aspstein Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 mackanz jobber vel for OCZ Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Sånt synest jeg ikke noe serlig om, selv om det kan være greit med ulike farger på minnebrikkene. Personlig likte jeg bedre modulene med kamuflasjemønster. Neida, jeg bryr meg ikke om hvordan de ser ut. De fleste brikkene går da fint uansett. 6825947[/snapback] Du skulle bare visst hvor mye forskjellige konfigurasjoner det finnes på minnebrikker. 6825966[/snapback] Jeg vet ikke det nøyaktige tallet, men jeg har en anelse. Men det var uansett ikke poenget mitt. Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Detta är ett svar på EPP från Nvidia i princip. Jag kan också tänka mig att det satsas ganska hårt mot RD600 när det kommer. Anledningen till att det finns så mycket configurationer med ram är helt enkelt att chipsettillverkarna har sådana problem att komma med diverse standarder som de kan komma överrens om. Förr tävlades det om vem som kunde få dit mest IDE portar och liknande medans 2 olika chipset i princip hade samma prestanda och att det bara fanns en typ av ram som passade allt. Nu MÅSTE ramtillverkarna ta fram ram som passar bäst på den ena och ta fram ett som är bäst på det andra. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Hva er EPP og hva innebærer det teknisk sett. Samme med dette, hvilke tekniske tilpasninger innebærer dette? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 EPP =Enhanced Performance Profiles og er på mange måter en utvidelse av SPD. EPP bruker ledig plass i SPD. EPP er egentlig en feature som gjør overklokking lettere, og som kun fungerer med nForce5-chipset. EPP-brikker kan fint brukes med andre chipset, men da er SPD eneste gjeldende. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Takker for godt svar, hadde jeg tenkt meg om hadde jeg husket tidligere artikler om dette men den satt for langt inne denne gang. Hvilke tekniske justeringer er gjort på disse "ATI" brikkene? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Theo343: Sannsynligvis er det lagt inn timings o.l. som passer ett ATI-system bedre bare. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 tja, men det er dette jeg ikke helt forstår. Hvilke timinger passer et Nvidia eller ATi system bedre? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Du kan så si... Jeg skal prøve å finne ut av det:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå