3dme Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 (endret) Jeg trenger en liten, stillegående pc som kan brukes til gaming/musikkproduksjon/lan. For tiden spiller jeg kun Counter strike source, men jeg kunne tenke meg å prøve nyere spill som f.eks just cause. Likevel er det viktig at grafikkortet lager minst mulig støy, helst må det være passivt. Den må være liten fordi jeg skal på lan og den må være stille fordi jeg hater pc lyd etter å ha sovet med en i to år og fordi den skal brukes som studiopc. Verdi for pengene er viktigere enn ytelsen med unntak av på lydkortet. Her er delene jeg har valgt meg ut selv: Pc: Hovedkort: MSI K8NGM2-IL s939 :700 kr Grafikkort: Asus Extreme AX1600XT SILENT/TVD/256M :1400 kr Cpu: Amd Athloh 64 3800+ 2.4 ghz Boxed :1000 kr Kabinett: Lian Li Minitower :1100 kr Strømforsyning: Etasis EFN-300 :1000 kr Cpu Kjøler: Cooler Master Susurro Cpu kjøler:300 kr Tastatur: Logitech Ultra-Flat :150 kr Mus: Logitech G5 :550 kr Vifte:Mist :100 kr Vifte:Mist :100 kr Lydkort: Esi Juli@: 1450 kr Total: ca 7850 kr Jeg har også deler som minne, skjerm, harddisk,høytalere og dvd brenner fra før. Legg merke til at grafikkortet og strømforsyningen er uten vifter. Jeg lurer på om det vil gå bra med temperaturen inne i kabinettet hvis det bare er cpu vifte samt to kabinettvifter? Hva med på lan hvor temperaturene ofte er ekstreme? Er det noen som har erfaringer med viftene eller kabinettet som kan si noe om støyen jeg kan vente meg? Hvis vi sammenligner ytelsen mellom et radeon 9800 (det jeg har nå) og grafikkortet over, hvilket er det bedre? Hvilke spill kan jeg regne med å kjøre flytende med god grafikk på et slik kort? Hva med helt nye spill? Kan jeg spille spill med det lydkortet? Ytelsen på pcen er jeg ikke så veldig bekymret over da den jeg har nå fungerer helt fint (2 år gammel), men det hadde vært morsomt om jeg fikk vite om jeg fikk en god pc for pengene som passer mitt behov. Vil komponentene fungere bra sammen? Hvis det er noen som ønsker å lage et nytt oppsett til meg må de gjerne gjøre det sålenge de følger kravene satt over. Den kan koste max 8000. Jeg går ikke en krone over det er jeg redd. Mvh 3dme aka Jin Endret 8. september 2006 av 3dme Lenke til kommentar
Henriken Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Siden du har en del deler liggende har du jo trolig hatt en maskin før, hvorfor bruker du ikke tastaturet og musen fra den og bruker penger du sparer på det på litt dyrere deler andre steder? Du vil også ha en så stille maskin som mulig, hva med vannkjøling? Litt skvulping er jo bare søvndyssende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå