Gå til innhold

Må avbestille fra Amazon.. Hjelp!

d'espresso

Anbefalte innlegg

Kjøpte South Park sesong 5, for $27.83 på Amazon.com.. Og da blir det $6.98 i frakt..

Også står det "total:$34.81".. Og da står jo det som beløpet på pakken.. Og da må den gjennom tollen.. Trodde ikke frakten ble regnet inn i beløpet på den måten..

Men når jeg prøver å avbestille, kommer jeg bare til ordresiden, ingenting skjer..

Hva skal jeg gjøre nå? :cry:

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte South Park sesong 5, for $27.83 på Amazon.com.. Og da blir det $6.98 i frakt..

Også står det "total:$34.81".. Og da står jo det som beløpet på pakken.. Og da må den gjennom tollen.. Trodde ikke frakten ble regnet inn i beløpet på den måten..

Men når jeg prøver å avbestille, kommer jeg bare til ordresiden, ingenting skjer..

Hva skal jeg gjøre nå?  :cry:

Tror ikke du skal bekymre deg, Amazon skiller vareverdi og frakt på tolldeklareringen.

Lenke til kommentar
Tusen takk.. Har aldri vært så lettet i mitt liv.. :)

Nå slipper jeg 150,- ekstra :p

6822413[/snapback]

Du har aldri vært så lettet i ditt liv for 150kr? :hmm:

:p

6822464[/snapback]

Ok, da.. Men lettet ble jeg!!

Og nå vet jeg at jeg kan kjøpe de andre sesongene derfra.. Men ikke Sesong 8.. Får vel bare vente på salg :p

Lenke til kommentar
Merkelig, jeg sendte mail til tollen og spurte om netthandel fra utlandet og fikk til svar at fraktkostnadene ble inkludert i vareverdien. Kanskje det kun gjelder for gjenstander med en verdi over 1000NOK?

6822905[/snapback]

Eller så er det kanskje individuelt fra butikk til butikk? Aner ikke jeg..

Lenke til kommentar
Merkelig, jeg sendte mail til tollen og spurte om netthandel fra utlandet og fikk til svar at fraktkostnadene ble inkludert i vareverdien. Kanskje det kun gjelder for gjenstander med en verdi over 1000NOK?

Er vareverdi under 200,- skal frakt ikke taes med ved utregning av MVA. Er vareverdi over 200,- skal frakt inkluderes. Dette er tollforskriftene helt klare på.

Lenke til kommentar

6822905[/snapback]

Samme her amazon.co.uk hadde inkludert frakten på min pakke også, selv om jeg måtte betalt toll unasett da pakken oversteg 200,- grensen uansett!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...