FVH Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Har et Sapphire X1900XTX som jeg ikke får til å funke som det skal. Neppe kortet sin feil. Har nettopp installert det på et Asus A8R32-MVP Deluxe hovedkort, og med de siste Omega-ATI-driverne. Problemet er at kortet er låst på 500/1188 når det som default skal gå på 650/1550. Uansett hva jeg gjør med ATI Tray Tools, så ligger frekvensen fast der. Hva gjør jeg? Er det noe som ligger i BIOS som må rettes på? Kan det være derfor at jeg har opplevd så sinnsyke høye temperaturer på det; at det er underklokket? Har hatt 85 grader på det! Ikke sunt. Takker så mye! Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 den gjeldene frekvensen du ser i tray-tools og kontrollpanelet er 2D hastigheten, dvs frekvensen kortet skal kjøre på når du er i windows. når du justerer frekvensen kortet skal kjøre på så vil det ikke ta effekt før du starter ett 3D program/spill. kortene til ati er laget slik at det kjører på lavere hastighet i windows, så at frekvensen ikke bytter på seg når du bruker ccp/ati tray-tools er vanlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå