Gå til innhold

Dead Rising - Tråden for de Levende Døde!


Bone

Anbefalte innlegg

Bumper denne lille tråden jeg! :)

 

 

La fra meg spillet en god stund, men har nå endelig klart Case 1 - 4, og rømt over plassen med alle overlevende, og sluppet unna Jeep'n..

 

Nå skal jeg begynne på Case 2-1, og derav noen spørsmål;

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Jeg har en sånn liten "do to / walkthrough" -fil som jeg av og til kikker litt på, og der står det blant annet at noe av det første jeg skal gjøre er å bekjempe "Psycho 1 / Cletus". Jeg har ikke begynt på Case 2 - 1 enda, -er nok for tidlig ute fortsatt, men starter ikke den questen før klokka blir 06:00 (da Case 2 - 1 skal starte) !?

 

Har også store problemer med å knerte den klovnen "Adam" (Psycho 2). Noen tips!? Det er han med motorsagene.

 

En annen liten ting; MÅ jeg være i security room AKKURAT når Case 2 - 1 skal starte, eller har jeg litt tid på meg etterpå?

 

Takk, takk! :)

9201559[/snapback]

 

Ellers så løper du rett til garasjen, skaffer deg en bil og knerter 53k med Zombier, skaffer deg Genocide Achievmentet og Megaman blasteren.. Og tro du meg.. Spillet blir ekstremt mye lettere når du får den ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tips til Bone:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Cletus:

Jeg ville vært forsiktig å ikke angrepet Cletus hvis du nettopp har starta spillet, i det minste skaff deg noe bedre våpen enn håndvåpen som den 9mm(eller hva det nå er). Anbefaler deg å hente enten uzi`en(ligger en i varehuset i parkerings-tunnelene under kjøpesentrert, ikke den delen der Bard og Jessie er hele tiden eller du kan hente uzien som ligger i fontenen i midten rett ved inngangen av Entrance Plaza. Men jeg liker best å heller pakke opp med katana`er og gjerne litt mat. Anbefaler å hente bøkene som hjelper deg i å booste item`s opp, f. eks disse bøkene som ligger en kopi av i Wonderland Plaza sin bok butikk som da gjør mer nytte ut av ting som gir deg liv. Så tar du charger mot han(hopper over disken idet han lader) og bruker katanaen din på han, og han vil dø innen noen par kutt. Å du vil få en hyggelig premie velger jeg nesten å kalle det(det vil komme tre shotgun der, og 3 sniper rifles der samt at det er evig med 9mm der), siden han dør og ingen er der for å beskytte butikken før dagen senere eller noe(de er overlevende, så du burde ta bilde av luka inn til sikkerhetsrommet som da overtaler de til å bli med deg, eller du kan la de bare være igjen der bare fordi du skal ha våpen.

 

Cletus kan man forresten drepe hvertfall de to første dagene mener jeg, og du trenger ikke å drepe han.

 

 

Adam: Jeg tror han forrige ga en god forklaring på hvordan du dreper han, men jeg vil anbefale deg når du har runna/eller fått failed din første gjennomgang av spillet om å drepe Adam da siden fangen hans viser deg en snarvei fra Wonderland til Paradise som er svært nyttig hvis du transporterer overlevende fra Wonderland/Food Court/North Plaza.

Lenke til kommentar

Takker for svar! :)

 

Nå er jeg ikke hjemme på et par dager, så jeg får ikke prøvd enda, men det skal testes ut! ;)

 

Har også et annet lite dilemma, som egentlig gjelder samme sak (forteller litt løst);

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Jeg har nå reddet alle personene som er å redde, inntil Case 2 - 1 begynner.

 

Klokka (mener jeg å huske), er ca 02:00, og neste Case begynner klokka 06:00, for å se hva som skjer på en monitor inne på Security-Room. Jeg tror jeg derfor har vært litt flink(!?), og gjort unna oppgavene mine kanskje litt raskere enn vanlig, siden jeg har så mye "dødtid". Kanskje ikke..

 

Går jeg igjennom lufteanlegget og kommer ut på taket, så kan jeg enten ta heisen, eller gå via disse reolene. Så snart jeg tar ett av de to valgene, så ringer Otis meg og gir meg oppdragene om de to japanerne. Og da er vi i gang.

 

Jeg tar dette litt fra minnet, da jeg som sagt er borte akkurat nå, men håper jeg ikke bommer så mye..

 

Fra før, så skal jeg ha følge oppdrag;

* "Erotic photo" -date med Ken(?) -men, den har jeg litt tid på.

* 'Crazy man running from supermarked' (David)

* Image on the monitor (som er starten på Case 2-1). Fire timer igjen.

* "Karusell som går bananas" -Mener jeg har den også. Litt usikker. Det er "Adam" -oppgaven.

 

Som sagt; Går jeg så vidt utenfor døren (les: tar heis, eller går via reolene), så starter jeg mølla: Da må jeg redde japanerne før det er for sent, og så David (med den vonde foten).

 

Men, jeg har IKKE fått oppdraget som går ut på å ta Cletus. Starter den når Case 2-1 begynner?? For, da blir de tjo litt "dobbelt opp".

 

Jeg har prøvd følgende; Redde David og de to japanerne, og så kjempe meg tilbake for å rekke min 6-o-clock-date med Jesse og Case 2-1. Det klarte jeg ikke (fordi vi døde like ved utgangen til North Plaza / Leisure Park -men, vi kom langt da!). Vanskelig! Tydeligvis er det sikkert meningen at vi skal bekjempe Adam og befri hans gissel og så ta snarveien som han låser opp..

