T2 Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Jeg trenger et nytt hovedkort til Intel Core 2 Duo (E6600). Hovedkortet bør kunne benyttes sammen med opptil 8 x SATA disker som en filserver. Det er derfor en fordel om kortet har best mulig SATA kontrollere for dette. Jeg ønsker samtidig et hovedkortkort som er bra å bruke som en kraftig arbeidsstasjon, men SLI / Crossfire er ikke viktig da jeg heller kjøper ett kraftig grafikk-kort. Anbefalinger? Lenke til kommentar
T2 Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 Har funnet et oppsett: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=34454 Kommentarer? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Kommentarer?6835590[/snapback] Hvis maskina skal brukes utelukkende til filserver så er dette å skyte spurv med kanon. Det du trenger er hverken så rask og dyr prosessor, så mye og raskt minne, osv. Det du trenger er et hovedkort med 8 SATA-porter og ellers helt minimalt utstyrt. F.eks holder Celeron eller Sempron i lange baner. Det samme gjør 512MiB minne. Hovedkort med 8 SATA i prisguiden Alternativt kan du kjøpe billigere hovedkort pluss en SATA-kontroller eller to. Lenke til kommentar
T2 Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 Jeg kommer til å ha noen databaser og et par virituelle maskiner (med Virtual Server), så både CPU-kraft og mye minne kommer nok godt med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå