Gå til innhold

Betalt årsavgift - skilt klippet

ivarhoff

Anbefalte innlegg

Årsavgiften var betalt innen fristen i vinter, bilen var til Eu-kontroll i for noen dager siden og stod parkert på utsiden i påvente av noen deler så den kunne bli endelig godkjent.

Men så har de for#¤!&? nazifolka vært å fjerna skiltene mine i dag. 1200 kr koster det å få dem ut igjen. Dette henger ikke på greip! Uten oblatet så er jo bilen ulovlig å kjøre, så hvorfor skal dem drive å klippe skiltet? Byråkratiet er i ferd med å ta fullstendig overhånd i dette landet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men så har de for#¤!&? nazifolka vært å fjerna skiltene mine i dag. 1200 kr koster det å få dem ut igjen. Dette henger ikke på greip! Uten oblatet så er jo bilen ulovlig å kjøre, så hvorfor skal dem drive å klippe skiltet? Byråkratiet er i ferd med å ta fullstendig overhånd i dette landet..

utifra det uthevede virker det som at trådstarter hadde parkert bilen uten oblatene og at politiet eller whatnot hadde vært og klippet skiltene fordi de så en bil uten betalt årsavgift som tilsynelatende stod parkert...

hvis det er tilfellet: self owned!

Lenke til kommentar

Det er stooor forskjell på en av de forhatte parkeringsbetjentene og en politimann som passerer en bil uten gyldige oblater vil jeg si. Spesiellt når det er nesten ett år siden han betalte avgiften uten å sette på oblatene... da er det regelrett SLURV av trådstarter!

Lenke til kommentar
Enig i at det er en annen debatt, men ville bare peke på et eksempel hvor lite forståelsesfullt samfunn vi lever i.. Jeg sier jeg stod ulovlig, men trur ikke jeg hadde hatt hjerte for slike jobber om jeg kunne jobbet da...  :cool:

6822580[/snapback]

Samfunnet vi lever i består av en rekke forskjellige folk. Noen er forståelsesfulle og bruker skjønn, andre er svært firkantede paragrafryttere. Parkeringsvakten du støtte på tilhørte tydeligvis sitnevnte gruppe...

Lenke til kommentar

Tror de fleste her har misforstått. Jeg betalte årsavgiften da jeg skulle, men har ikke fått tilsendt oblatene fordi bilen ikke var på EU-kontrollen innen fristen siden bilen var innblandet i en kollisjon og krevde mye reparasjon. Nå i september var den ferdig reparert og klar til å EU-godkjennes trodde jeg, men den kom altså ikke gjennom prikkfritt. Jeg hadde et par punkter igjen å forbedre som jeg holdt på med.

Så kommer altså disse folkene jeg liker så godt og klipper av skiltene kun få dager etter EU-kontrollen. På denne kontrollen ble det sendt inn melding til staten om at bilen var underkjent på to punkter.

Selvfølgelig er det jeg som har vært dum, og sikkert fortjener dette, men det er så jævlig unødvendig å ikke sjekke opp årsaker synes jeg. Bilen hadde vært på verksted/EU-kontroll 4 dager før, ergo den var like om hjørnet til å bli klar.

Siden jeg ikke hadde oblater, så kunne jeg jo ikke kjøre lovlig likevel. Derfor skjønner jeg ikke hva godt det gjør å dra inn skiltene.

Endret av ivarhoff
Lenke til kommentar

Årsaken til at du manglet oblat har ingenting med saken å gjøre. Politiet er pålagt å klippe skilt på alle biler med gammel oblat eller som mangler oblat. Dette uavhengig av om det er en forglemmelse fra bileierens side at han ikke har satt på årets oblat. Absolutt siste frist for å sette på oblat var 14. august.

Lenke til kommentar

Det klippes forøvrig ikke skilter ene og alene på bakgrunn av manglende oblat. Korrekt oblat viser at avgift er betalt, ergo ingen vits å bry seg. Manglende oblat betyr "sjekk opp, stor sjanse for at avgift ikke er betalt".

Har hørt at det alltid skal sjekkes opp mot registrene før skilt tas. Dette for å unngå misforståelser, og fordi det er meget lett å være online og koblet opp mot registeret for de som kontrollerer.

Lenke til kommentar
Tror de fleste her har misforstått. Jeg betalte årsavgiften da jeg skulle, men har ikke fått tilsendt oblatene fordi bilen ikke var på EU-kontrollen innen fristen siden bilen var innblandet i en kollisjon og krevde mye reparasjon. Nå i september var den ferdig reparert og klar til å EU-godkjennes trodde jeg, men den kom altså ikke gjennom prikkfritt. Jeg hadde et par punkter igjen å forbedre som jeg holdt på med.

Så kommer altså disse folkene jeg liker så godt og klipper av skiltene kun få dager etter EU-kontrollen. På denne kontrollen ble det sendt inn melding til staten om at bilen var underkjent på to punkter.

Selvfølgelig er det jeg som har vært dum, og sikkert fortjener dette, men det er så jævlig unødvendig å ikke sjekke opp årsaker synes jeg. Bilen hadde vært på verksted/EU-kontroll 4 dager før, ergo den var like om hjørnet til å bli klar.

Siden jeg ikke hadde oblater, så kunne jeg jo ikke kjøre lovlig likevel. Derfor skjønner jeg ikke hva godt det gjør å dra inn skiltene.

6824164[/snapback]

Oblater blir ikke holdt igjen på grunn av en manglende EU-kontroll, da må det ha vært andre grunner.

Oblatene sier kun om du har betalt årsavgiften eller ikke og ikke noe mer....

Som oftest dobbeltsjekker de om avgiften er betalt for så å klippe skilta men det kan jo ha vært en annen grunn :hmm:

Lenke til kommentar

6824164[/snapback]

Oblater blir ikke holdt igjen på grunn av en manglende EU-kontroll, da må det ha vært andre grunner.

Oblatene sier kun om du har betalt årsavgiften eller ikke og ikke noe mer....

Som oftest dobbeltsjekker de om avgiften er betalt for så å klippe skilta men det kan jo ha vært en annen grunn :hmm:

6824588[/snapback]

Bilen skal være EU godkjent og ha betalt årsavgift. Jeg var i samme situasjon i år. Skulle inn til EU kontroll i april. Bilen ble underkjent. Fikk dermed ikke oblater før den var EU godkjent.

Ørjan...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...