Gå til innhold

Kjøpe pc til naboen


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe/bygge en pc for naboen.

De vil ha den billig, skal være til datteren som går 8.klasse.

Hun skal bruke den til lekser og spill (sims 2 og lignende)

Så jeg har satt opp en link

Ser den ok ut, eller er det ting som bør forandres på her?

Er det kanskje bedre å kjøpe en ferdig bygd en fra feks Dell?

 

Kom gjærne med egne forslag!

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

støtter hovedkortet PCIE? og legge med microsoft office tror jeg er helt unødvendig, Og et OS har du vell liggende og slenge hjemme? og hvor er prosessoren?

 

ellers så ser det vell greit ut, og rekner da med at hun har skjerm/tastatur/mus og høytalere?

 

EDIT: en annen ting kan vere at det er like greit med Dell maskiner med tanke på garanti og det styre og sende tilbake deler om noe skulle vere defekt.

 

Men både PSdata og komplett har ferdig bygde maskiner som er utmerket til dette.

Endret av SCV
Lenke til kommentar

Lol glemte prossesoren!!

Hun må nok ha office, skal jo brukes mest til lekser.

Slang ved en Intel CPU Pentium 4 531 3.0GHz S-775 800MHz 1M Boxed "Prescott" EM64T Version også.

Og ja hk støtter PCI-E

 

Ja men de har ofte ett kjipt skjermkort, siden hun spiller litt så er det jo greit med ett ok skjermkort. Og hvis du skal konfigurer litt blir det ofte litt for dyrt :ermm:

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
ja kjøp fra dell eller en nettbutikk som selger ferigbygd ikke kjøp fra elkjøp. de innstalerer fullt av dritt på pcene! naboen min kjøpte pc fra elkjøp den var det innstalert norton (virus) på!

6879273[/snapback]

 

Og hva i alle dager er problemet med det?

6880354[/snapback]

Tja. Norton er dyrt og dårlig og trekker ressurser som en hest.

Lenke til kommentar
For meg hadde det vært helt ok, men de vil ha samme som de har på den andre pc'en og som hun har på skolen. Noe hun er vant med vet dere

6823012[/snapback]

Jeg gikk over til Open office på ca 20 sec da jeg kjøpte ny pc og ikke gadd og slenge ut penger til lisenser hit og dit. eneste man må husker på er å lagre dokumentene i doc format istedenfor odt siden dumme MS office ikke altid opner dem :(

Lenke til kommentar

Offtpic: Til du lengre opp som skrev att en 8. klassing ikke trenger office osv. Du har sikkert en iq på 2 også.. Når man først kjøper ny pc skal den varer noen år også... På ungdoms skolen er det masse office. Du må ha office hjemme for å kunne gjøre lekser, oppg osv. Kjøper gjerne et skjermkort som fungerer om noen år (er ikke vits i et uber kort da hun er jente og sikkert går lei av sims om noen år uansett :) ). Nytter ikke å tenke ett år av gangen som noen av dere gjør. ;)

Endret av xclusive_danny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...