leifeinar Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 (endret) tuningbox skal gi: HK, moment og mindre forbruk. jeg synest det er veldi rart at produsent aldri gjør disse optimaliseringene selv? som et exempel.en kompis hadde en tuningbox på en passat. da han fjærnet den steg forbruket med ca 15% når man leste av kjøre computer. dette målte vi aldri fysisk. men det er utroli rart at hvis dette er reelt, at ikke produsentene gjør denne optimaliseringen selv... jeg mistenker disse boxene for og manipulere frem resulteter...(mulig jeg er litt paranoid) skjønner at den gir mere hk og moment. så det er mest dette med forbruk jeg lurer på og til slutt. takler girkasse osv det extra momentet? Endret 8. september 2006 av leifeinar Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Er ikke så voldsom økning i dreiemoment at det skal være noen fare for girkassen. Du kan gå ganske langt i effekt (innenfor rimelighetens grenser) med en originalkasse, spørs jo også hvordan du behandler den. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 bor nede i europa. har lyst på en liten by bil. sett litt på¨en CITROEN C2.... koster bare 60K ny. men litt lite power. 68hk og 150 nm tuningbox vil gi meg. 83hk 190 nm. noe som burde merkes bra på kun 990 KG Lenke til kommentar
trra Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 som et exempel.en kompis hadde en tuningbox på en passat. da han fjærnet den steg forbruket med ca 15% når man leste av kjøre computer. dette målte vi aldri fysisk. men det er utroli rart at hvis dette er reelt, at ikke produsentene gjør denne optimaliseringen selv... 6822698[/snapback] Produsentene må ta henysn til at kvaliteten på drivstoff varierer her i verden og de legger inn sikkerthetsmarginer iforhold til holdbarhet osv. Lenke til kommentar
Freespeed Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 bor nede i europa. har lyst på en liten by bil. sett litt på¨en CITROEN C2.... koster bare 60K ny. men litt lite power. 68hk og 150 nm tuningbox vil gi meg. 83hk 190 nm. noe som burde merkes bra på kun 990 KG 6824014[/snapback] Du må da ikke finne på å bruke kullboks. Er ikke tuning. kullboksen bare "lurer" hjernen med sine påfunn om å puffe mer drivstoff og luft inn i motoren for å gi mer "power". Med en riktig tuning - flash av ny software i bilens hjerne, får du en riktig tuning som ivaretar alle parametre og sikkerehetsaspekter i motoren. Du vil også få MER "power" med flash tuning enn med kullboks. Software flash på en C2 1,4HDI gir deg 98hk og 210nm etter tuningen. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 har du en link så jeg kan lese litt..... dette var spennende... var vel egentlig det jeg lurte på over. at box tuller med "hjernen" Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 har du en link så jeg kan lese litt om hvem som gjør slik, hvordan det funker og hvor osv..... dette var spennende... var vel egentlig det jeg lurte på over. at box tuller med "hjernen" men ved 98 hk og 210 nm. har man da ca en effekt økning på litt over 40% vill ikke det slite hart på gir, clutsh osv? noe som må byttes der? blir jo en fin bil med de ytelsene og så lita vekt Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 Med en riktig tuning - flash av ny software i bilens hjerne, får du en riktig tuning som ivaretar alle parametre og sikkerehetsaspekter i motoren. Du vil også få MER "power" med flash tuning enn med kullboks. Software flash på en C2 1,4HDI gir deg 98hk og 210nm etter tuningen. dette må du bare utdype litt. ble kjempe gira på det.... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 dette må du bare utdype litt. ble kjempe gira på det.... 6838253[/snapback] Se Optican.net Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Er ikke så voldsom økning i dreiemoment at det skal være noen fare for girkassen. Du kan gå ganske langt i effekt (innenfor rimelighetens grenser) med en originalkasse, spørs jo også hvordan du behandler den. 6823159[/snapback] Forutsatt at vi prater manuell kasse. Ikke alle automatkasser er kjempe happy over ~20% økning av moment Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 11. september 2006 Forfatter Del Skrevet 11. september 2006 virket spennende det der ja... blir nok manuell kasse ja Lenke til kommentar
Freespeed Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 LeifEinar Beklager sen respons - har vært en deilig helg vettu :-) Linken som er oppgitt er korrekt. All vår standard tuning software er laget med tanke på TÜV godkjenninger, så vi er nødt til å holde oss innenfor de parametre som fabrikkene selv setter som limit på motorene/gir/clutch osv. Men vi kan også lage tuning software, som "tar'n" helt ut, men da skal man være ytterst forsiktig i bruken av bilen. Uansett tuning software, så man bruke huet ved kjøring av bilen. Det er klart at man sliter ut motor og gir iløpet av null tid om man kjører "flat out" til enhver tid. Etter mitt skjønn, så er meningen med en tuning at man skal ha krefter i reserve når man trenger dem....... Bruk aldri alt av krefter fra kryss til kryss - da ryker motoren lenge før den skal. C2 som du tenker på, blir en liten "gate racer", nyt kreftene fra tid til annen - ikke hele tiden. Du vil oppleve at du får en friskere og mer langsteget bil når du kjører i høyere hastighet på motorveiene i Europa - samtidig som du har litt i reserve når Ferrarier erter deg i byen (men ikke la deg friste hver gang!!) Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 11. september 2006 Forfatter Del Skrevet 11. september 2006 takker, må vel være lov og slappe litt i helga. så normal kjøring er tingen. eneste som iriterer meg er at det er kun 5 gir på bilen. er fiiiiine veier her nede. trafikken flyter runt 140-150 på motorveien da hadde det vært kos og kunne legge inn et sjette gir. har du et forslag til hvor man kan droppe innom i norge for og fikse slikt...? går an og gjøre det på gjennomreise? Lenke til kommentar
Freespeed Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 takker, må vel være lov og slappe litt i helga. så normal kjøring er tingen. eneste som iriterer meg er at det er kun 5 gir på bilen. er fiiiiine veier her nede. trafikken flyter runt 140-150 på motorveien da hadde det vært kos og kunne legge inn et sjette gir. har du et forslag til hvor man kan droppe innom i norge for og fikse slikt...? går an og gjøre det på gjennomreise? 6842009[/snapback] Autobahn er deilig dah ! Om du er i Tyskland - så kan vi fikse det for deg på verkstedet vårt i Hamburg (ikke langt fra A7'n) - eller du kan få det gjort via våre forhandlere i Oslo, Porsgrunn/Skien, Trondheim (det er våre steder med forhandlere i Norge enn så lenge) Gi meg beskjed om hvor det passer deg best - PM meg med ditt mobilnummer så ringer jeg deg om du vil Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 høres bra ut. men står og faller litt på lånekassen om de vil gi meg støtte. hvis de ikke vil blir det bil og hjemreise. da kan tyskland være en fin plass. takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå