Gå til innhold

Dead Rising - Tråden for de Levende Døde!


Bone

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Dør man, kan man velge om man vil starte fra nytt (og beholde sin level + alle triks man har lært) eller loade fra sist save.

 

2. All mat gir liv, men det er forskjellig hvor mye liv de gir. Om du steker en pizza, gir den veldig mye (tror det er fem firkanter). Et eple gir bare én firkant. Om du spiser fordervet mat, får du mageknip og blir satt ut av spill i korte perioder.

 

3. I begynnelsen er det vel kun 3 items man kan ha på en gang. Dette antallet øker etterhvert som du levler opp.

 

4. Min krasjet ikke av dette spillet i hvertfall.

 

5. Spillet går ut på at du, som journalist, har 72 timer på deg til å gjøre et enormt scoop i et Zombieinfisert kjøpesenter. Underveis treffer du folk som trenger hjelp, men det er opp til deg om du vil hjelpe dem eller ikke. I tillegg har du et mainquest som forteller historien i spillet - om du velger åfølge dette, spiller du spillet slik det er meningen at du skal gjøre det. Om du vil, kan du bare drite i alt og alle, og bruke de 72 timene til å slakte zombier.

 

6. De 72 timene er timer i spillet - i virkeligheten tror jeg det tilsvarer 8-12 timer.

 

7. Jeg kjøpte det på Platekompaniet til 499,- men du får det sikkert billigere.

 

8. Jeg spilte stort sett spillet på nattestid, og det hender du kvekker når en zombie plutselig slenger seg rundt nakken din uten at du merket ham. Men skummelt er det ikke, spillet satser mer på å få deg til å le enn å skremme deg.

 

9. Finnes vel ingen butikk hvor du kan lukke porten, men det er et kontrollrom hvor du kan eskortere overlevende du treffer på. Dette er en frisone. I tillegg finnes det områder inne i kjøpesenteret hvor du ikke kan nås, for eksempel ute på en persienne eller oppi en fontene.

 

10. Jeg synes det er et utrolig bra spill, et av de mer originale jeg har spilt. Det passer derimot ikke for alle - savesystemet krever en god del tålmodighet, og noen synes mainquestet er kjedelig fordi det krever at du er på rett sted til rett tid noen ganger. Men alt i alt er det en original perle, som får varmeste anbefaling av meg :)

Lenke til kommentar

Jeg trenger litt hjelp her !

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg har kommet helt til slutten. Jeg dreper the butcher, gir smykket til isabela og isabela låser opp pcen.

Etter det innvanderer special forces senteret, og jeg stikker til security room. Jessie har allerde blitt en zombie, og oris har lagt en lapp på skrivebordet der han sier han fløy vekk. (Men da kan jo han fortelle den virkelige historien ?).

 

Det er nå ca 10 timer til helikopteret kommer, så jeg stikker tilbake til carlito's hideout og det kommer en cutscene med isabela. etter cutscenen saver jeg, det er nå 8 timer til helikopteret kommer. Snakker jeg med isabela, sier frank "We just stay and let they do their work, then we get outta here". Så er det meningen at jeg bare skal bli i carlitos hideout nesten helt til helikopteret er fremme?

 

Jeg prøvde å gå litt rundt å drepe soldater osv, få tiden til å gå. Det endte med at jeg ble drept av en soldat, og jeg klarte heller ikke komme meg ut av helikopteret før tiden var ute. Jeg fikk special forces boots i security room som "gave". Når den spurte om jeg skulle save, tok jeg nei og return to title. Nå er jeg tilbake der jeg savet sist, altså i romet til carlito med 8 timers gjennstående tid før helikopteret mitt kommer.

 

Spørsmålet er jo nå hva pokker jeg skal finne på, får å få best mulig slutt ?

 

EDIT: Har klart å komme meg til overtime mode :) Jeg må si det å bli un-zombie er fan ikke en lett oppgave! Har klart å komme meg unna fangeskapet i helikopteret engang, nå har jeg nettopp vært nedi maintenance tunnel og hentet meg mat og våpen igjen. Blir vanskelig å finne de siste tingene jeg trenger !

