Gå til innhold

Hvordan få klossene til å bevege seg?


Anbefalte innlegg

Har lagd et plattformspill med VB 6.0

En liten strekmann som hopper rundt på de standard klossene. Men jeg får faen ikke klossene til å bevege seg av seg selv. Vet ikke om dere trenger kildekoden for å hjelpe meg eller ei, men er på skolen så har den ikke her. Så om noen kunne gi meg et tips om hvordan man får de til å gå opp og ned, frem og tilbake, whatever, automatisk/hele tiden kom med de! :p

 

Edit:

Og hva heter piltastene? Går frem og tilbake med A/D, vil gjerne har de til høyre-/venstreknappen

Endret av Lord-Myrrah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bare trappe piltaster i KeyDown og KeyUp event.

 

Du må lage en funksjon som blir kalt ved hver frame.

Public Type Point
 X As Long
 Y As Long
End Type 
Location As Point ' Nåværende posisjon
Direction As Long ' Y Increment
BasePosition As Point ' Utgangspunktet
Span As Long ' Hvor mye den skal bevege seg
Public Sub DoAiFrameTick()
 If Me.Location.Y > Me.BasePosition + Span Then Direction = -Abs(Direction)
 Else If Me.Location.Y < Me.BasePosition - Span Then Direction = Abs(Direction)
 Me.Location.Y = Me.Location.Y + Direction
End Sub

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...