etter det jeg har lest er ikke dette batteriet helt flatt i bunnen. Så maskinen vil stå litt på skjevt når batteriet står i. Dette grunnet at batteriet stikker litt mer ut på den ene siden.

6824434[/snapback]

Hehe, bommet litt. Er en 9005 maskin. Vil det da si at jeg kan få plass til to harddisker uten at det blir problemer med varme eller lufttilførsel og andre ting som kan påvirke maskinen?

Det batteriet jeg har nå er 8 cellers. Hva er det beste jeg kan oppgradere til på 9005 da? Hvor mye lenger tid gir feks 9 eller 12 cellers batteri?

Takk

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...