 

(Jeg har reddet ca 20-30% av alle folkene man kan redde.)

Endret av jhj
Lenke til kommentar

Nå trenger jeg virkelig hjelp her !

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Er på siste bossen ? brock. Jeg døde jo selfølgelig, og lurer på hvordan i helvete det er mulig å drepe han ? I tillegg til det lurer jeg på om hvis jeg starter new game, at jeg senere kan loade tilbake til min last save før brock (siden jeg har fått overtime mode) eller at når jeg starter new game, så går saves der over alt ? Dvs, hvis jeg saver, så mister jeg hele overtime mode greia ?
Lenke til kommentar
Nå trenger jeg virkelig hjelp her !

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Er på siste bossen ? brock. Jeg døde jo selfølgelig, og lurer på hvordan i helvete det er mulig å drepe han ? I tillegg til det lurer jeg på om hvis jeg starter new game, at jeg senere kan loade tilbake til min last save før brock (siden jeg har fått overtime mode) eller at når jeg starter new game, så går saves der over alt ? Dvs, hvis jeg saver, så mister jeg hele overtime mode greia ?

7622352[/snapback]

 

Starter du nytt game, mister du denne saven. Ikke noe å anbefale.

 

Brock var sinnsykt vanskelig, men metoden jeg brukte var å late som om jeg hoppet opp og ned av tårnet på stridsvogna. Når han ser at du hopper mot tårnet, vil han automatisk klatre opp. Om du har spin-kick, er det veldig effektivt.

 

Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg ble meget stolt av deg. selv rundet jeg det for ca. to måneder siden :tease:

 

Da var jeg litt happy. Nå blir det jo å prøve å sanke opp de aller siste achievementsene. Har ingen anelse om hvordan jeg skal få til "frank the pimp" - eskorter 8 kvinnelige overlevende samtidig. Som om "tour guide" ikke var nok :cool:

Lenke til kommentar

Gratulerer da jhj

 

Har noen spørsmål til.

 

1. Kan man spille dead rising online?

 

2. Når jeg først får det, har jeg jo egentlig bare lyst og cruise rundt, kan jeg det, og drite i 72 main questen? og kanskje gjøre den senere?

 

3. Når 72 timer har gått slutter spillet blir du bare hentet med hellerkopteret eller kan du velge om og være på kjøpesenteret.

 

4. Slås lysene av på kjøpesenteret, alt blir mørt, eller har butikkene lys.

 

5. Er bosser vanskelige?

 

6. Multiplayer på spillet?

Lenke til kommentar

Svar til One, men jeg velger å ta det i skjult tekst.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
1. Kan man spille dead rising online? Nei. Eneste som har noe med online å gjøre i dead rising, er å se top 100 Player Points Ranking.

 

2. Når jeg først får det, har jeg jo egentlig bare lyst og cruise rundt, kan jeg det, og drite i 72 main questen? og kanskje gjøre den senere? Ja, det kan du. Du kan drite i case oppgavene, og du får noe som heter "Case expired, the truth has vanished into darkness". Da får du tre valg, return to game, load game, eller save status and quit. Tar du return to game, kan du gjøre hva pokker du vil :)

 

3. Når 72 timer har gått slutter spillet blir du bare hentet med hellerkopteret eller kan du velge om og være på kjøpesenteret.

Det er mange forskjellige slutter, den beste slutten er slutt A, da må du gjøre alle casene og du må ikke bli fanget av militæret når dem innvanderer kjøpesenteret på slutten. Da fortsetter du spillet i Overtime mode!

 

4. Slås lysene av på kjøpesenteret, alt blir mørt, eller har butikkene lys. Butikkene har lys, men det meste er mørkt.......

 

5. Er bosser vanskelige? Noen av dem. Hvis jeg sleit virkelig med noen, pleide jeg å google dem rett og slett. Du klarer de fleste innen et par forsøk med riktig våpen og litt mat.

 

6. Multiplayer på spillet? Som sakt nei.

Endret av jhj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...