jovaa Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 (endret) Jepp, fikk opp nyriggen i går og er ekstremt fornøyd. Men har et issue som beskrevet nedenfor. Hardware i riggen: E6600 @ stock Asus P5W DH Deluxe 2 x 1 GB Corsair TWIN2X PC6400 XFX 7900GT xXx Audigy 4 Sunbeamtech NUUO 550W modulær PSU 1 x 74 GB raptor som systemdisk 2 x 250 GB Maxtor som lagring Selve windows oppstarten tar evig lang tid! Maskina yter helt topp ellers. BF2142 beta går så det griner i max oppløsninger med fullt av detaljer, samme med Call of Juarez. Super Pi er unnagjort på 21 sekunder på stock hastighet, og 18 sekunder på 2.8 GHz (måtte bare klokke litt) Etter formatering og XP install var den loadebaren borte på 1-2 runder de første rebootene etter diverse install av hovedkortdrivere. Men på et visst punkt tok det plutselig veldig lang tid... Hovedkortdrivere som er installert er chipsett og nettverk. Ellers er det grafikk, lyd og webcam som er lagt inn av meg. Noen som aner grunnen? Trur jeg skal ta en format til og prøve å finne ut hvor det stopper, sjekke etter hver driver/komponentinstall. Endret 8. september 2006 av jovaa Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Jeg har samme problem, alt av grafikk og andre ting går utrolig kjapt, men , når det kommer til å gå innpå Windows er mamma sin gamle data raskere... Jeg har Raptor harddisk jeg og, og da skulle booten være raask! Lenke til kommentar
intox_neb Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 samme problem, samme specs med unntak av raptor disc Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 (endret) Godt å se at jeg ikke er alene... Er rett og slett som at maskina slutter å jobbe et halvminutt for så i fyre opp igjen... Ja, lurer på hva dette kommer av. Alt annet går grisekjapt. Hadde samma problem på AMD plattformen, men de løste seg da jeg la inn SATA driverne manuelt. Endret 8. september 2006 av jovaa Lenke til kommentar
THE VIKING Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 (endret) hei Ekstremt treg boot disable i bios :alle Q-Fan controls hvis ikke det hjelper,oppdateter til bios 1305 eller 1405 Håper det hjelper.... Endret 8. september 2006 av THE VIKING Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Ja, sista bios, disabla alla controllers som inte är i bruk så blir det bättre. Lenke til kommentar
ub1soft Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Sikker på at det har noe med hovedkortet å gjøre? Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 Gud vet, men fant ingen bedre plas så poste Nu vel, rart at det går fint helt til alle driverne er inne. Får sjekke litt når jeg er ferdig på jobb... Legge inn nye BIOS og disable Qfan. Men da bråker vel viftene noe hinsides. Hvilke program er kurant til viftekontroll? Er bortskjemt med DFI sitt geniale program... Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Det som tar allra mest tid är Jmicron kontrollern till IDE/Sata. Disabla den om ni kan. Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 Den er disablet, heller ikke installert driverne til den. Jeg finner heller ikke drivere til de andre SATA kontrollerne. Trengs de installering i det hele tatt? Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Intels egna drivare är native så de behövs inte. Testa en sak och se om det kan vara NIC på kortet som gör det trögare. Bara en test, disabla de i bios och prova. Trög boot är är ett känt problem med detta kort. Extremely slow POST - Disable all Q-Fan controls in "Hardware Monitor", it is working for OBR and myself now. [Credit - OBR] POST lock up during Detecting IDE Devices - Restart and plug in some USB storage OR change SATA harddrive to other header Slow POST (SATA Only Users) - If you're running all SATA drives (Optical and HDD) .. and are getting slow boot times mark the IDE ports and "not installed" in the bios .. saves you the 30sec detection time for each drive. BIOS seems to hang when entering Monitoring section - Update to bios 0801 or later. Only seems to happen to certain people. CPU Fan Error upon POST when cpu fan is not connected to onboard header - Set cpu fan to Ignore in Hardware Monitoring section of BIOS. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Står en del om probelmet i denne tråden på XS: http://www.xtremesystems.org/forums/showth...ight=P5WDH+boot Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 Takker. Skal prøve det trikset i device manager Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 Stakk hjem i lunchen (fordel med å bo 50 meter fra jobb) og testa, men funka inte. Oppdaterte også bios... Qfan off gir jo en helvetes viftestøy Lenke til kommentar
intox_neb Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Står en del om probelmet i denne tråden på XS: http://www.xtremesystems.org/forums/showth...ight=P5WDH+boot 6824001[/snapback] skal teste dette når jeg kommer hjem, virket som om det hadde gjort susen for en del folk, fra 10 sec med windows "loading bar" til 1 sec Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 Funka itte her Sykt at denne highend riggen skal boote 10 ganger treger enn en en XP2500 maskin jeg hadde for 3 år siden.... Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 (endret) Nå kjører jeg Vista RC1 som eneste OS, og her booter det styggfort... Rare greier Må si at forbedringen fra beta2 og Rc1 er kjempestor! Endelig er det skikkelig lyddrivere og stabilitet som tilsier at jeg heretter er Vista only. Kjørte også XP fra og med RC1 så er jo tradisjon Sannelig fikk jeg ikke fjernkontrollen til å funke og Endret 8. september 2006 av jovaa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå