Gamlemor Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 (endret) Har lagd et plattformspill med VB 6.0 En liten strekmann som hopper rundt på de standard klossene. Men jeg får faen ikke klossene til å bevege seg av seg selv. Vet ikke om dere trenger kildekoden for å hjelpe meg eller ei, men er på skolen så har den ikke her. Så om noen kunne gi meg et tips om hvordan man får de til å gå opp og ned, frem og tilbake, whatever, automatisk/hele tiden kom med de! Edit: Og hva heter piltastene? Går frem og tilbake med A/D, vil gjerne har de til høyre-/venstreknappen Endret 8. september 2006 av Lord-Myrrah Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Du kan bare trappe piltaster i KeyDown og KeyUp event. Du må lage en funksjon som blir kalt ved hver frame. Public Type Point X As Long Y As Long End Type Location As Point ' Nåværende posisjon Direction As Long ' Y Increment BasePosition As Point ' Utgangspunktet Span As Long ' Hvor mye den skal bevege seg Public Sub DoAiFrameTick() If Me.Location.Y > Me.BasePosition + Span Then Direction = -Abs(Direction) Else If Me.Location.Y < Me.BasePosition - Span Then Direction = Abs(Direction) Me.Location.Y = Me.Location.Y + Direction End Sub Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå