Gå til innhold

Postens pakke og signeringskultur

cbs77

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva skal det stå da? "Jeg godtar at postens ansatte går og ser etter pakken min?". Underskriften er ikke der for at postansatte skal hente pakken, men for å sikre DIN trygghet. Posten tar vare på lappene og dersom det skulle vise seg at en person har hentet ut din pakke med din pakkelapp, så kan du bevise at det ikke er din underskrift på pakken.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

Vi har også fått beskjed om å sjekke legitimasjon på de som henter pakka _dersom_ underskriften er utydelig. Altså, kan man lese hvem som har skrevet under (og da har hentet pakka) så er det greit. Kan man ikke lese dette skal man se legg, og skrive navnet med blokk bokstaver under.

Dette er jo fordi at hvis man da har navnet på personen som har henta pakka, så er det jo ok. Hvis den personen velger å forfalske en underskrift, så jaja... da er det vel ikke postens problem, da er det politiets og det er ganske strenge strafferammer for det :)

Men det beste hos oss er noen ganger da folk komemr og spør om vi har fått inn pakka dems. De har ikke fått lapp eller melding eller no... de bare lurer på om pakka har kommet.... Så da er det bare å sette igang å leite. Heldigvis så er den en såppas liten butikk at man kjenner igjen de fleste etternavna når man legger pakkene på hylla, så man vet hvor pakka ligger hen. Pleier alltid å merke meg når noen kompiser bestiller datadeler og sånt :p:)

Lenke til kommentar

Helt enig med trådstarter, og har tatt opp dette ved mitt lokale postkontor. Av prinsipp skal man ikke skrive under på noe man ikke har fått. Slik er det jo i resten av næringslivet så hvorfor posten har valgt å gjøre det på denne måten synes jeg er litt spesielt. Blir litt det samme som en kontrakt, man skriver ikke under først, så får man lese etter på.

Lenke til kommentar
Hei,

Jeg synes posten har bedret seg. Nå er man pålagt å vise fram legitimasjon ved henting av pakken. Det ble sendt rundt en mail for ca 2 uker siden i følge den hyggelige post damen. Da slipper man at slike lapper forsvinner som har vært et relativt stort problem. I alle fall var det dette jeg fikk høre.

Mvh

Magnus

6824093[/snapback]

Trenger ikke vise legitimasjon hvis du har pakkelappen.

6824447[/snapback]

Var og hentet en pakke i dag og da måtte jeg vise legitimasjon, ble litt overrasket men det er mulig det er noe nytt. :)

6824546[/snapback]

Hadde du pakkelappen med deg? Etter det jeg har lest er man bare pålagt å vise legitimasjon når man henter pakken med sms eller utskrift fra internett. Mulig de har endret dette til å omfatte pakkelapper også nå (noe de burde), men da har ikke jeg fått det med meg.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Helt enig med trådstarter, og har tatt opp dette ved mitt lokale postkontor. Av prinsipp skal man ikke skrive under på noe man ikke har fått. Slik er det jo i resten av næringslivet så hvorfor posten har valgt å gjøre det på denne måten synes jeg er litt spesielt. Blir litt det samme som en kontrakt, man skriver ikke under først, så får man lese etter på.

6825934[/snapback]

Blir det samme som å handle i en butikk. Man får ikke varen først og så betaler man etterpå.

Lenke til kommentar

Jeg jobber i posten. Dette var nå noe å irritere seg over det og. Hvis pakken ikke er der, får du jo lappen igjen, da postkontoret ikke har noe bruk for den hvis de ikke har levert ut en pakke til deg.

Lappen blir jo bare beholdt hvis du får pakken din.

Så slik sett er det jo rett det som står på lappen- at du har motatt pakken.

Lenke til kommentar

6825934[/snapback]

Blir det samme som å handle i en butikk. Man får ikke varen først og så betaler man etterpå.

6827203[/snapback]

Nei det blir ikke det. I en butikk plukker du selv ut varene, du ser det du får, og godkjenner dette selv, så betaler du. La oss si du bestiller noe som er knusbart, går ned på posten med hentelapp, du skriverunder, de henter pakken og du ser med en gang at denne pakken har store skader. Du løfter på pakken og hører det skarangler, noe det absolutt ikke skulle ha gjort. Dette skal da være en sak mellom posten og leverandøren av pakken, men når jeg skriverunder blir det mitt ansvar. Jeg er ikke interessert å betale for dette, men skriver jeg under på lappen er jeg som må jobbe for å få fikset dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...