Gå til innhold

Dead Rising - Tråden for de Levende Døde!


Bone

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

 

Tenkte jeg skulle opprette en egen tråd for spillet Dead Rising.

 

 

DEAD RISING

3393dead317hhsf2.th.jpg

 

Tenkte at her, bortsett fra å generelt diskutere spillet, så kunne vi komme med tips og triks, og andre artige småsaker.. og komme med spørsmål vedrørende oppgaveløsning! :)

 

 

For at dette IKKE skal bli en Spoiler-tråd, så tenkte jeg skulle komme med en liten

Alle spørsmål og svar som vedrører løsninger og andre elementer som du selv skjønner(!) at kan ha en ødeleggende spillopplevelse for andre, legges i SKJUL!! Bruk bondevettet ditt fornuftig!!

Men, rett over SKJUL så kan man kommentere hvilken CASE som blir omtalt; Slik at ingen blir utsatt for en ufrivillig overraskelse!

 

 

Eksempel! (Ingen spoiler!)

 

Hjelp til Case 1-1

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Hva svarte skal jeg gjøre her?? Hvordan dreper jeg Zombiene?

 

Svar til Bone, Case 1-1

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

OMG!! STFU! n00b!! plz!1!1! Drep Zombiene med et balltre, eller ei klubbe, fotball, osv, osv!

 

Happy Killing!! :devil:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager dobbeltposten (selv om den var med meningen; for å ha en "ryddig" -førstepost)..

 

Trenger litt hjelp vedrørende Case 1-4;

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Jeg har nå tatt med meg Burt og Aaron, og jeg drasser rundt på Leah. Jeg har møtt Brad, og han har snakket med gamlingen bak gitteret. Jeg har også fått tak i Bill fra bak alle pappeskene.. Så nå har jeg følgende personer som jeg løper rundt med; Bill, Burt, Aaron, og Leah har jeg på ryggen! .. Hva nå? :dontgetit: ..eller.. Jeg trenger et sted å save, sårt! Hvor? Må jeg helt tilbake til Gymen i Al Fresca Plaza?? Jeg har problemer med å få ALLE helskinnet frem.. Noen tips?

 

Digger spillet, btw.. :thumbup: !

Lenke til kommentar
Eg ventar endo på at CDON.com skal få sendt det til meg.

Eg skal aldri i mitt liv handla hos dei fleire gongar. Ubrukelig netshop.

6823702[/snapback]

Har ikke handla der på år og dag jeg .. Brukt Gamezone.no som regel, for der får man tingene i oppkrav, og slipper å forhåndsbetale! Veldig greit når lysten er større enn lommeboka! :D

 

Lite tips til Case 1-2

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Ved lagerhyllene, før du deiser ned "silkonimplanterte" Jessica i gangen, så vent til klokka slår 14:00, og du får en telefon fra Otis vedrørende fotograf-Kent.. Går man ut hvis man har OVER 70 timer igjen, så følte i hvert fall jeg at man venter VELDIG lenge på akkurat det spesifikke oppdraget.. Greit å få gjort slik tidlig nok, før man skal redde Brad! :)

Spørsmål til Case 1-2

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Hvor mange bilder, og hva slags bilder (hvor mange poeng? I en spesiell genre?) av Kent må man egentlig ta? Jeg klarte det en gang, men nå har jeg startet på nytt, pga. en dum save litt lengre utti! Husker ikke helt, og nå synes jeg holder på å ta bilder i evigheter..
Lenke til kommentar

Gjør oppmerksom på at denne tråden vil bli stengt hvis den går over til å bli en generell pratetråd om Dead Rising. Enorme, uoversiktelige samletråder om ett enkelt produkt er ikke ønskelig på dette forumet, men denne tråden er på riktig side av grensen, foreløpig.

Lenke til kommentar

Tips: På persiennen utenfor kaffebaren i annen etasje i plaza-området (det første åpne området med zombier du kommer til) spawner det en katana som skjærer gjennom zombier som kniv i varmt smør. :)

 

Å slakte zombier med katana er, sammen med ljåens power-angrep, og gressklipperen, det feteste jeg har sett på konsoll i år, og foreløpig har jeg bare spilt Dead Rising i noen timer! :D

Lenke til kommentar
Tips: På persiennen utenfor kaffebaren i annen etasje i plaza-området (det første åpne området med zombier du kommer til) spawner det en katana som skjærer gjennom zombier som kniv i varmt smør. :)

 

Å slakte zombier med katana er, sammen med ljåens power-angrep, og gressklipperen, det feteste jeg har sett på konsoll i år, og foreløpig har jeg bare spilt Dead Rising i noen timer! :D

6824188[/snapback]

Tøft! *NINJA-MODUS* :D

 

Du må ta med Motorsaga!! Den er RÅ! :dremel:

 

Men, hva mener du med "power-angrep"? Er det et spesielt triks? Noe man lærer etter hvert? Eller bare knoter du rundt på kontrollen på en spesiell måte? Har bare fått til å kakke dem i hodet, og sparke dem unna igjen jeg.. eller var det dét du tenkte på? :)

 

Noen som vet om man lærer diverse nye triks med de forskjellige tingene man finner, eller om man "bare" lærer forskjellige andre "karate & diverse" saker; Slik som "Zombie Ride" osv.. ?

 

EDIT: Ride.. ikke Rise ... Ride!

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Den 72 hour mode er virkelig noe dritt. Spillte spillet i 2 timer igår og savet kun i starten. Og når jeg hadde løpt litt rundt og vært med Brad på en runde til han gamle fyren så skulle jeg tilbake for å save, og da så jeg tilfeldigvis 1 mann og en dame tror jeg som hadde gjemt seg i et rom hvor inngangen var dekket med et skap. Tok en tur innom og når jeg gikk bort for å prate så slo han til meg med balltre og jeg døde selvfølgelig. Så da savet jeg og startet igjen, men da hadde jeg kun stats igjen og måtte gjøre alt på nytt.

 

Så hvis det er noen som skal kjøpe Dead Rising så kan det kjøpes av meg for 350,-

Lenke til kommentar
Den 72 hour mode er virkelig noe dritt. Spillte spillet i 2 timer igår og savet kun i starten. Og når jeg hadde løpt litt rundt og vært med Brad på en runde til han gamle fyren så skulle jeg tilbake for å save, og da så jeg tilfeldigvis 1 mann og en dame tror jeg som hadde gjemt seg i et rom hvor inngangen var dekket med et skap. Tok en tur innom og når jeg gikk bort for å prate så slo han til meg med balltre og jeg døde selvfølgelig. Så da savet jeg og startet igjen, men da hadde jeg kun stats igjen og måtte gjøre alt på nytt.

 

Så hvis det er noen som skal kjøpe Dead Rising så kan det kjøpes av meg for 350,-

6824400[/snapback]

huff, huff :( .. Du må

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Slå til ham litt, med knyttneven og ikke noe våpen, så vil han bli oppgitt, og du vil få ham på laget ditt! Han er litt mentalt forstyrra for øyeblikket!

Men, det er sant.. spillet er veldig vanskelig!

Lenke til kommentar
Den 72 hour mode er virkelig noe dritt. Spillte spillet i 2 timer igår og savet kun i starten. Og når jeg hadde løpt litt rundt og vært med Brad på en runde til han gamle fyren så skulle jeg tilbake for å save, og da så jeg tilfeldigvis 1 mann og en dame tror jeg som hadde gjemt seg i et rom hvor inngangen var dekket med et skap. Tok en tur innom og når jeg gikk bort for å prate så slo han til meg med balltre og jeg døde selvfølgelig. Så da savet jeg og startet igjen, men da hadde jeg kun stats igjen og måtte gjøre alt på nytt.

 

Så hvis det er noen som skal kjøpe Dead Rising så kan det kjøpes av meg for 350,-

6824400[/snapback]

 

 

Det står jo helt tydelig i manualen og flere steder på nettet, at spillet har bare én (1) save slot. Når du dør kan du enten velge å loade fra den slot´en eller du kan velge å save stats´en din og starte på nytt.

Lenke til kommentar

Men, hva mener du med "power-angrep"? Er det et spesielt triks? Noe man lærer etter hvert? Eller bare knoter du rundt på kontrollen på en spesiell måte? Har bare fått til å kakke dem i hodet, og sparke dem unna igjen jeg.. eller var det dét du tenkte på? :)

 

 

Dunno om power-angrep er rette betegnelsen, og jeg er ikke heelt sikker på hvordan jeg gjorde det, mulig det var å holde X inne med ljåen equippa, istedenfor bare ett lett trykk? Resultatet var ihvertfall at Frank kappet et zombie-bein ved kneet, hvorpå den vandøde eieren nydelig animert gikk på snørra. Jeg gliste som en unge på julaften ;)

 

Jeg ble nettopp ferdig med Case 1 i går kveld ... gleder meg til jeg er ferdig på jobb, så jeg kan komme meg hjem og fortsette der jeg slapp :)

Lenke til kommentar

Kjøpte spillet igår å satt å spillte i noen timer;)

Skikkelig genialt spill,einaste som er irriterende er dinna save greia..Hadde spillt ei stund å drept en mini boss trur ej det va og skulle tebake for å save..Men da jeg kom til den lange gangen mot save tingen va der sikkert 1000 Zombier..Prøvde alle slags ting men kom aldri lenger en halveis før jeg måtte snu å løpe tilbake..Så jeg greit i save tingen å bare spilte videre helt til jeg møtte en klovn med motorsag..Noen andre som har møtt ham elr?

Lenke til kommentar
Fortsatt Case 1-4

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Hvordan svarte tar jeg Jeep'en?? :dontgetit:

6825185[/snapback]

 

Svar Bone Case 1-4

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Tenker du mener de fangene i humveen utenfor i parken? Isåfall må du prøve å få lurt dem til å kjøre mot trær så de står fast i noen sekunder så du kan skyte dem (eller slå hvis du føler deg gal nok). Problemet er at de spawner igjen og igjen og igjen hos noen og hos andre ikke i det hele tatt. En administrator på capcom forumet sa det var meningen for at det skal være vanskelig å bruke snarveien gjennom parken. De spawner selv om du vræker humveen (testet selv) men du kan være heldig og ikke se dem mer i det hele tatt....er bare et sjansespill.

6825185[/snapback]

Endret av DjShugaA
Lenke til kommentar
Spørsmål som gjelder Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Zombien med den såkalte Queen-bien. Hva gjør jeg med den når jeg har fanget den, egentlig? (Dette finner sted like før Case 1.4. endes)

6859561[/snapback]

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Kast den i bakken når det er masse zombies rundt deg og hodene deres sprekker! Genialt i overfyllte rom! Ser du en zombie som veiver med armene og oppfører seg annerledes enn de andre, drep den og du får en ny bie. Fang den i glasset og gjenta :D
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...