Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med trådløs internett

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg Zepto Znote 6214w og jeg har fått noen problemer i begynnelsen, blant annet at når jeg har koblet til trådløst internett så er jeg koblet opp mot nettet men jeg kommer meg ikke inn på internett eller får spilt noen nettspill osv. dette er et stort problem siden det var en av de grunnen til at jeg kjøpte meg en laptop. noen som vet hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er den koblet til et trådløst router-modem og har du ikke support hverken fra butikk, produsent eller ISP på utstyret?

Sjekk egenskaper på tilkoblingen. LAN settings skal ha 'Identifiser innstillinger automatisk' og sett riktig brukernavn og passord.

Hvis det ikke hjelper, åpne IExplorer og skriv i adressefeltet: http://192.168.1.1 Da skal du normalt bli spurt om brukernavn og passord. Skriv 'admin' og ikke noe passord eller la begge felt være tomme/ trykk OK. I kontrollpanelet til router-modemet skal du kunne orientere deg, men produsentene har forskjellige menyer og valg, så der er det vanskelig å tipse.

Du kan også prøve med å trekke ut strømmen til modemet en stund, og koble til. Tilbakestille modemet til fabrikkinnstillinger ved å trykke spissen av en kulepenn inn i det vesle reset-hullet, kan også hjelpe.

Eventuelt skrive 'cmd' i Kjør - Dos-prompten kommer opp med C:\Documents and Settings\Administrator> skriv deretter 'ipconfig /release'. Etter bekreftelsen skriv ipconfig /renew

Hvis ingen av tipsene funker ville jeg nok prøvd å få kloa i support, enten fra butikken, ISP eller produsent av router-modem hvis mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...