Gå til innhold

Led-lyspærer...noen som har prøvd ?

Ozelot

Anbefalte innlegg

Led lys har utviklet seg kraftig den siste tiden. Nå finnes det såkalte powerled i varmhvit som er nesten identiske i lysfargen i forhold til vanlige glødelamper. Les mer på www.led-lys.no Også lysstyrken er nå blitt bra. Vi har nå ledspoter som lyser like godt og like varmhvit som halogenspoter og som lar seg dimme med egne led dimmere.

Spennende :dribble: Jeg spår at i fremtiden vil lamper selges med LED-lys integrert, rett og slett fordi man ikke har bruk for å bytte lys i løpet av den lange levetiden til LED-lys.

Joda, slik er det allerede... Vi har allikevel valgt å heller bare ta inn spoter i standardstørrelser siden de fremdeles er det rimeligste.

Selv har jeg nå byttet ut alle glødelamper hjemme med led pærer. Når folk kommer på besøk så vil de ikke tro meg før jeg viser dem, at det faktisk er led pærer.

Endret av led-lys
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og det fungerer fint?

Har til gode å finne led-pærer(til e27 sokkel) som lyser bra nok.

Joda, nå er det tilgjengelig "vanlige" pærer med E27 sokkel som lyser bra nok (mht lysutbytte) og som har riktig farge (ca 2800K)

Som sagt så bruker vi kun slike lys i stua hjemme og er godt fornøyd.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
Driver å vurderer å bruke slike pærer over et akvarium, ettersom gu10 50w pærene varmer opp vannet for mye. Hvordan har fargegjengivelsen på disse pærene blitt nå?

Kjøper LED pærer til bedriften fra www.shopher.no og disse gir et helt normalt lys. Har eksperimentert med led lys lenge men har slitt med å få tak i pærer med nok lysmengde. Shopher har fått inn en ny serie nå som fullt ut erstatter tradisjonelle pærer helt opp til 75 watt. Tror ikke de har led pærer med sokkel gu10 som erstatter 50w halogen men jeg bruker mye noen som erstatter 25w. Du får doble antallet da vet du :thumbup:

Lenke til kommentar
Driver å vurderer å bruke slike pærer over et akvarium, ettersom gu10 50w pærene varmer opp vannet for mye. Hvordan har fargegjengivelsen på disse pærene blitt nå?

Kjøper LED pærer til bedriften fra www.shopher.no og disse gir et helt normalt lys. Har eksperimentert med led lys lenge men har slitt med å få tak i pærer med nok lysmengde. Shopher har fått inn en ny serie nå som fullt ut erstatter tradisjonelle pærer helt opp til 75 watt. Tror ikke de har led pærer med sokkel gu10 som erstatter 50w halogen men jeg bruker mye noen som erstatter 25w. Du får doble antallet da vet du :thumbup:

Vil du linke til den aktuelle pæren du snakker om?

Jeg tviler på de har lagd led-pærer som i dag kan erstatte en vanlig 75 watts pære.

Lenke til kommentar

Vil du linke til den aktuelle pæren du snakker om?

Jeg tviler på de har lagd led-pærer som i dag kan erstatte en vanlig 75 watts pære.

75w led

Jeg må innrømme at disse har jeg ikke forsøkt selv. Det ser ut som de er beregnet å bruke ute.

Så nå at de har en som er enda sterkere, tilsvarer 100w. Kan ikke gå god for dette, har ikke kjøpt de selv.

Lenke til kommentar

Jeg er ute etter billige LED-pærer som lyser bra og kan erstatte vanlige/sparepærer i kjelleren, diverse boder, i fjøset, i garasjen og ute. Hvilke anbefales? (selvsagt er lav pris en fordel!)

Er denne noe å satse på? Tittelen sier 220V, men beskrivelsen sier 110V.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar
Jeg er ute etter billige LED-pærer som lyser bra og kan erstatte vanlige/sparepærer i kjelleren, diverse boder, i fjøset, i garasjen og ute. Hvilke anbefales? (selvsagt er lav pris en fordel!)

Er denne noe å satse på? Tittelen sier 220V, men beskrivelsen sier 110V.

Billige LED gir som regel ikke godt lys. Skal du ha godt lys koster det mer.

Jeg har brukt LED lenge og i Norge er det kun noen få butikker som selger led pærer som er gode nok til å erstatte andre lyskilder. Mitt firma innstallerer nå LED lys i 4 leiligheter i et borettslag og disse kjøper vi fra shopher.no

I disse leilighetene bruker vi mest 5w og disse som er 3w I tillegg innstallerer vi downlights på bad og i stue, disse er hver på 3w

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...