 

Problemet mitt er tid! Å rekke tilbake til Case 2-1 starter.. Alt hadde kanskje vært bedre om jeg hadde ventet 4 timer..

 

For å rekke å redde japanerne, David, bekjempe Adam og befri hans gissel, samt å hjelpe alle tilbake, selv om vi tar en snarvei, vet jeg ikke om jeg rekker på snaue 4 timer..

 

Hvorfor ikke bare prøve? ..jo, det er egentlig det jeg gjør! Men, jeg saver ikke! Og det er så mye å gjøre, at jeg egentlig ønsker å save der jeg har mulighet. Så, hvis det har seg slik at jeg skyter meg selv i foten ved å save på et oppdrag/quest, som jeg nesten er dømt til å ikke klase grunnet tidspress og annet, så ønsker jeg selvfølgelig ikke det. Jeg var så glad når jeg overlevde turen over Leisure Park med de andre sist gang, at det vil jeg bare ikke spille opp igjen med det første! :)

 

Så, venter jeg 4 timer, så har jeg ikke tidspresset med å komme tilbake til klokken 06:00 for å rekke starten på Case 2-1. Men, å vente 4 timer virker som et totalt sløseri med tid også.. :(

 

Det ideelle ville ha vært å rekke å redde David og de 2 japanerne og rekke å komme tilbake til Case 2-1, ..men, det var jo sykt vanskelig også da..

 

Men, å gi disse to japanerne hvert sitt Katana-sverd, fra Sverd-butikken, det var jo bare genialt; Det er jo nesten(!) ustoppelige! Nesten; de blir overmannet i de altfor overfylte områdene..

 

Oppdraget med Cletus har jeg ikke fått enda (men, det starter kanskje med Case -2-1?).

 

 

Ble langt dette her; Håper dere skjønte hva jeg mente, og hvor dilemmaet mitt ligger..

 

Er jeg for tidlig ute?! :ermm:

 

 

Også er jeg ikke så flink til å ta så mange bilder som jeg sikkert burde.. Mer opptatt å leke a zombie-killing-fighting-machine! :love:

 

 

Takker igjen! :)

Lenke til kommentar
bare et tips: alle oppdragene du får av Otis er side-oppdrag som du ikke trenger å gjøre, og jeg anbefaler egentlig å bare gå gjennom hovedhistorien første gang du går gjennom spillet, og ta side-oppdragene andre og tredje gang :)

9207537[/snapback]

Mennesker er SIDEOPPDRAG!? :dontgetit:

 

Skjebnen til de stakkars ofrene som -uten min hjelp- vil bli infisert og omgjort til 'levede døde', kaller du SIDEOPPDRAG!? :ohmy:

 

 

hehe.. :p

 

Kanskje det hadde vært en idé.. men, er litt artig å 'gjøre alt riktig' også.. :)

Lenke til kommentar

Eneste grunn til at jeg ikke sier det er umulig er at da ville vel en eller annen nisse gått inn for å motbevise det... :D

 

100% sikker på at det ikke er mulig å ta alle achivements på en gjennomspilling ihvertfall! Tror man får mest glede av å spille gjennom en gang med fokus på hovedhistorien og fylle på med de sideoppdragene man har tid til, og så forsøke å få med seg mer på runde nummer 2. Dette er et spill som er skikkelig moro både 2 & 3 runde ihvertfall.

 

Lars

Lenke til kommentar

Masse snodige achivements, som feks samle alle kostymene, spise alle forskjellige typer mat etc, drepe 53 000+ zombies...

 

Problemet med å redde alle på en gjennomspilling er tiden, tror det er endel tilfeller hvor man er avhengig av å hente folk i en bestemt rekkefølge for å rekke alle, og når man i tillegg ikke har makset ut inventory / helse så blir det nok rimelig vrient ja. :D

 

Det er og ihvertfall en boss-fight hvor man kan slippe opp for tid selv om man når frem tidsnok og starter kampen... på min andre gjennomspilling så måtte jeg droppe et av sideoppdragene for å nå frem OG vinne kampen før tiden gikk ut.

 

Lars

Lenke til kommentar

I FUCKIN' DID IT!! :w00t::D

 

Jeg prøvde meg ikke på Cletus da.. han fikk være.. Men, reddet de 2 japanerene, reddet David med foten, og Greg som var fanget av klovnen! :)

 

Skal jammen si at disse katana-sverdene gjør susen i hendene på "følgesvennene".. Kongebra!! :thumbup:

Lenke til kommentar
1: hvor mange dager må man overleve for å få lasersverd?

 

2: hvordan er megaman pistolen. har hele drakten uten om den :p

9240411[/snapback]

 

 

vet ikke noe om lasersverdet men vis du vil ha megaman pistolen så må du drepe 57,000++ gå til tunnelen kjør over zombiene gå ut av tunnel gå inn i tunnel kjør over dem osv...

dette kan ta 3 dead rising dager har jeg hørt :p så begynn på dag 1 å gjør det...

 

Pistolen er fantastisk bra 1-2 headshot på en boss og di er døde ;) har ikke prøvd selv men skal gjøre det snart. (grunnen til jeg visste dette er fordi jeg har hørt det fra en venn)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...