Myrsnipa Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Det beskrives av Tørrfisk er en delikatesse på nivå med trøffler. Liker du tørrfisk? Hvordan spiser du den? Oppbløtet? rett fra fisken? stekt? annet? Jeg syns det er kjempegodt med tørrfisk. Finns ikke noe bedre enn å sitte ute en fin kveld og spise tørrfisk. Spiser rett fra fisken. Slår fisken med hammer og tar av stykker og tygger på. Yammi!! HErlig. Synd det er så sinnsykt dyrt.. Lenke til kommentar
cbs77 Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Tørrfisk som tørr er ikke noe særlig. I Vietnam ble det servert tørrblekksprut til øl. Det var bedre. Smakte som krabbe. Lenke til kommentar
ub1soft Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 æsjæsjæsj... kjennes ut som man tygger på BEN! Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Mmmmmm Skikkelig tørrfisk er nydelig, spiser den.. hmm.. tørr, som snacks. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Har faktisk aldri smakt tørrfisk Lenke til kommentar
yuo are smart Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Helt tørr er det OK, men man stinker fisk etter man har spist det. Var noen som hadde med sånn på LAN.. var et helvette å sitte ved siden av de.. fy faen for en lukt Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Tørrfisk er digg! Stinker forferdlig, men smaker godt. Lenke til kommentar
kokos Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Ååh, tørrfisk er kjempe godt. Men litt vanskelig å spise noen ganger.. Har ikke spist det på kjempe lenge. Vet noen hvor man får tak i det? Lenke til kommentar
Myrsnipa Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 Har sett tørrfisk snacks på butikken. Både rema, mega og prix. Du får spørre der. Det er dyrt da. Også kan du høre med fikseforhandleren om det går an i få tak i. Lenke til kommentar
kokos Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Ja, jeg har sett det i butikken i nord-Norge og sånt, men ikke i noen butikker her i nærheten. Jeg og pappa har lett ganske nøye nemlig... men vi kunne jo vurdere å spørre noen i butikken Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Jeg har besteforeldre i Nord-Norge. Bestefar tar av en del fisk og lager tørrfisk av den. Jeg er ikke særlig glad i det, men det regnes som en stor delikatesse. Fåes kjøpt til 2000 kr kiloen på danskebåten og mange andre steder. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Fåes kjøpt til 2000 kr kiloen på danskebåten og mange andre steder. 6828433[/snapback] Det er dyrt, her hjemme koster det bare 1000 kr/kg for sånne snacksposer. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Det beskrives av Tørrfisk er en delikatesse på nivå med trøffler. Liker du tørrfisk? Hvordan spiser du den? Oppbløtet? rett fra fisken? stekt? annet? Jeg syns det er kjempegodt med tørrfisk. Finns ikke noe bedre enn å sitte ute en fin kveld og spise tørrfisk. Spiser rett fra fisken. Slår fisken med hammer og tar av stykker og tygger på. Yammi!! HErlig. Synd det er så sinnsykt dyrt.. 6823730[/snapback] Tørrfisk spises tørr, men skal bankes først med hammer eller lignende, hel stokkfisk er best, den er mere smakfull og noe syrligere. Torsk er mest brukt, men Brosme, Lange, Steinbit ( fantastisk som reklet dvs skåret i strimler før tørkeprossess ) og annen fisk kan brukes. Selv flekker jeg Torsken dvs fjerner ryggbeinet før jeg henger den til tørk, den inneholder også mye proteiner. Kjøpepris i vanlige butikker er vanvittig dyrt, derfor henger jeg selv fisk som jeg har med på båt-turer osv om sommeren. Lutefisk blir tilvirket av tørrfisk, da Torsk,Lange eller Brosme. Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 (endret) Ja, jeg liker tørrfisk! Har jobbet i 10 uker hos verdens største lutefiskprodusent. Her lages det også tørrfisk! Firmaet selger forresten også til privatpersoner. Brødrene Hveding Endret 9. september 2006 av Jtand Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Liker du tørrfisk? Ja. Spesiellt når jeg tar litt meierismør på. Anbefales. Lenke til kommentar
fiLLLipnet Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Tørrfisk spises tørr som snacks. Übergodt Lenke til kommentar
edds Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Jepp, Tørrfisk er dødsgodt. Egner seg ikke like bra som potetgull etc. til snacks, da den har en noe sjenerende lukt. Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Hva er foskjellen på tørrfisk og lutefisk? Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Tørrfisk som snacks til øl er rådigg! (Sier han som aldri har bodd nord for Lillehammer) I Russland har de også tørket blekksprut, det er (om mulig) enda litt bedre. @SasaB: Lutefisk er laget av tørrfisk, tørrfisken bløtes opp i lut og vannes deretter ut. Nam, snart tid for det igjen (dvs jeg har en i familien som lager super lutefisk, og en annen som lager en jeg bruker de fleste triks i boka for å unngå....) M. Lenke til kommentar
tradhtare Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Mmm, tørrfisk Av og til elsker jeg å bo med kysten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå