Gå til innhold

Billig PS2-utstyr på nett

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp gått til innkjøp av PS2 og diverse utstyr, og jeg ville bare dele mine erfaringer med dere.

Jeg har blant annet kjøpt Gran Turismo 3 for 190 kroner fra Amazon.co.uk, og det koster 299,- i butikkene her, så jeg sparte 100 kroner.

Jeg har kjøpt Advantage DVD fjernkontroll, scart-kabel og sonefri DVD for tilsammen kroner 200, og tilsammen hadde vel dette raskt kostet 800 kroner her til lands?

Jeg kjøpte Onimusha Samurai for 180 brukt gjennom Amazon.co.uk for 180 kroner

Poenget mitt er dette:

Bestiller du for under 200 kroner (og dette gjelder alle Platinum-spill og diverse utstyr) fra England (Amazon.co.uk) så blir det momsfritt.

Nå ringte jeg og sjekket med tollvesnet, og de sa at hvis jeg bestiller til en annens adresse enn min egen (annen enn fakturaadressen) og kaller det gave (krysser av på gift-wrap hos Amazon), så er grensa 500 for å være momsfritt. Det vil si at jeg kan kjøpe fullpris spill fra England ( som er 29.99 pund = 377 Norske kroner), og disse spillene koster 599 i Norge.

Jeg har spart masse penger, og jeg håper ikke dere andre fremdeles bestiller fra norske nettbutikker!

Dersom dere lurer på noe, så kontakt meg på [email protected] for jeg irriterer meg når folk betaler mer enn det de trenger!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøper bøker fra Amazon.co.uk, spill og musikk fra Play.com, DVDboxoffice og andre steder, i det hele tatt sparer man raskt veldig mye penger ved å handle fra utlandet. Jeg visste ikke om at jeg kan få sendt varer til en kamerat og da kjøpe for opptil nkr 500,-, det var et gulltips! :smile:

Lenke til kommentar

Ja, det er høyere momssats på gaver (500,-) og det har det vært lenge. Jeg har bare helt glemt det bort, ellers skulle jeg kjøpt flere av spillene der og ikke i Norge! Liker ikke bruke 599,- på ETT spill! Ikke når det koster 377,- på Amazon :wink:

Lenke til kommentar

Er prisene på Amazon inkludert "engelsk moms", og trekkes denne av uten at norsk legges til når varene kommer på under 200,-/500,- ? (vanligvis når man betaler moms på import så trekkes jo utenlansk moms fra først!?). Hvor mye "ekstra" må man regne med ved kjøp der (gebyrer og frakt)? Høres ikke dumt ut :smile:

Lenke til kommentar

Amazon.co.uk trekker fra engelsk moms før de sender. Hvis leveringsadressen er til Norge, ser du at utsalgsprisen på varen synker.

Bare gå inn og foreta en bestilling uten å fullføre den, så ser du regnskapet. Frakten ligger på ca 3-4 pund, men denne teller ikke med i den 200/500 grensa.

Jeg er veldig godt fornøyd med Amazon.co.uk, så jeg vil anbefale det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...