asmuld Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Sist gang jeg sjekket brukte 52 personer det trådløse nettverket mitt... Dette har jeg altså tenkt å gjøre noe med, derfor lurte jeg på hvordan jeg finner ut Ip adressen til Ruteren? den trenger jeg jo for å komme til instillingene.. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Start -> Kjør -> cmd -> ipconfig Ipadressen til routeren står mest sannsynligvis bak "Gateway" Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Den pleier å være 192.168.1.1 eller 192.168.0.1. Eventuelt så står det på baksiden av routere. Lenke til kommentar
asmuld Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 Takk for svar! Det skal jeg prøve! Lenke til kommentar
Talker Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 (endret) Er det noen som helst måte en kan spore disse brukerne? Slik at en kan finne ut hvem det er? Har hatt samme problem for en stund siden (i miniatyr). Hadde vært kjekkt å vite hvem det var som dreiv på me slikt her. (et litt spesielt nabolag skjønner dere ) EDIT: Ja jeg har sikret nettverket mitt nå. Endret 7. september 2006 av Talker Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Kan finne på å stå i loggen til routeren. Men gatenavn og telefonnr finner du nok ikke. Bare MAC-adresse og kansje maskinID. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Det er faktisk noen rutere hvor jeg har fått opp maskinnavn og brukernavn på brukeren som logget på også, men det er noen år siden jeg var på den routeren sist, så husker ikke hva slags Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Kan du ikkje berre legge kryptering på nettverket? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Viss det er trådløst kan du blokkere mac adressene deres Eller sette kryptering på det trådløse Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Er det noen som helst måte en kan spore disse brukerne? Slik at en kan finne ut hvem det er? Har hatt samme problem for en stund siden (i miniatyr).Hadde vært kjekkt å vite hvem det var som dreiv på me slikt her. (et litt spesielt nabolag skjønner dere ) I DHCP loggen på ruteren vil du få opp mac-adressene og NETBIOS navnene på pcene til dem som har vært inne. Noen kaller jo f. eks. pcen sin "Pers pc" el. Da kan du jo finne ut hvem som eier den. Andre bruker mer kryptiske navn. Dersom de som er inne, har winXP med brannmur påslått, vil det være veldig vanskelig å få ut opplysninger om brukernavn på dem som er inne. Har de derimot avslått brannmur, eller gjort unntak for fil og skriverdeling, kan f. eks. Look@Lan kunne lese brukernavnet på en som er inne samtidig med deg. Bor du i et veldig tett befolket område, og ikke har sikret nettet ditt, kan du i grunn skylde deg selv for bruken/misbruket av nettet ditt. Halvparten av dem som har brukt det, er antagelig ikke klar over at de har vært tilkoblet et annet nett enn sitt eget eller at de har vært tilkoblet et nett i det hele tatt. Mange pcer står default innstilt til å koble seg til første og beste usikrede nett de oppdager, og brukerene er ikke en gang klar over det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå