Gå til innhold

Kjøpte nytt kort, men trenger mer strøm

Christianinho

Anbefalte innlegg

Har kjøpt et skjermkort her forleden dag (Club3D Geforce 7600 GS 256MB AGP). Har satt det i og alt det derre der, men får opp melding om at kortet får for lite strøm. Jeg fikk ikkje med noe extra ledning til det, og lurer derfor på hvilken ledning jeg må ha, evt. hvordan jeg skal koble det?

(Fikk med 2 ledninger, en med svart i den ene enden og gul i den andre, og en som er svart i den ene og grønn, rød og blå(?) i den andre)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sorry at jeg virker litt dum her, men det er jeg også innen dette området :blush:

Jeg har VELDIG lite greie på data å slikt...

På kortet mitt fant jeg et plass der en kunne putte inn en ledning til et eller annet. Det er bak på kortet. Er det der du mener? En ledning fra der og til en vanlig kontakt? Kan jeg kjøpe en sånn ledning på Expert f.eks?

Eller er det bak på selve maskinen du mener kansje, en av de tre koblingsmulighetene der?

Bruke Evrest til å se åssen PSU jeg har? Hvor finner jeg denne Evresten?

Endret av Christianinho
Lenke til kommentar

ok, takk:D

Skal forsøke det...

Men sånn helt konkret:

Det er en hvit kopling på baksiden. Ser nesten ut som den blå man kobler skjermen i, men den er litt større og i høyre (eller venstre) side er det en ser den litt anderledes ut.

Skal jeg da finne en kabel som passer i FRA den og TIL strømkontakten i veggen eller?

Snakket også med en på Expert som sa at det kansje var en liten kobling mellom hovedkortet og skjermkortet.. Åssen kabel kan det være?

En annen ting også:

På den advarsel-meldinga står det:

"For å beskytte maskinvaren mot eventuell skade eller mot at systemet låser seg har den grafiske prosessoren redusert ytelsen til et nivå som tillater forsvarlig drift"

Vil det si at jeg fortsatt kan bruke PC'en å spille og sånn på, eller må jeg helst ikke ha den skrudd på altfor mye?? Selv om ikke den yter liker mye som den har muligheten til å gjøre.

Endret av Christianinho
Lenke til kommentar

Du skal koble en av ledningene som går fra strømforsyningen i den svarte kontakten som er i enden på skjermkortet inne i maskinen.

Du bør ha en strømforsyning som er over 350W , størrelsen på strømforsyningen står på siden av strømforsyningen inni kabinettet.

Den blå(CRT) og hvite(DVI) du refererer til som kommer ut på baksiden er tilkobling til skjerm.

Der er også en s-video kontakt på utsiden som du kan koble til TV med de ledningene du fikk med.

håper dette hjelper litt.

Lenke til kommentar

"På kortet mitt fant jeg et plass der en kunne putte inn en ledning til et eller annet. Det er bak på kortet. Er det der du mener? En ledning fra der og til en vanlig kontakt? Kan jeg kjøpe en sånn ledning på Expert f.eks?"

Dersom du har en standard strømforsyning fins det helt sikkert en ledig plugg som passer til denne. Plugg til og sannsynligvis fungerer alt OK.

Lenke til kommentar

La oss ikke gjoere dette vanskeligere en det er :p

plugg kontakten som vist paa bildet! (kontakten er den samme som til cd-rom, hdd osv)

du trenger ikke en egen kabel da du har disse i maskinen din fra foer (det eneste du evnt. trenger er en splitter hvis du har brukt opp alle pluggene)

(manualer er no' dritt ;))

Endret av Changis
Lenke til kommentar
(Det skal ALDRI kobles strøm direkte i skjermkort på utsiden av maskinen)

men har ikke noen av de heftigere nvidiakortene egen stroemforsyning som kobles til ved vga-ut? :p

6826722[/snapback]

Dette er heller noe for entusiaster og de som har slikt bør vite om det.

Sier også lykke til med i hele tatt å få se noe slikt i virkeligheten med det første ;)

Lenke til kommentar
(Det skal ALDRI kobles strøm direkte i skjermkort på utsiden av maskinen)

men har ikke noen av de heftigere nvidiakortene egen stroemforsyning som kobles til ved vga-ut? :p

6826722[/snapback]

Jeg har sett at et toppkort for et år siden fikk en ekstra strøminngang på den siden der du har VGA/DVI utgangene. Dog var dette IKKE tilkoblingen til skjermkortet, men det gikk bare en ledning fra tilkoblingen og bak på kortet.

Det at 7600GS har ekstra strøminngang kom vell ikke akkurat som en bombe.

Det har jo vært slik på vanlige mid-end/high-end kort i mange år nå....

9800 har det ivhertfall, og sikker eldre som også har det.

Min 6800GT krever to molexplugger.:p

(altså en 6pin inngang, med 2*12V)

Og for å si det sånn, trådstarter MÅ plugge inn den pluggen for å utnyttet noe særlig av PCen. Ettersom du kjører kortet på tomgang, og det er ikke rart den skriker om mer strøm når han ikke har koblet til strømmen engang. XD

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Mitt 7600GS kort har ikke ekstra strømkontakt, så en selvfølge er det ikke.

6827286[/snapback]

:hmm: selvfølge er det ikke, men svært vanlig, det er det.

7600GS er jo et kort som jeg ville trodd hadde trengt ekstra strøm, men det ligger vell på grensen til å trenge og ikke trenge.

Lenke til kommentar
7600gs er vel ikke i behov av xtra strøm på pci-e system, men på agp?

6830875[/snapback]

Kan nok godt hende.

Ettersom 7600GS er orginalt Pci-e og trenger vell et lite innebygget "omgjører/adapter" som da krever litt mer strøm, som igjen gjør at AGP kortet trekker litt mer strøm enn PCI-e versjonen....

(det samme gjelder også 6600GT)

Lenke til kommentar
7600gs er vel ikke i behov av xtra strøm på pci-e system, men på agp?

6830875[/snapback]

Trenger ikke ekstra strøm på PCIe nei. En PCIe kontakt kan levere opp til 75W til skjermkortet.

AGP leverer derimot kun 25W til skjermkortet. 25W kunne ha dekket behoved for et 7600GS, men man ønsker å ha marginer for overklokking osv.

Radon 9700pro var de frøste AGP kortene med strømkontakt. (tror jeg iallefall)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...